تماس با ما خانه
RSS

مواد لازم:
– 4 قاشق سوپ‌خوری روغن مایع مخصوص سرخ‌كردنی

– 2 عدد پیاز متوسط (پوست‌كنده و ریز خرد شود)

– 225 گرم سیب‌زمینی (پوست كنده و نگینی خرد شود)

– 450 گرم هویج (پوست كنده و نگینی خرد شود)

– 2 ساقه كرفس (خرد شود)

– 2 عدد كدو (پوست كنده و درشت خرد شود)

– یك عدد فلفل دلمه‌ای ( ریز خرد شود)

– 2 حبه سیر (رنده شود)

– 2 قاشق چای‌خوری پودر تخم گشنیز

– نصف قاشق چای‌خوری فلفل قرمز

– نصف قاشق چای‌خوری پودر كاری

– 5 پیمانه آب مرغ

– 400 گرم لوبیا چشم‌بلبلی

– گشنیز تازه خردشده برای تزئین

– نمك به مقدار لازم

طرز تهیه:
1 – لوبیا چیتی را پس از پاك‌كردن بشویید و داخل قابلمه كوچكی حاوی مقداری آب بریزید و بگذارید تا بپزد. سپس روغن را داخل تابه‌ای روی اجاق گاز داغ كنید و تمام سبزیجات خردشده را – جز كدو و فلفل دلمه‌ای- در آن بریزید و روی شعله ملایم اجاق‌گاز بگذارید تا به مدت 5 دقیقه تفت داده شود. در طول این مدت، مواد را هم بزنید تا نسوزد. پس از آن سیر، پودر تخم گشنیز و فلفل قرمز را به مواد اضافه كنید و بگذارید یك دقیقه دیگر نیز حرارت ببیند. مخلوط‌كردن مواد را فراموش نكنید.

2 – قابلمه‌ای را آماده كنید و آب مرغ را به همراه كمی نمك داخل آن بریزید و سبزیجات تفت‌داده شده را به آن اضافه كنید. شعله اجاق را زیاد كنید تا آب مرغ جوش آید، سپس شعله را كم كرده و در قابلمه را بگذارید و مدت 25 دقیقه صبر كنید تا مواد كمی پخته شوند. هرازگاهی آن را هم بزنید.

3 – پس از طی این مدت، لوبیا چیتی پخته‌شده و كدو و فلفل دلمه‌ای خردشده را به این مخلوط اضافه كنید و در قابلمه را بگذارید و دوباره به مدت 15 دقیقه دیگر یا تا زمانی كه همه سبزیجات كاملا بپزند روی شعله اجاق گاز قرار دهید.

4 – یك و یك چهارم پیمانه از مواد سوپ را داخل دستگاه غذاساز یا خردكن بریزید تا به‌صورت مایه‌ای خمیری‌شكل درآید. سپس این مایه خمیری را به بقیه مواد سوپ برگردانید و دوباره حرارت دهید تا از هم باز شده و در سوپ پخش شود. به این ترتیب، سوپ جاافتاده و غلیظ‌تر می‌شود. در پایان سوپ را در ظرف موردنظر بریزید و سطح آن را با كمی گشنیز خردشده تزئین كنید.

البته باتوجه به اینكه این سوپ مربوط به كشور هندوستان است، ممكن است میزان فلفل یا پودر كاری آن با شرایط روزه‌داری شما چندان تناسب نداشته باشد؛ بنابراین شما می‌توانید میزان این ادویه را باتوجه به ذائقه خودتان كاهش دهید.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین