تماس با ما خانه
RSS

اگر تاکنون یکی از قربانیان حمله های هکرها به ایمیل بوده اید راهکارهایی وجود دارد که دیگر به دوستانتان پیغام هک شدن خود را ندهید.

co3973

برخی از راهکارهای مقابله با ایمیل های هک شده را به شرح ذیل است:
1- سعی کنید دوباره به کاربری ایمیلتان دسترسی یابید:
هکرها معمولا پسورد کاربری شما را تغییر نمی دهند زیرا راهکارهای بسیاری برای ورود به حساب کاربری افراد وجود دارد.

 

اما در برخی موارد هکرها بعد از ورود به ایمیل شما و ارسال یک ایمیل خالی به مخاطبانتان به سمت قربانی بعدی خود (که یکی از مخاطبانتان هستند) حرکت می کنند و در مرحله بعدی رمز عبور شما را عوض می کند.

 

اولین قدم هنگام عوض شدن رمز عبورتان این است که بتوانید دوباره به کاربری خود دسترسی یابید. این کار با استفاده از گزینه «رمز عبور خود را فراموش کرده ام» در بسیاری از سرویس های ارایه دهنده ایمیل انجام شدنی است.

 

2- انتخاب رمز عبور جدید؛ دیگر رمزهای عبور ساده انتخاب نکنید:
بهترین راه حل این است که در تعیین رمز عبور از تمامی کاراکترها شامل حروف بزرگ، حروف کوچک، اعداد، نشانه ها و حتی از کلید فاصله استفاده کنید.

بعد از تغییر رمز عبور، به سراغ بخش تنظیمات تلفن و تبلت هایی بروید که به طور معمول ایمیل های خود را در آن باز می کنید و در آنها رمز عبور جدید را وارد کنید.

 

توجه داشته باشید که عوض کردن مکرر رمز عبور ایمیل برای کامپیوترها و ابزارهایی که به طور عمومی استفاده می شوند یک عادت خوب محسوب می شود.

 

3- بخش تنظیمات خود را چک کنید:
با ورود به بخش تنظیمات حساب کاربری خود در ایمیل مطمئن شوید که هکرها هیچکدام از تنظیمات را تغییر نداده باشند.

تغییر تنظیمات در آینده ورود هکرها را حتی در صورت تغییر رمز عبور آسان می کند.

 

4- هک شدن خود را به تمامی مخاطبانتان اطلاع دهید:
هکرها از ایمیل آدرس شما برای انتشار نرم افزارهای مخرب به مخاطبانتان استفاده خواهند کرد. یک ایمیل حاوی پیام هشدار به دوستانتان ارسال کنید و به آن ها بگویید که اگر پیام مشکوکی از ایمیل شما دریافت کردند باید آن را نادیده بگیرند.

 

5- یک رمز عبور را برای دو کاربری استفاده نکنید:
اگر از یک رمز عبور برای دو کاربری مختلف استفاده کرده اید آن را عوض کنید.علت این است که در صورت هک شدن کاربری اول، هکری که رمز عبور شما را به دست آورده است می تواند با آگاهی از حساب کاربری آنلاین دیگرتان به آن دسترسی یابد.

 

6- از یک اسکنر کرم استفاده کنید:
هکرها از کرم های اینترنتی برای بدست آوردن شماره رمزهای ایمیل شما استفاده می کنند.
یکی دیگر از راه های انتقال کرم های اینترنتی به ایمیل شما ارایه یک لینک مخرب از سوی یک فرد ناشناس به آدرس ایمیل شماست. توجه کنید که ایمیل های ناشناس را باز نکنید.

 

اما راه حل صحیح استفاده از یک اسکنر کرم های اینترنتی است که معمولا در بسته های ضدویروس تعبیه شده است.
تفاوت اصلی بین کرم ها و ویروس های اینترنتی این است که ویروس ها به خودی خود تکثیر می شوند اما کرم ها معمولا به طور ناشناس در رایانه افراد باقی می ماند و در مواقع لازم به طور خودکار به کار می افتد.

منبع:irna.ir

 

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین