تماس با ما خانه
RSS

Ashe-doogh

 

مواد لازم 

 

نخود 250 گرم  .  تره . جعفری . شوید  700 گرم  .  برنج 1 پیمانه

دوغ گازدار 2 لیتر  .  نمک ، فلفل ، سیر تازه خرد شده  به مقدار لازم

طرز تهیه 

طرز تهیه : نخود ها را از شب قبل در ظرف بزرگی اب خیس کنید و تا روز بعد چند بار آب آن را تعویض نمائید ، برنج را نیز از شب قبل در آب و کمی نمک خیس کنید.

 

در قابلمه نخود ها را همراه با ۶ لیوان آب بپزید و پس از اینکه نخود ها پختند برنج را به آن اضافه نموده و صبر کنید تا برنج کاملا مغز پخت شود ، دقت کنید که آب آش زیاد نباشد و جا برای اضافه کردن دوغ داشته باشید.

پس از اینکه برنج کاملا مغز پخت شد ، سبزی ها را که تمیز پاک کرده و ریز خرد کرده اید ، به آش اضافه کنید ، در ظرف را نیمه باز بگذارید تا سبزی ها تیره رنگ نشوند.

 

15 دقیقه قبل از آماده شدن آش، دوغ را به آش بیفزائید و مرتب به هم بزنید تا کاملا با آش مخلوط شود ، وقتی دوغ را اضافه کردید در ظرف باید کاملا باز باشد تا دوغ نبرد ، بعد از حدود 15 دقیقا نمک و فلفل غذا را اضافه کنید ، در زمان سرو کردن اش دوغ نیز سیر تازه خرد شده را به آن اضافه نمائید.

 

نکته : این آش به دلیل داشتن مقدار زیاد دوغ و سیر باعث افت فشار خون میشود پس در خوردن آن زیاده روی نکنید یا پس از مصرف کمی شیرینی بخورید ، در صورت تمایل میتوانید نصف پیمانه جو پرک نیز به این اش اضافه نمائید.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. سلام مرسی من خودم عاشق دوغ هستم و از اونجای که بخاطر درس و دانشگاه بیشتر در شهرستان مجردی زندگی میکنم و بلد نبودم درس کنم حصرت می خوردم به جای اش دوغ ههههههه مرسی که روش درس کردنشو به این دقیقی یاد دادید ..ی سوال میشه بدون سبزی هم درس کرد ؟

  2. چت روم گفت:

    سلام به چت ایرانی
    در جواب سوال شما بگم که آش دوغ بدون سبزی هم ممکنه و خیلیا سبزی استفاده نمیکنن اما سبزی طعم خیلی خوبی بهش میده و خواصشو زیادتر میکنه
    آش دوغ غذای خیلی خوشمزه ایه ولی باب میل همه سلیقه ها شاید نباشه
    ممنون از مطلب مفیدتون

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین