تماس با ما خانه
RSS

قهوه یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های گرم در بین تمام مردم دنیاست. معروف ترین قهوه ها، قهوه ترک و فرانسه است. این بار با روش زیر قهوه را به صورت کاملا حرفه ای دم کنید.

fo3523

قهوه یکی از نوشیدنی های خوش طعم است که طرفداران زیادی دارد. اما احتمالا کسانی وجود دارند که طرز صحیح دم کردن قهوه را نمیدانند. در این مطلب طریقه دم کردن قهوه را به شکل حرفه ای به شما آموزش داده ایم.

روش تهیه یک قهوه حرفه ای :
دانه‌های قهوه باید به ریزترین اندازه آسیاب شده باشند.
ابتدا آب سرد را درون قهوه جوش بریزید. به ازای هر فنجان قهوه معادل سه‌چهارم فنجان را با آب سرد پر کرده و داخل قهوه‌جوش بریزید. سطح آب باید تا ابتدای گردنه یا تنگی قهوه‌جوش برسد و از آن بالاتر نرود وگرنه سرریز می‌شود.

اکنون پودر قهوه را به آب اضافه کنید. به‌ازای هر فنجان قهوه‌خوری آب، دو قاشق چای‌خوری قهوه.
می‌توانید در صورت تمایل به ازای هر دو قاشق چای‌خوری پودر قهوه، یک قاشق چای‌خوری شکر هم به قهوه اضافه کنید.

وقتی شکر کاملا در آب حل شد، اجاق گاز را روشن کنید؛ با شعله‌ای متوسط رو به کم. اگر شعله زیاد باشد قهوه‌تان می‌سوزد. در این مرحله قهوه را هم نزنید.

پس از گذشت زمان اندکی -حدود دو دقیقه- یعنی زمانی که حرارت به حدود ۷۰ درجه می‌رسد، قهوه شروع به حباب زدن از کناره‌ها می‌کند. جمع شدن حباب‌ها حالتی روی سطح قهوه به وجود می‌آورد که آن را اصطلاحا «خامه قهوه» می‌نامند. در این مرحله قهوه را از روی حرارت‌ بردارید تا حرارت و خامه کمی فروکش کنند. هرگز اجازه ندهید حرارت به بالاتر از ۷۵ درجه برسد چون مزه قهوه بیش از حد استخراج خواهد شد.

قهوه‌جوش را مجددا به آرامی و دقت روی شعله کم قرار دهید و سه بار این عمل را تکرار کنید تا خامه قهوه قوام بیاید.
قهوه را به آرامی در فنجان بریزید.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین