تماس با ما خانه
RSS

fo3038

مواد لازم برای پلوی کدو حلوایی :

 برنج  ۳ پیمانه
آب برای برنج  ۴ پیمانه
گوشت چرخ کرده بدون چربی ۵۰۰ گرم
 کدو حلوایی  ۷۰۰ الی ۹۰۰ گرم
عدس پلویی ۱ پیمانه
پیاز سرخ شده بدون روغن ۳ الی ۴ قاشق غذا خوری
نمک و شکر و فلفل سیاه و آرد به مقدار لازم
روغن مخصوص پخت برای کته ۲ قاشق غذا خوری
روغن مخصوص سرخ برای سرخ کردن کدو به میزان لازم

طرز تهیه پلوی کدو حلوایی :
این غذا یکی از غذاهای ابتکاری و من درآوردی است که می پزم برای تهیه این غذا برنج را با آب و نمک و ۲ قاشق روغن به صورت کته در آورید و از پلوپز هم می توانید استفاده کنید.

در فاصله ای  کته درست می شود به گوشت چرخ کرده نمک و فلفل اضافه کرده و برای این غذا گوشت باید حالت چسبندگی داشته باشد بهتر است برای مخلوط آن از مولینکس استفاده کنید و یک الی دو قاشق آرد به آن بزنید و خوب مالش دهید و درون ظرفی دو لیوان آب و نمک و زردچوبه بریزید و روی حرارت گذاشته وقتی جوش آمد کوفته قلقلی ریز درست کرده و در آب جوش بیندازید تا کامل بپزد و آبش جمع شده و شعله زیر آنرا خاموش کنید بعضی به جای پختن کوفته قلقلی را سرخ میکنند شما هر جوری که دوست دارید انجام دهید .

کدو را چهار گوش به اندازه حبه های قند کنید و در روغن سرخ کرده و بعد از خارج کردن از روغن روی صافی یا دستمال خشک کن بریزید تا روغنش گرفته شود و بلا فاصله روی آن به مقدار دلخواه شکر بپاشید چون کدو گرم است شکر حل شده و جذب کدو میشود اگر کدو خیلی شیرین بود نیازی به این کار نیست اما اگر کدو شیرینی اش کم بود شکر اضافه کنید خوشمزه تر میشود .

عدس را هم جداگانه با کمی نمک و آب بپزید.

پیاز سرخ شده را به موادی که آماده کردید اضافه کنید و وقتی برنج دم کشید در دیس یک کفگیر برنج بکشید و یک کفگیر از مواد و چند بار این کار را انجام دهید تا دیس پر شود و بعد هم نوش جان کنید.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین