تماس با ما خانه
RSS

پاکیزه و سفید نگه داشتن این رنگ لباس کار سختی است، اما بهترین متخصصان تولید شوینده و سفید‌کننده‌های لباس بتازگی راه‌حل‌هایی خانگی را پیش روی شما گذاشته‌اند تا ضمن رفع نگرانی از کثیف یا خراب شدن رنگ لباستان، با خیال راحت از پوشش سفیدتان لذت ببرید.

 ۲-۱

ترفندهای لکه بری لباس های سفید

شاید یکی از دلایلی که خیلی از ما از خیر پوشیدن کت، شلوار، کفش، مانتو یا هر پوشیدنی سفیدی می‌گذریم دردسرهایی است که برای تمیز کردن بعد از استفاده آن متحمل می‌شویم.

در این‌ که تمیز نگه داشتن البسه سفید کار سختی است شکی نیست، چرا که پوشیدن‌های طولانی‌ مدت و شست‌وشوی مکرر، این لباس‌ها را دچار تغییر رنگ می‌کند به شکلی که آن لباس دیگر به سفیدی روز اول خود نیست. از سوی دیگر مصرف سفیدکننده‌ها به الیاف پارچه این لباس‌ها آسیب زده و باعث کاهش عمر آنها می‌شود. اما نگران نباشید همیشه روش‌های طبیعی بهتر از هزار و یک راه شیمیایی نتیجه می‌دهد تا جایی که این بار قرار است با این روش‌های ساده و طبیعی، لباس‌های سفید شما را سفیدتر و مثل روز اولش درخشان و نونوار کنیم.

فراموش نکنید بهترین روش شست‌وشوی لباس‌های سفید شستن آن با دست است چرا که لک و تغییر رنگ این لباس‌ها هرگز در ماشین لباسشویی از بین نخواهد رفت. بویژه این‌که گرمای درون خشک کن بعد از شست‌وشو به ماندگاری بیشتر لکه‌ها روی لباس شما دامن خواهد زد.

روش اول برای شستن لباس های سفید

آلودگی و لک‌ها به سرعت خودشان را روی لباس‌های سفید ما نشان می‌دهند، پس به عنوان اولین روش از بین بردن آن، دو لیتر آب را درون کتری بریزید روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید، سپس یک قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید. بعد از حل شدن نمک در آب، دو لیموترش بزرگ را درون آب فشار دهید و یک‌چهارم پیمانه پودر رختشویی به این ترکیب اضافه کنید. در نهایت لباس‌های سفیدتان را در این محلول خیس کرده و بعد از حدود ۴۰ دقیقه دو یا سه بار آبکشی کنید تا کاملا تمیز و درخشان شود.

روش دوم برای شستن لباس های سفید

یکی از معضلات بعد از پوشیدن پیراهن‌های سفید مردانه، افتادن لک زرد رنگ عرق، مام یا اسپری زیر بغل‌هاست. متخصصان برای از بین بردن این لکه سمج و آزاردهنده امتحان کردن این ترکیب را توصیه می‌کنند. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را مستقیما روی لکه بریزید و برش نصف لیمو را برای چند دقیقه روی همان محل بمالید. لباس را حدود ۲۰ دقیقه به حال خود بگذارید و بعد با آب گرم خوب بشویید. حالا می‌توانید با خیال راحت از پوشیدن پیراهن نونوار شده خود لذت ببرید.

روش سوم برای شستن لباس های سفید

این یکی از مرسوم‌ترین روش‌های شست‌وشوی لباس‌های سفید بویژه محو کردن لک‌های روی آن است. به این ترتیب که دو لیموترش متوسط را ببرید و درون یک لیتر آب جوشیده قرار دهید. حالا لباس‌های سفید خود را برای ۳۰ تا ۴۰ دقیقه داخل آن بگذارید تا خیس بخورند و در انتها آنها را با آب ولرم بشویید.

منبع : چهاردیواری جام جم

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین