تماس با ما خانه
RSS

بارها در مقاله‌های مختلف که توسط دانشمندان منتشر شده است در مورد خواص روغن زیتون خوانده‌ایم، به خصوص خواصی که برای قلب و عروق دارد اما آیا می‌دانستید روغن زیتون یک داروی موثر برای مبارزه با سرطان است؟

fn93-12-375

دانشمندان آمریکایی یک کشف تعجب آور کرده‌اند؛ به گفته محققان، مولکولی در روغن زیتون وجود دارد که باعث مرگ سلول‌های سرطانی می‌شود اما به سلول‌های سالم هیچ آسیبی نمی‌رساند.

با توجه به آمار به دست آمده توسط سازمان بهداشت جهانی هر ساله حدود 8 میلیون نفر در سراسر جهان در اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست می‌دهند.

درمان‌هایی برای سرطان وجود دارد اما اثرات آن در بیماران متغیر است و بیماران به سختی می‌توانند آنها را تحمل کنند؛ خاصیت معجزه‌آسای این روغن به خوبی در آزمایشات نشان داده شده است که می‌توان از طریق آن فرد بیمار را معالجه کرد.

سرطان‌شناسان در این آزمایشات مشاهده کردند این مولکول در مدت 30 دقیقه تا یک ساعت باعث مرگ سلول‌ها شده و در حالت طبیعی حدود 16 تا 24 ساعت طول می‌کشد تا سلول‌ها از بین بروند.

 

 

به گفته «پل برسلین» استاد علوم تغذیه، «دیوید فاستر» و «اونیکا لوژاندر» دو انکولوژیست(سرطان شناس) برخی از مولکول‌های روغن زیتون اثر موثری در مبارزه با سرطان دارند.

نوعی ترکیب فنلی طبیعی موجود در روغن زیتون که فوق‌العاده خاص است باعث می‌شود برخی از بخش‌هایی از سلول‌های سرطانی بمیرند اما این مولکول به سلول‌های سالم حمله ور نمی‌شود و لیزوزوم‌ها، آنزیم‌هایی منتشر می‌کنند که سلول‌های سرطانی را از داخل از بین می‌برند.

دانشمندان گفتند: این مولکول یک درمان واقعی است و ما نیاز به آزمایش‌های بیشتری در مورد این مولکول داریم.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین