تماس با ما خانه
RSS

خانم های زیادی به لاک ناخن علاقه دارند. این لاک های ناخن ممکن است ایجاد حساسیت کنند. علت و علائم این حساسیت چیست؟

۳-۴

استفاده از آستن بهتر است یا پدهای لاک پاک کن؟ 

دکتر احسانی متخصص پوست و مو  واستاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تاکید بر این که خانم های باردار و شیرده به هیچ وجه نباید از لاک ناخن استفاده کنند، تاکید کرد: در زمان بارداری استفاده از لاک ممکن است ایجاد حساسیت های پوستی جدی کند که به دلیل همین حساسیت هایی که در این دوران وجود دارد، به مادران باردار توصیه می کنیم که هرگز از لاک ناخن استفاده نکنند.

ایشان با اشاره به این که بعضی از خانم ها در اثر استفاده از لاک دچار مشکلات پوستی می شوند، افزود: بیمارانی داریم که با علائمی مثل قرمزی، خارش و التهاب دور ناخن به ما مراجعه کرده و تصور می کنند که در اثر استفاده از شوینده ها دچار این مشکلات شده اند. اما زمانی که تست حساسیت روی فرد انجام می دهیم، مشخص می شود به یکی از مواد موجود در لاک مثل تولوئن یا موارد مشابه حساسیت دارند. حساسیت به مواد تشکیل دهنده لاک زمانی خود را نشان می دهد که زمینه آن در فرد وجود داشته باشد. در این حالت با انجام تست حساسیت و گرفتن شرح حال از بیمار، علت اگزما مشخص می شود و متوجه می شویم علت ایجاد حساسیت پوستی، استفاده از لاک است.

کودکان بیش از  بزرگسالان نسبت به مواد موجود در لاک از خود حساسیت نشان می دهند. یکی از شایع ترین علت ایجاد اگزمای دور چشم در کودکان استفاده از لاک است. زیرا زمانی که لاک به ناخن کودک زده می شود، دست بچه با چشم نیز تماس پیدا می کند و همین مساله باعث ایجاد اگزمای چشمی در آنها می شود.

وی همچنین به وجود مواد مضر در لاک پاک کن ها اشاره کرد و گفت: در لاک پاک کن هایی که حاوی آستن هستند، مواد مضره ای وجود دارد که سطح ناخن را شکننده می کنند. به افراد توصیه می کنیم از پد های مخصوص یکبار مصرفی که وجود دارند، برای پاک کردن لاک استفاده کنند.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین