تماس با ما خانه
RSS

fo3491

مواد لازم برای کاسرول کلم بروکلی :

 کلم بروکلی بدون ساقه ۹۰۰ گرم
 نمک برای آب جوش به مقدار لازم
 بیکن (به تکه های ۳٫۵ سانتیمتری خرد شود)  ۵۶ گرم
 تخم مرغ زده شده  ۵ عدد
آرد همه کاره یک سوم فنجان
خامه یک دوم فنجان
شیر یک فنجان
فلفل سیاه ۲ تا ۳ قاشق چایخوری
نمک نصف قاشق چایخوری
خردل ۲ قاشق چایخوری
پنیر چدار (رنده شده) ۲۲۵ گرم

طرز تهیه کاسرول کلم بروکلی :
یک قابلمه برداشته و داخل آن را آب و نمک بریزید و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید (به ازای هر دو لیتر آب، یک قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید). حالا بروکلی ها را داخل آب جوش ریخته و سه تا پنج دقیقه صبر کنید تا بروکلی ها نرم بشوند (طوری که چنگال به راحتی درون آن فرو برود در حالی که بروکلی ها شکلشان را حفظ کرده باشند). بعد از پخت بروکلی ها را با آب سرد آبکشی کنید تا پخت متوقف شود.

در حالی که بروکلی ها دارند می پزند، تکه های بیکن را داخل یک ماهیتابه ریخته و سرخ کنید تا زمانی که طلایی رنگ شوند. بعد از پخت یک بشقاب برداشته و یک دستمال کاغذی روی آن بگذارید و بیکن ها را روی آن بریزید تا چربی اضافه ی گوشت را بگیرهد. بیکن ها را کنار بگذارید.

فر را با حرارت ۲۲۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. یک ظرف مخصوص طبخ کاسرول برداشته و با کره آن را چرب کنید. داخل یک کاسه تخم مرغ و آرد را ریخته و هم بزنید، بعد خامه و شیر را هم اضافه کرده و هم بزنید. حالا فلفل سیاه، نمک و خردل را با این مخلوط هم بزنید. در آخر یک سوم پنیر را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

حالا بروکلی های پخته را در ظرف کاسرول ریخته و یک سوم دیگر از پنیر را روی آن بپاشید. بعد بیکن را روی بروکلی ها پخش کنید و بعد مخلوط تخم مرغ را روی آن بریزید. کلم ها را تکان بدهید تا مخلوط به خوبی در همه جای ظرف نفوذ کند. حالا باقی مانده پنیر را به عنوان لایه آخر پخش کنید.

بروکلی های پخته را در ظرف ریخته و مقداری از پنیر را روی آن بپاشید بعد بیکن را روی آنها پخش کنید

تخم مرغ را روی آن بریزید. حالا باقی مانده پنیر را روی آن پخش کنید

این مخلوط را برای ۲۵ تا ۴۰ دقیقه داخل فر بگذارید. اگر روی کاسرول شما طلایی رنگ شده می توانید روی آن فویل بگذارید تا نسوزد.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین