تماس با ما خانه
RSS

دکتر متخصص پوست و مو گفت: ریشه ریشه شدن پوست اطراف ناخن‌ها  اتفاقی است که به علت ضربه‌های مکرر به دست در اثر استفاده زیاد از دستان، کسانی‌که کارهای منزل را انجام می‌دهند مانند خانم‌های خانه‌دار، یا مشاغلی چون آرایشگری، آشپزی یا شغل‌هایی که دست در معرض شست‌وشوی زیاد باشد دیده می‌شود که پوست دچار خشکی شده و در نتیجه ریش‌ریش می‌شود.
ar4-4772
به طور معمول بیماری‌های خونی و کمبود ویتامین یا کلسیم علتی برای ایجاد این عارضه نیست و در هر طیف سنی (کودک و نوجوان) افرادی‌که پوست خشک دارند یا شست‌وشوی مکرر انجام می‌دهند دیده می‌شود.

از کندن ضایعات کنار ناخن خودداری کنند چرا که همراه آن قسمتی از بافت زنده پوست هم کنده می‌شود که قاعدتاً زمینه ورود میکروب و ایجاد عفونت را فراهم می‌کند.

 

درمان ریش ریش شدن پوست کنار ناخنها

– رعایت کردن نکات هنگام شستشو

خودداری کردن از تماس مستقیم دست با مواد شوینده و استفاده از دستکش حین کار شست‌وشو را محدود کرده و از شوینده‌های ملایم و بدون ph  اسیدی بالا استفاده کنند ، بعد از شستن حتما دست‌ها را خشک  کنید.
 
– استفاده از کرم‌های مرطوب کننده
برای آنکه در درجه اول ناخن هایتان ریشه ریشه نشوند هر روز اطراف ناخن ها را مرطوب کنید. به جای آن که تنها  پس از مانیکور کردن این کار را انجام دهید این کار را به صورت یک عادت برای خود درآورید لوسیون مخصوص دست را به گوشت اطراف ناخنها بمالید تا بافت آن ها نرم بماند برای آن که احساس بهتری از این کار پیدا کنید. مرطوب کننده را روی ظروف آب گرمی قرار دهید تا گرم شود. هر بار که از این مرطوب کننده ها به دست ها می مالید. وقتی را هم صرف مالیدن مرطوب کننده به اطراف ناخنها نمایید.

– ریشه های اطراف ناخن را کوتاه کنید
به نظر دکتر جوزف بارک اگر پوست اطراف ناخن هایتان ریشه ریشه می شوند. باید آن ها را کوتاه کرد و زود به زود بگیرید. این کار مانع از بدتر شدن مشکل می شود. لازم نیست بر روی خود یک جراحی بزرگ و اساسی انجام دهید فقط پوسته های ریشه ریشه شده را با یک قیچی کوچک تیز و استریل کوتاه کنید. تریشا وبستر که از دست های او به عنوان مدل استفاده می شود و می گوید : «قبل از کوتاه کردن این پوسته های اضافی انگشت ها را در آب یا مخلوطی از آب و روغن نگه دارید تا نرم شوند اشتباه بسیاری از مردم این است که سعی می کنند ریشه های اطراف ناخن را در حالی که هنوز سفت هستند جدا کنند با این کار باعث شکافته شدن بیشتر پوست در این نواحی می شوند.»

– فرو بردن ناخن ها در آب و روغن
فرو بردن ناخن ها در محلول آب و روغن –یعنی درست همان کاری که هنگام مانیکور کردن ناخن ها می کنید- بسیار موثر است. دکتر باسلر می گوید : به بیمارانم توصیه می کنم 4 فنجان از یک نوع روغ حمام مثل Alpha – keriرا با حدود یک لیتر آب گرم مخلوط  کنند و در حدود 10 تا 15 دقیقه ناخن ها را داخل آن قرار دهند.

– با بستن انگشتان به مشکل خاتمه دهید
اگر ریشه های اطراف ناخن مشکل زیادی برایتان بوجود می آورند. شب ها هنگام خواب به انگشتان کرم نرم کننده یا پماد بمالید و آن را با یک پوشش پلاستیکی بپوشانید. و انتهای نوار یا پوشش را با یک چسب محکم کنید. پلاستیک باعث می شود رطوبت در طول شب حفظ شود. پوشش را صبح روز بعد باز کنید. این مدت نباید بیش از حد طولانی شود..

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین