تماس با ما خانه
RSS

با کم کردن مصرف آب در حیاط و باغچه تان در پول و زمانتان هم صرفه جویی کنید. مهم نیست کجا زندگی می کنید، هرجا که باشید آب حیاتی و باارزش است.

۱ (۲)

هیچ جایی از خشکسالی در امان نیست بنابراین حتی اگر اکنون هم با خشکی روبرو نیستید، هوشمندانه است که محوطه تان را نسبت به شرایط خشکی آماده و انعطاف پذیر کنید.

۱- از مالچ یا خاکپوش استفاده کنید.
یک لایه ۲ تا ۳ اینچی از مالش ارگانیک مثل کاه، خاک اره، برگ یا پوست گیاهان، گیاهان علفی خرد شده، لاش برگ روی باغچه خود قرار دهید. مردم اغلب به مالچ به عنوان یک هزینه و کار اضافی نگاه می کنند. اما مالچ یک گزینه درجه یک برای حفظ رطوبت خاک، جلوگیری از تبخیر و بهبود محیط برای رشد ریشه است. مالچ همچنین علف های هرزی که برای به دست آوردن رطوبت با گل و گیاه شما رقابت می کنند را پایین نگه می دارد. مالچ همچنین خاک را تجزیه می کند و آن را بهبود می بخشد و باعث می شود آب بیشتری جذب کند.

برای صرفه جویی در مصرف آب باغچه از مالچ استفاده کنید

۲- گیاهانی را انتخاب کنید که شرایط خشک برایشان اهمیتی ندارد.
برخی از گیاهان نشانه هایی از خود بروز می دهند که نسبت به شرایط خشکسالی بهتر از بقیه هستند. به دنبال گیاهانی باشید که مثل گوش بره برگ های پرزدار دارند که تبخیر را به حداقل می رسانند. یا از گیاهان شاداب که برگ های گوشتی و آبداری دارند و آب را در خود ذخیره می کنند. فراموش نکنید هر گیاه جدیدی که به باغچه تان اضافه می کنید هرچقدر هم در برابر خشکی مقاوم باشد تا یکی دوسال اول که مستقر شود، به آبدهی منظم نیاز دارد.

برای باغچه خود به دنبال گیاهانی باشید که برگ های پرزدار دارند که تبخیر را به حداقل می رسانند

۳- به دنبال گیاهان بومی باشید.
گیاهان بومی نسبت به شرایط خاک و سطح بارش در منطقه شما مقاوم تر هستند.

برای باغچه گیاهان بومی انتخاب کنید زیرا نسبت به خاک و سطح بارش آن جا مقاوم تر هستند

۴- از آنچه که طبیعت به شما می دهد بهترین استفاده را کنید.
ناودان خانه تان را به یک بشکه متصل کنید و به این ترتیب آب باران را جمع آوری کنید. از بشکه هایی استفاده کنید که یک شیرآب در قسمت پایین دارند و می توانید آب پاش کوچکتان را پر کرده و جایی که نیاز است ببرید.

ناودان خانه تان را به یک بشکه متصل کنید و به این ترتیب آب باران را جمع آوری کنید

۵- صبح ها آبیاری کنید.
آب وقتی خنک باشد دیرتر تبخیر می شود. گیاهانتان را صبح زود آبیاری کنید تا هم کمتر تبخیر شود و هم مقاومت لازم در برابر گرمای روز را به دست آورند. از یک سر پخش کننده که قابلیت قطع و وصل داشته باشد استفاده کنید تا هنگام جابجایی بین گلدان ها یا باغچه ها آب هدر نرود. همچنین آبیاری صبح زود به برگ گیاهان شانس خشک شدن می دهد، که در نتیجه آن خطر ابتلا به بیماری های قارچی که در شرایط مرطوب پیش می آید، کاهش می یابد.

گیاهانتان را صبح زود آبیاری کنید تا هم کمتر تبخیر شود و هم مقاومت لازم را به دست آورند

۶- از شیلنگ جذب کننده و آبیاری قطره ای استفاده کنید.
شیلنگ های جذب کننده در تمام طول خود سوراخ های ریزی دارند که سرعت تراوش را کم می کند. آبیاری قطره ای و لوله های جذب کننده بسیار کارآمدتر از آبیاری از بالا هستند زیرا مستقیما به سیستم ریشه ای گیاه تحویل داده می شوند و مرحله تبخیر در مسیر رسیدن آب به زمین حذف می شود.

برای آبیاری باغچه تان سعی کنید از شیلنگ جذب کننده و یا آبیاری قطره ای استفاده کنید

۷- با چمن های خود مهربان باشید.
اول تحقیق کنید که چمنتان از چه نوعی است و سپس مطابق با همان آن ها را کوتاه کنید و سعی کنید آنها را در بلندترین ارتفاع ممکنشان نگه دارید. چمن های بلند روی هم سایه می اندازند و تبخیر را کم می کنند. همچنین علف های کوتاه اجازه می دهند تخم علف های هرز حرکت کند.

سعی کنید چمن هایتان را در بلندترین ارتفاع ممکنشان نگه دارید

۸- در اندازه چمن هایتان تجدید نظر کنید.
چمن جای خودش را دارد، اما اگر شما مدام در تلاش برای رشد آن هستید و می خواهید آن را زیر درخت، جاهایی که چیدن آن سخت است مثل نقاط شیبدار، به دنبال مکان جایگزین برای آن باشید. و در عوض جای قبلی را با المان های زیبایی مثل گودال آتش، میز و صندلی راحت و … پر کنید.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین