تماس با ما خانه
RSS

اگر در سشوار کشیدن موهای تان نکاتی را رعایت کنید، موهای تان صدمه نمی بینند.

 ar4-4925

– کیفیت پایین سشوار یا انتخاب نادرست شدت و میزان حرارت آن، حتی در دست گرفتن اشتباه سشوار می تواند باعث از بین رفتن موهایی شود که سست و آسیب دیده هستند.

– بعد از رنگ کردن مو سشوار نکشید.یکی از خطاهای رایج خانم ها سشوارکشیدن مو بعد از رنگ، مش و دکلره است. گرچه به نظر می رسد سشوارکشیدن باعث زیباتر و براق شدن مو می شود اما عوارض آن در درازمدت بیشتر است. موی رنگ شده، شکننده تر و آسیب پذیرتر است و بهتر است جز در موارد خاص برای شکل دهی به آن از سشوار استفاده و اتوی مو استفاده نشود. این موها به تقویت بیشتری نیاز دارند و بهتر است هرازگاهی از ماسک های تغذیه کننده برای تقویت آنها استفاده کرد.

-باد سرد سشوار هم مضر است.بسیاری از افراد فکر می نند باد سرد سشوار مشکلی ایجاد نمی کند اما باد سرد سشوار هم می تواند باعث ایجاد الکتریسیته در مود می شود و عامل خشکی مو است. اگر شدت باد سشوار زیاد باشد، تفاوتی نمی کند که با باد سرد سشوار بکشید یا از دمای گرم سشوار استفاده کنید. به هر حال مو را شکننده می کند. در صورتی که از شدت پایین همراه با باد سرد استفاده کنید، میزان آسیب تا حدی کمتر است اما حتی در این شرایط نیز در اثر استفاده مکرر، مو آسیب می بیند. شاید بهترین راه این است که حداقل برای خشک کردن روزانه مو از سشوار استفاده نکنید و حوله های میکروفیبر که قدرت خشک کنندگی بالاتری دارند، به کار برید و هرازگاهی برای حالت دادن به مو سشوار بکشید.

– سشوار هم برای مو ضرر دارد هم برای مغز.امواج الکترومغناطیسی که از ضعیف ترین سشوارها هم کم کردن ضرر سشوار کشیدن ساطع می شود، ۳۰۰ برابر امواجی است که از گوشی های تلفن همراه ارسال می شود پس سشوار غیر از ضرری که برای مو دارد، برای مغز هم می تواند مضر باشد. به همین دلیل مخصوصا برای کودکان برای خشک کردن مو تا جای ممکن از سشوار استفاده نکنید. کودکان موهای ضعیف و ظریفی دارند و چون میزان مراقبت آنها از موهایشان به مراتب کمتر است، آسیب بیشتری می بیند و در برابر باد داغ سشوار سست تر است. سعی کنید ساعاتی از روز بچه ها را حمام ببرید که در خانه هستند. بعد نم موها را با حوله بگیرید و اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شوند. اگر برای بیرون رفتن عجله دارید، از حمام کردن کودک یا لااقل از شستن موهای او صرف نظر کنید.

 

برای خشک کردن موهایتان با سشوار از یک برس کمک بگیرید

 

چگونگی استفاده از سشوار

– موهایتان را خشک کنید
برای خشک کردن موهایتان با سشوار از یک برس کمک بگیرید. استفاده از برس برای خشک کردن و حالت دادن به موها وقت کمتری از شما خواهد گرفت و در نهایت موهایتان بهتر مرتب شده و فرم می گیرند.
اگر نخواستید از برس برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید، انتخاب دیگر این است که فقط با استفاده از دست تان موهایتان را بالا و پایین ببرید و جلوی سشوار آنها را خشک کنید.

– آداب سشوار کشیدن
حتما دیده اید سشوارهایی که در آرایشگاه ها استفاده می شوند، سشوارهایی قوی تر هستند ولی برای استفاده های خانگی می توان سشوارهای کم قدرت تری را نیز انتخاب کرد. دقت کنید سشواری که می خرید حتما دارای درجه های سرعت پایین و بالا باشد و شما بتوانید به آسانی آن را برای سرعت پایین و بالا تنظیم کنید. یک سشوار خوب باید بتواند باد سرد نیز تولید کند.
برای اینکه موهایتان را براق کنید، سشوار را برای باد داغ تنظیم کنید. اگر سشوار را طوری تنظیم کنید که باد سرد تولید کند، روغن ها و ژل و سایر فرآورده هایی که برای فرم دادن موهایتان استفاده کرده اید روی موهایتان ثابت خواهند شد و همچنین از ایجاد الکتریسیته ساکن موهایتان پیشگیری خواهد کرد. هنگام استفاده از سشوار آن را همیشه روی موهایتان حرکت دهید و متمرکز نگه ندارید.

 

برای اینکه  ریشه مو با  سشوار آسیب نبیند،اول از همه سشوار باید حرارت مناسب داشته باشد و بهترین زاویه 90 درجه با فاصله چندین سانتی متر است. به علاوه اگر در کشیدن سشوار مهارت دارید،  بهتر است قبل از این کار از سرم های مخصوص کریستال استفاده کنید اما اگر زیاد ماهر نیستید بعد از سشوار کشیدن کمی از این روغن را به کف دست خود بریزید و روی موهای تان به آرامی بکشید.

– موهایی که برق می زنند
وقتی به سالن های آرایش می روید، پس از سشوار کشیدن موها برق خاصی پیدا می کنند. رمز آن استفاده مکرر از سشوار روی موها است.

اگر می خواهید پس از سشوار کشیدن موهایتان برق بیفتد، باید از باد گرم سشوار استفاده کنید. هر چه شما بیشتر از باد سشوار و برس روی یک بخش از موهایتان بیشتر استفاده کنید، موهایتان بیشتر برق می افتند ولی در این صورت امکان صدمه به موهایتان در اثر باد داغ سشوار نیز افزایش می یابد.

موهایتان را به دور برس سشوار بپچید و سپس در حالی که سشوار را روی آن گرفته اید، به آرامی موها را از برس باز کنید برای اینکه موهایتان کمتر آسیب ببینند، بهتر است سر مخصوص پخش حرارت و باد سشوار را بر سر لوله آن نصب کنید.

برای اینکه ساقه موهایتان در اثر باد سرد سشوار نسوزد، پس از سشوار کشیدن هر بخش از موهایتان چند ثانیه صبر کنید تا آن بخش از موهایتان خنک شود سپس دوباره کار خود را تکرار کنید.

اگر دوست دارید موهایتان حجم پیدا کنند، باید با سشوار کشیدن ریشه موهایتان را جا به جا کنید. برای این کار یک بخش کوچک از موهایتان را انتخاب کنید، آن بخش را دور برس سشوار بپیچید و برخلاف جهت ریشه موهایتان بکشید و هم زمان سشوار را هم روی آن بگیرید

– کدام برس بهتر است؟
بهترین برس، برسی بزرگ و گرد است. این برس پس از سشوار کشیدن بهترین حجم و حالت را به موهایتان خواهد بخشید. برس های فلزی برای سشوار کشیدن مناسب ترین هستند و بهترین شکل را به موهایتان خواهند داد. شما می توانید از برس های کم قطرتر برای مرتب کردن و سشوار کشیدن موهای چتریتان استفاده کنید.

برس های پارویی برای پرداخت نهایی موهای بلند پس از سشوار کشیدن مناسب اند. برس های سشوار در ۳ اندازه بزرگ، متوسط و کوتاه در بازار وجود دارند. برس های چوبی موهایشان ترکیبی از موهای طبیعی و مصنوعی است بنابراین به گرفتن بهتر موها درون شان کمک می کنند.

حرارت متمرکز سشوار روی موهایتان به آن آسیب خواهد زد. تلاش کنید سرهای مخصوص پخش کننده حرارت و باد را بر سر دهانه سشوارتان وصل کنید تا حرارت بر سطح موهایتان پخش شود و به ویژه اگر موهایتان مجعد است، استفاده از این سرها سبب می شود موهایتان شکل و فرم دلخواه را به دست آورند. گرچه استفاده از سرهای ویژه زمان سشوار کشیدن را طولانی تر خواهد کرد.

– هر روز سشوار نکشید
شاید عادت دارید هر روز موهایتان را سشوار بکشید ولی این کار حسابی برای سلامت موهایتان خطرناک است.

بنابراین تلاش کنید هر روز موهایتان را سشوار نکشید. وقتی موهایتان را از حرارت مستقیم برای چند روز دور نگه می دارید، احتمال سوختن و آسیب دیدن موهایتان را کاهش می دهید. خشک شدن بیش از حد موهایتان و شکستن ساقه موها نشانه آسیب دیدن موهای شماست.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین