تماس با ما خانه
RSS

روغن گل پامچال از دانه‌های گیاه گل پامچال به دست می‌آید، که به عنوان Oenothera biennis نیز شناخته می‌شود. این روغن دارای چندین استفاده درمانی است و به طور گسترده‌ای توسط زنان برای افزایش باروری استفاده می‌شود. گل پامچال یک گل وحشی رایجی است که در شمال و جنوب آمریکا رشد می‌کند. این گیاه به جنس گل مغربی تعلق دارد که حاوی تقریبا ۱۲۵ گونه گیاه گلدار سالانه یا چند ساله است. این گیاه نام گل پامچال را با توجه به شباهت آن به گل پامچال انگلیسی گرفته است، اگرچه آن یک گل پامچال نیست.

این گیاه شکوفه‌های زرد، سفید، صورتی، یا قرمز تولید می‌کند که به طور کلی در هنگام غروب باز می‌شود، برای همین است که به نام گل پامچال شب شناخته می‌شود. از زمان‌های قدیم برگ‌ها و پوست این گیاه برای کاهش برخی مشکلات سلامتی مانند عفونت‌های تنفسی و بیماری‌های گوارشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دانه‌های این گیاه برای استخراج روغن گل پامچال استفاده می‌شود. این روغن غنی از اسیدهای چرب اساسی مانند اسید لینولئیک و اسید گاما لینولئیک است، که متعلق به خانواده اسیدهای چرب امگا ۶ است. چنین اسیدهای چرب اساسی می‌توانند به تنظیم جذب انسولین، کاهش وزن و جلوگیری از دیگر مشکلات سلامتی کمک کنند.با این حال، این روغن به دلیل اثرات آن روی باروری بسیار محبوب شده است.

روغن گل پامچال و باروری
روغن پامچال توسط زنان برای برخی مشکلات رایج سلامتی مانند علایم یائسگی، پره اکلامیسی (فشار خون بالا ناشی از بارداری)، سندرم پیش از قاعدگی، درد پستان، کیست پستان و همچنین سرطان پستان استفاده می‌گردد. این روغن می‌تواند باعث بازگشت تعادل هورمونی در زنان شود. این روغن همچنین می‌تواند به افزایش باروری با بهبود کیفیت ترشحات گردن رحم یا موکوس کمک کند. مخاط دهانه رحم که بارور است مانند سفیده تخم مرغ به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، مایع غلیظ و خشک دهانه رحم بارور در نظر گرفته نمی‌شود، چون می‌تواند حرکت اسپرم را مختل کند، و در نتیجه مانع لقاح و بارداری شود.

  روغن گل پامچال می تواند باعث بازگشت تعادل هورمونی در زنان شود

اهمیت ترشحات در باروری
مایع یا موکوس ترشح شده توسط گردن رحم کمک می‌کند تا اسپرم به لوله فالوپ برسد تا باعث باروری تخمک شود. اما ترشحات زمانی می‌توانند به طور موثر به این هدف برسند که نازک، روشن، آبکی و به راحتی قابل کشش باشند. یکی دیگر از عملکردهای مهم ترشحات گردن حفظ اسپرم و عاملی برای حرکت آزادانه به سمت دهانه رحم و رسیدن به لوله‌های فالوپ که در آن لقاح صورت می‌گیرد است.

چنین ترشحات باروری می‌توانند اسپرم را به مدت چند روز زنده نگه دارند. از سوی دیگر مایع ضخیم، تیره و خشک در گردن رحم می‌تواند از حرکت اسپرم‌ها جلوگیری کند. مقدار ترشحات معمولا پس از تخمک‌گذاری افزایش می‌یابد. بافت ترشحات نیز در این زمان دستخوش تغییرات شده و لغزنده‌تر می‌گردد.

اما گاهی اوقات، بدن ممکن است موفق به تولید مقدار کافی از مایعات گردن رحم نشود و یا ترشحاتی که نمی‌توانند بارور شوند را تولید می‌کند. به عنوان نتیجه، احتمال لقاح به صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد. برای مقابله با این مشکل، بسیاری از زنان از روغن استخراج شده از دانه‌های گل پامچال استفاده می‌کنند، چون تصور می‌شود که این روغن باعث افزایش تولید مایع بارور گردن رحم می‌شود.

همچنین به عنوان منبع غنی از اسیدهای چرب ضروری، این روغن می‌تواند باعث تولید بیشتر مایعات بارور در گردن رحم شود. همچنین می‌تواند تولید پروستاگلاندین را تحریک کند. پروستاگلاندین یک گروه از مواد شبه هورمونی است که باعث تحریک زایمان و انقباضات رحمی می‌شود. برای افزایش باروری، این روغن معمولا از قاعدگی تا تخمک‌گذاری استفاده می‌شود. پس از تخمک‌گذاری، می‌توان از روغن دانه کتان استفاده کرد.

ین روغن به دلیل اثرات آن روی باروری بسیار محبوب شده است

این روغن همچنین برای کاهش طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها و اختلالات، از جمله اگزما، برونشیت، دیابت، سندرم خستگی مزمن، چاقی ، پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید، آسم، بیماری‌های قلبی عروقی و پسوریازیس استفاده می‌شود. اگر از این روغن برای افزایش باروری یا برای دیگر اهداف درمانی استفاده می‌کنید، در این صورت مطمئن شوید که با پزشک مشورت می‌کنید. مصرف بیش از حد روغن می‌تواند باعث ایجاد برخی عوارض جانبی شود. بنابراین مطمئن شوید که دوز تجویز شده‌ای را مصرف می‌کنید که توسط پزشک تجویز شده است.

منبع: rasekhoon.net

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین