تماس با ما خانه
RSS

برنج و جعفری را بریزید و بگذارید تا کمی گوشت بپزد. چانه‌ها را یکی یکی باز کنید تا به اندازه بشقاب شود، 5 چانه باز شده را روی هم بگذارید …

مواد لازم
ماست نصف پیمانه
تخم مرغ 1 عدد
نمک 1قاشق مرباخوری
آرد به میزان لازم
کره یا مارگارین نرم 125 گرم

مواد میانی:


گوشت چرخ کرده 300 گرم
پیاز 2عدد
برنج پخته( کته شده) نصف پیمانه
جعفری ساطوری مقداری
روغن 1پیمانه
نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه:

ماست، تخم مرغ و نمک را با بیکینگ پودر و کره مخلوط کنید و در آخر، آرد را به مواد بیفزایید و مخلوط را ورز دهید تا زمانی که خمیر به دست نچسبد.از این خمیر 10 عدد چانه درست کنید و نیم ساعت استراحت دهید.
پیاز را تفت دهید و گوشت را به آن اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید.برنج و جعفری را بریزید و بگذارید تا کمی گوشت بپزد. چانه‌ها را یکی یکی باز کنید تا به اندازه بشقاب شود، 5 چانه باز شده را روی هم بگذارید و روی هر کدام را روغن یا کره آب شده بمالید. سپس خمیر را چند بار باز کرده و نازک کنید.
این خمیر را کف قالب چرب شده ای پهن کنید؛ به طوری که از دیواره‌های قالب آویزان بماند.مواد میانی را روی خمیر بریزید و 5 چانه دیگر را به ترتیب بالا باز کنید و روغن بمالید و روی مواد بگذارید.
اضافات خمیر لایه اول را روی خمیر دوم برگردانید. خمیر را با چاقو به شکل مربع یا لوزی برش بزنید و در فری که از قبل با حرارت 200 درجه سانتی گراد روشن کرده اید 30 دقیقه بپزید تا خمیر کاملاً طلایی شود.می توانید از زرده ی تخم مرغ برای تزیین نیز استفاده کنید.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین