تماس با ما خانه
RSS

آنچه جذابیت خوردن انار را  به تلخی تبدیل می کند ریختن آب یکی از حبه های انار و یا آب این میوه خوش طعم بر روی لباس و یا سیاه شدن دستها در اثر تماس با پوست آن خواهد بود.

hou12959

از بین بردن لکه انار از روی لباس:
آنچه جذابیت خوردن این میوه را می تواند به تلخی تبدیل کند ریختن آب یکی از حبه های انار و یا آب این میوه خوش طعم بر روی لباس خواهد بود. در صورتی که این اتفاق برای شما رخ داد لازم نیست نگران باشید چرا که ما راهکار ساده ای را برای از بین بردن آن خدمت شما ارائه خواهیم داد. تنها نکته ای را که در مورد لکه آب میوه های رنگی همچون آب انار می بایست رعایت شود اقدام سریع جهت از بین بردن آن است، چرا که وجود آن برای مدت زمان نسبتا طولانی بر روی لباس شاید به تثبیت آن بر روی ساختار پارچه منجر گردد در این صورت لکه برای همیشه باقی خواهند ماند.

برای از بین بردن این لکه مراحل زیر را انجام دهید:

روش اول:
سریعا از آب سرد برای رقیق نمودن لکه آب انار استفاده کنید.
از مایع شوینده و یا مایع ظرفشویی در ناحیه لکه شده استفاده کنید (توسط انگشت دستتان شوینده را بر روی لکه بمالید).

در حدود ۳۰ دقیقه لباس را در همین حالت درون آب و شوینده رها بسازید.
پس از آن لباس را توسط آب سرد آب کشی نمایید.

در صورتی که لکه از بین رفت که آن را بگذارید برای خشک شدن. اما در حالتی که لکه از بین نرفت می بایست از پراکسید هیدروژن استفاده نمایید. (به نکات شویندگی توجه نمایید).

اگر پراکسید هیدروژن تاثیر منفی بر روی پارچه نداشت، مقداری از آن را بر روی قسمت لکه بریزید و مدت ۳ دقیقه لباس را به حال خود رها کنید.
در نهایت لباس را به طور کامل شستشو و آبکشی نمایید.

نکات شویندگی:
پراکسید هیدرژون ممکن است باعث سفید گری رنگ برخی پارچه ها گردد لذا قبل از استفاده از آن از آسیب نزدن آن بر روی مطمئن شوید.

شوینده های پیشنهادی:
مایع شوینده
پراکسید هیدروژن

روش دوم:
برخی متخصصان سفارش می کنند که در برخی لکه‌های سمج، یک طبقه نمک آشپز‌خانه را روی لکه (که خیس کرده‌اید) بریزید و با پنبه مالش دهید، سپس با آب نیم گرم بشویید اما برای نتیجه گیری قطعی باید با آب گرم و آب ژاول (یک قاشق قهوه خوری آب ژاول در یک لیتر آب) شسته شود.
در پارچه‌های رنگی آب ژاول را با آب سرد به کار ببرید.

نکته: در پارچه های مصنوعی که لکه‌ی آب میوه بر‌داشته‌اند می‌توان با آب و آمونیاک این گونه لکه‌ها را پاک کرد.

پاک کردن لکه انار از دستها:
برای پاک کردن لکه های سیاه از دست می توانید در یک کاسه آبلیموی تازه بریزید و دستانتان را برای حداکثر ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید. خواهید دید که این محلول معجزه می کند.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین