تماس با ما خانه
RSS

دليل كيفيت بالاي عسل طبيعي آن است كه به طور كامل حاصل عصاره شهد گل‌هاي طبيعي و فرآوري زنبور بوده است. عسل مصنوعي كيفيتي بسيار كمتر دارد، زيرا يا با كمك زنبور ساخته شده، يا كاملا بدون كمك زنبور كه در اين صورت فقط حاصل فعاليت و فرآوري بشر است. هر دو روش اخير در دسته عسل‌هاي تقلبي جامي‌گيرد.

 hou2680

در عسل‌هاي تقلبي فرآوري شده با كمك زنبور معمولا آب و شكر به تغذيه زنبورها افزوده مي‌شود و واضح است كه چنين تغذيه‌اي صددرصد حاصل شهد گل‌ها نيست.عسل‌هاي تقلبي فرآورده شده بدون دخالت زنبور نيز از مواد گلوكزي مثل شربت قند يا مواد نشاسته‌اي، يا شيره ميوه‌هايي همچون خرما و توت يا تركيبي بين آنها به دست مي‌آيد بنابراين، هر چه عصاره شهد گل‌هاي طبيعي و فعاليت طبيعي زنبور در تهيه عسل كمتر يا هيچ باشد، عسل به دست آمده مصنوعي‌تر و صنعتي‌تر بوده، خاصيت عسل طبيعي را نداشته و تقلبي محسوب مي‌شود.

 

براي عموم مردم، شناخت عسل طبيعي از تقلبي بسيار سخت است اما با عمل به برخي موارد پي‌آمده مي‌توان به صورتي مطمئن‌تر اقدام به خريد عسل طبيعي كرد:

از فروشگاه‌ها يا افراد و زنبورداران معتبر و مطمئن خريد كنيد.

سلامتی هدیه طبیعت

عسل را به طور عمودي درون ليواني از آب بريزيد، در صورتي كه ته آن جمع شد و در آب حل نشد، كيفيت طبيعي عسل در حد مطلوب است. هر چه سرعت حل شدن عسل در آب بيشتر باشد، خلوص آن كمتر، و در نتيجه غيرطبيعي‌تر است.

شيشه عسل را برگردانيد و به سرعت بالا يا پايين رفتن حباب‌هاي درون عسل دقت كنيد. هر چه كندتر حركت كند، بهتر است.

مقدار كش‌آمدن عسل نيز تا حدودي در تشخيص عسل طبيعي از نيمه طبيعي و صنعتي مؤثر است. عسل طبيعي به دليل داشتن رطوبت كمتر، روان‌شدگي كمتري دارد.

  عسل طبيعي، شيريني، مزه، طعم و بوي مشخصي دارد. شيريني عسل طبيعي برخلاف نوع مصنوعي هيچ شباهتي به مزه شكر و قند ندارد و به محض برداشتن درپوش آن، بو و رايحه مطبوع آن به مشام مي‌رسد.

 

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین