تماس با ما خانه
RSS

اگر چه لاغری های موضعی از سوی برخی محافل و سازمانها تایید شده و بیمارانی هستند که سعی دارند تا از طریق این روش تناسب اندام خود را بازیابند. اما هنوز هم این روش مخالفان خود را دارد. به طوری که مخالفات با تمرکز بر برخی عوارض احتمالی، آن را روشی خطرناک دانسته که می تواند سیستم ایمنی بدن بیماران و همچنین سلامت بیماران را تحت تاثیر منفی خود قرار دهد. در حالی که تمامی بدبینی های آنها قابل رد است و می توان با پاسخ های علمی و منطقی، عوارض گفته شده از سوی آنان را مردود دانست. از جمله عوارض گفته شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱ (۳)

۱- طولانی شدن مدت زمان درمان
یکی از دلایل مخالفت با لیپوماتیک، طولانی بودن طول درمان است که این امر خستگی پزشک را در پی دارد. ضمن اینکه حذف چربی ها به دقت بالایی نیاز دارد و پزشک خسته نمی تواند بخوبی از عهده این کار برآمده و در نتیجه لاغری با لیپوماتیک با خطرات زیادی مواجه می شود که البته این ایراد کاملا مردود است و می توان گفت، پزشک در صورتی که تشخیص دهد بیمار به حذف چربی ها نیاز دارد، برای درمان، جلسات را بیشتر کرده تا جلسه درمان طولانی نشود. همچنین اگر درمان تنها در یک جلسه باشد، پزشک می تواند در میانه کار استراحت کرده و مجدد کار خود را آغاز کند.

۲-  صدمه وارد شده به بدن بیمار
در گذشته از دستگاه های قدیمی همچون لیپوساکشن استفاده می شد که در آن امکان آسیب به قسمت هایی همچون عروق خونی، رگ ها، اعصاب و ماهیچه بالا بود و در نتیجه بیماران به دلیل ترس از آسیب های این دستگاه کمتر به استفاده از آنها تمایل داشتند. این در حالی است که در دستگاه لیپوماتیک تدابیر ایمنی و سلامتی بیمار اندیشیده شده و تلاش شده تا با تعبیه سنسور در قسمت کانولا، صدمات لاغری موضعی به حداقل ممکن برسد. کانولا به دلیل داشتن سنسور تنها چربی های اضافه را حذف کرده و در نتیجه زمان برخورد با سایر قسمتهای بدن متوقف می شود.

۳- آسیب به سیستم امنیتی بدن بدلیل استفاده از امواج
دستگاه لیپوماتیک با ارتعاشات و لرزش هایی که در کانولا ایجاد می کند، سلول های چربی را تخریب می کند. این در حالی است که مقدار کمی امواج اولتراسون ایجاد کرده که میزان آن خفیف است و هیچ خطری سلامتی بیمار را تهدید نمی کند.

۴- خطر آمبولی شدن بدن بیمار
آمبولی عارضه ای که در گذشته به دلیل پیشرفته نبودن دستگاه های لاغری موضعی رخ می داد. در این عارضه پس از اینکه چربی های به حالت مایع تبدیل می شد، وارد بدن شده و رگ های خونی را مسدود می کرد. به تبع این امر ممکن است فرد به نقص عضو دچار و یا رگ های قلب او مسدود و در نتیجه به مرگ بیمار منجر شود. اما اینکه لیپوماتیک موجب این عارضه می شود یا خیر باید گفت سلول های چربی که از این طریق ذوب می شوند، به سرعت از بدن خارج می شود. البته این کار به میزان تخصص و مهارت پزشک بستگی دارد. زمانی که پزشک بتواند با سرعت عمل بالا چربی های مایع را به سرعت خارج کند، از ورود آنها به بدن بیمار جلوگیری می شود.

۵- درد و خونریزی در زمان درمان
با توجه به میزان برشی که برای تخریب سلول های چربی ایجاد می شود، کمترین میزان خونریزی و درد رخ می دهد. البته بیمار نباید تا ۲ هفته قبل از انجام لیپوماتیک از داروهایی همچون اسپرین و وارفارین استفاده کند زیرا این داروها میزان خونریزی در زمان جراحی را افزایش می دهد. همچنین اگر خونریزی زیاد باشد، بیمار با مصرف داروی اپی نفرین می تواند از آن جلوگیری کند.

۶- زخم و عفونت ناشی از جراحی
جای زخم ناشی از لیپوماتیک بسیار کوچک و ظریف بوده و مراقبت های پس از جراحی نیز در سرعت بهبودی آن موثر است. به این معنا که اگر بیمار تمامی تجویزات و توصیه های پزشک را رعایت کند، زخم در مدت کوتاهی درمان می شود. اما بی توجهی به تجویزات پزشک و عدم مراقبت صحیح از ناحیه جراحی شده، ممکن است به عفونت تبدیل شده و سلامت بیمار را تهدید کند.

۷- برگشت مجدد چربی ها
دستگاه لیپوماتیک می تواند به راحتی سلول های چربی را به حالت مایع درآورده و از بدن خارج کند. این امر به تغییر سایر بدن و لاغری موضعی می انجامد. اما اینکه بتوان با اطمینان گفت لیپوماتیک روش برگشت ناپذیر است، تردید وجود دارد. به عبارتی هیچ روشی که بتواند برای همیشه چربی های اضافه را حذف و از رشد مجدد آنها جلوگیری کند، وجود ندارد. بلکه این مراقبت های پس از جراحی است که مانع از بازگشت مجدد چربی های اضافه می شود.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین