تماس با ما خانه
RSS

familysciart22pic1

روانپزشکان در یک مطالعه جدید دریافتند نوجوانانی که پس از رسیدن به سن بلوغ با علائم افسردگی مواجه می شوند به احتمال زیاد عامل این اختلال در آنها از دوران جنینی و از مادرانشان به آنها سرایت کرده است.

طبق یافته های روانپزشکان انگلیسی انجام درمان های دارویی کنترل شده برای زنان مبتلا به افسردگی در طول دوران بارداری نقش موثری در کاهش خطر بروز «افسردگی نوجوانی» دارد.

در این مطالعه روانپزشکان روی فرزندان بیش از 8000 زن که به افسردگی پس از زایمان یا پیش از زایمان مبتلا بودند، مطالعه کردند.

این مطالعه نشان داد: افزایش ترشح هورمون استرس در بدن زنان باردار و افسرده تاثیر سوء در روند رشد جنین دارد و این کودکان پس از تولد و رسیدن به سن بلوغ بیشتر با خطر ابتلا به افسردگی نوجوانی مواجه می شوند.

این تحقیق با ارزیابی اطلاعات مربوط به کودکان و والدین آنها در مطالعه دهه 90 موسسه کودکان انگلیس انجام گرفت.

«سلسو آرانگو»، پروفسور اسپانیایی درباره نتایج این مطالعه خاطر نشان ساخت: این یافته تایید می کند که افزایش ترشح هورمون استرس پیش از تولد در تشدید خطر ابتلا به افسردگی نوجوانی نقش دارد.

وی تاکید کرد زنانی که به افسردگی مبتلا هستند حتما باید پیش از باردار شدن برای درمان این اختلال اقدام کنند و به بهداشت روانی فرزند آتی خود اهمیت بدهند.

محققان معتقدند عوامل متعددی در بروز افسردگی پس از زایمان و پیش از زایمان دخیل هستند که از آن جمله می توان به فاکتورهای زیست محیطی همچون حمایت های اجتماعی اشاره کرد.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین