تماس با ما خانه
RSS

گاهی عکس‌هایتان را قبل از این‌که در جای مطمئنی ذخیره کنید، خواسته یا ناخواسته از روی دوربین یا تلفن‌ همراه‌تان پاک می‌شود. در این شرایط شاید فکر کنید عکس‌های مهم‌تان که گاهی برای ثبت آنها زحمت زیادی کشیده‌اید، به تاریخ پیوسته‌ است! اما باید بدانید ممکن است هنوز راه نجاتی وجود دارد.

 Untitled-1

ریکاوری یا بازیافت عکس‌های بر باد رفته به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از عوامل مهم این است که این عکس‌ها در کجا ذخیره شده‌ است. اگر روی کارت قابل انتقال (removable) مانند کارت SD است، شانس آورده‌اید و اگر روی فضای ذخیره‌سازی داخلی تلفن ‌همراه‌تان باشد، در این صورت مشکل جدی‌تری خواهید داشت.

 

در حالت اول کارت قابل انتقال را بیرون بیاورید، چون بهترین کار این است که دیگر از آن کارت استفاده نکنید. اگر عکس‌ها در حافظه داخلی تلفن‌تان ذخیره شده‌ است، از تلفن خود فقط برای ارسال پیامک و برقراری تماس استفاده کنید و تا زمانی‌که عکس‌های خود را در جایی ذخیره نکرده‌اید، از آن استفاده دیگری نکنید، چون با افزودن فایل دیگری روی فضای ذخیره‌سازی، احتمال دیدن عکس‌های از دست‌رفته‌تان کمتر خواهد شد.

 

بازیابی عکس‌های روی کارت قابل انتقال
برنامه رایگان Recuva را روی ویندوز رایانه دانلود و نصب کنید. اگر کارت SD یا MicroSD به رایانه وصل نمی‌شود، زودتر یک مموری کارت ریدر تهیه کنید. بعد از آن کارت خود را به رایانه وصل کرده و برنامه Recuva را لود و کارت را اسکن کنید. کار کردن با این برنامه آسان است و نیاز به تخصص خاصی ندارد.

 

Recuva تقریبا بیشتر عکس‌های شما را پیدا کرده و آنها را در درایو داخلی رایانه‌تان کپی می‌کند. علاوه بر این نرم‌افزار، گزینه‌های رایگان زیادی برای ریکاوری عکس‌ها وجود دارد، برای مثال کاربران رایانه‌های مک می‌توانند از نرم‌افزار PhotoRec استفاده کنند.

 

بازیابی عکس‌های روی فضای ذخیره‌سازی
اگر تلفن همراه شما نسخه منقضی شده اندروید را اجرا می‌کند، می‌توانید آن را از طریق کابلMicroUSB به رایانه‌تان وصل و گزینه USB Mass Storage را در تلفن‌تان انتخاب کنید. این کار تلفن شما را به یک درایو خارجی تبدیل می‌کند و می‌توانید از برنامه Recuva استفاده کرده و آن را ذخیره کنید. متاسفانه نسخه 2، 4، 4 اندروید، ذخیره‌سازی USB Mass را غیرفعال می‌کند.

 

البته ابزارهایی وجود دارد که می‌تواند تلفن‌همراه شما را از ویندوز رایانه‌تان اسکن کرده و فایل‌ها را ریکاوری کند، اما این روش مانند Recuva سریع، آسان و رایگان نیست. مثلا بهترین راه داشتنMobiSaver برای اندروید است که با نصب آن روی ویندوز و اتصال به تلفن‌همراه می‌توانید مسیرها را دنبال کنید، اما احتمالا باید تلفن خود را روت کنید.

 

این را هم به خاطر بسپارید که با روت کردن تلفن گارانتی دستگاه شما باطل و اطلاعات مهم دستگاه اندروید شما آزاد می‌شود و خطر ویروسی شدن تلفن‌تان بالا می‌رود، بنابراین باید بیشتر مراقب دستگاه خود و برنامه‌هایی که نصب می‌کنید، باشید.اما در صورتی‌که برنامه‌های Recuva و MobiSaver نتوانست فایل‌هایتان را ریکاوری کند در این صورت چاره‌ای ندارید و باید کار را به یک متخصص بسپارید.

 

چند روش برای اجتناب از پاک شدن عکس‌ها
ـ اکانت دراپ باکس داشته باشید و آن را روی تلفن خود (با سیستم‌عامل آی.او.اس یا اندروید) نصب کنید. ویژگی Camera Upload را در تنظیمات دراپ باکس روشن کنید. عکس‌های شما به‌طور خودکار هر زمان که به وای ـ فای متصل شوید، در دراپ باکس آپلود می‌شود.

 

ـ یک نسخه کپی از عکس‌های خود در رایانه یا دستگاه ذخیره‌سازی دیگری داشته باشید.

 

ـ اگر از سیستم‌عامل اندروید روی تلفن همراه خود استفاده می‌کنید، عکس‌ها را در کارت SD ذخیره کنید.

منبع:jamejamonline.ir

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین