تماس با ما خانه
RSS

برخی از علائم در تومور مغزی هستند که چنانچه آشکار شوند و به صورت طولانی بروز داشته باشند و دلیل دیگری برای آن نباشد، نشانه تومور مغزی بوده و باید جدی گرفته شوند.

در مطالعات انجام شده عوامل خطرسازی که باعث ایجاد تومورهای مغزی می‌شوند، سابقه خانوادگی و پرتوهای یونیزه‌کننده هستند. این پرتوها که از اشعه‌های X در دوزهای بالا هستند، باعث صدمه به سلول‌های مغزی شده و منجر به ایجاد یک تومور می‌شوند، بنابر این افرادی که در معرض این پرتوها هستند خطر ابتلایشان به این بیماری بیش از سایرین است.

he4350

سابقه خانوادگی نیز دلیل دیگری برای بروز این بیماری است البته شاید به ندرت اتفاق بیفتد که تومورهای مغزی در یک خانواده به طور مستمر بروز می‌کند و تنها تعداد کمی هستند که چندین عضو مبتلا به تومور مغزی دارند اما در بحث سرطان‌ها ژنتیک و سابقه خانوادگی عامل بسیار مؤثری است.

 

مطالعات جدیدی هم وجود دارد که به دنبال پاسخ این پرسش است که آیا استفاده از تلفن همراه،‌داشتن جراحات در سر یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا میدان‌های مغناطیسی باعث ایجاد این تومورها می‌شود یا خیر که باید در این زمینه مطالعات بیشتری صورت گیرد.

 

علائم تومور مغزی به اندازه تومور، نوع و محل قرارگیری آن بستگی دارد علائم هنگامی بروز می‌کند که تومور بر عصب‌های یک قسمت از مغز فشار بیاورد و یا به آن صدمه بزند.
همچنین تومور ممکن است موقعی آشکار شود که مانع جریان مایع در داخل مغز شده یا حتی تجمع مایع باعث تورم مغز شود اما به طور کلی رایج‌ترین نشانه‌های تومور مغزی که باید جدی گرفته شوند، سردرد که معمولاً در اوایل صبح شدیدتر است،‌حالت تهوع و استفراغ و تغییرات در صحبت کردن، بینایی و شنوایی است.

 

مشکلات در تعادل و راه رفتن، عدم توانایی تمرکز، مشکلات در حافظه، تغییرات در خلق و شخصیت، حرکات پرشی و ناگهانی عضله مثل حمله عصبی یا تشنج، خواب رفتگی و سوزش در بازوها و پاها از دیگر نشانه‌های این بیماری است.

 

البته اغلب اوقات این علائم به علت وجود تومور مغزی نیست و برخی دیگر از مشکلات باعث آن است بنابر این اگر افراد این علائم را به کرات داشته یا با هم دارند، باید به پزشک خود مراجعه کرده و با آن مشورت کنند.

منبع:salamatnews.com

 

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین