تماس با ما خانه
RSS

اگر تصور می کنید باید با دوستانتان یک جور و با غریبه ها جور دیگر رفتار کنید، ما نظر دیگری داریم. رفتار شما با بقیه می تواند به صورتی که فکرش را هم نمی کنید، بر دوستی تان اثر داشته باشد.
ra4-4257
مهربان بودن با غریبه ها به این معنی نیست که به طور احمقانه ای اعتماد کنید و درست مثل یک دوست باارزش برایشان اهمیت قائل شوید. بلکه به این معنی است که صبور باشید، زود قضاوت نکنید و برای کنار آمدن با آدمها همه تلاشتان را بکنید. در زیر به دلایلی اشاره میکنیم که نشان می دهد چرا مهربانی کردن با غریبه ها به دوستی هایتان کمک می کند.

روحیات بدی که به کسانی که برایتان مهم اند منتقل میشود
گاهی اوقات کنار آمدن با نقاط خوب و بد آدمها در جامعه ممکن است خسته تان کند. وقتی در ترافیک عصبی شده اید، ماشینی حق تقدم را رعایت نمی کند یا وقتی در مغازه میخواهید جنسی را بردارید، یک نفر سریعتر از شما آن را می قاپد. بعضی وقت ها آدمها در دنیای خودشان هستند و این یعنی ممکن است رفتار درستی نشان ندهند.

وقتی غریبه ها اذیتتان میکنند، اینکه دفعه بعد جلو دوستانتان آن رفتار را تکرار کنید خیلی سخت است. درواقع، رفتار دوستانتان دقیقاً همان چیزی است که در غریبه ها اذیتتان میکرده است. اگر این اتفاق بیفتد، آیا به خودتان آموزش میدهید که بدرفتاری کنید یا صبوری کنید؟

شما نمی توانید رفتار آدمها را تغییر دهید اما می توانید واکنش خودتان به آن رفتارها را عوض کنید. پس اگر نتوانید جلو بدرفتاری های خودتان با غریبه ها را بگیرید، این رفتار کمکم به زندگی خصوصی شما هم سرایت کرده و نصیب دوستانتان هم می شود.

نشان دادن بدترین رفتارهایتان به کسانی که می توانند دوستتان باشند
قبول کنید، وقتی وارد یک دوستی تازه می شوید، بهترین رفتار خودتان را نشان میدهید. وقتی دوستان کم کم شما را میشناسند، اخلاق های بدتان راحت تر بروز میکند چون آنها دیگر به شما علاقه مند شده اند و رفتارهای منفی تان را جدی نمی گیرند.

اما وقتی برای بار اول کسی را می بینید، حتی یک نگاه بد یا نظر بی ادبانه در زمان نامناسب او را از شما دور خواهد کرد. هیچوقت نمی دانید چه کسی قرار است در زندگی شما نقش مهمی پیدا کند چون همه دوستانتان هم یک روز غریبه بوده اند.

این یعنی اگر با غریبه ها رفتار خوبی نداشته باشید، ممکن است یک روز دوباره با آنها برخورد کنید و بخواهید گپ کوتاهی داشته باشید. آنوقت نه تنها برایتان خجالت آور خواهد بود بلکه هیچوقت دوست شما نخواهد شد.

 

مهربانی به دیگران کمک میکند اختلاف در دوستی هایتان را مدیریت کنید

 

منفی گرایی یک عادت است
اگر عادت داشته باشید مدام از دیگران شکایت کنید، احتمالاً کسانی را دور خودتان دارید که آنها هم همین ویژگی را دارند. اشکالی ندارد که هر ازگاهی درمورد ناملایمات زندگی شکوه کنید اما نباید این انرژی منفی را همیشه با خود حمل کنید. می توانید شکایتهایتان را با دوستانتان در میان بگذارید، اما یادتان باشد خیلی روی آنها تمرکز نکنید طوریکه منفی گرایی ویژگی اصلی شخصیتتان شود.

مهربانی به دیگران کمک میکند اختلاف در دوستی هایتان را مدیریت کنید
اگر از کارهایی که غریبه ها میکنند خوشتان نمی آید، ممکن است با آنها وارد جر و بحث شوید. این رفتار زود رنجانه می تواند به دوستی هایتان هم سرایت کند. آنوقت به جای اینکه در مقابل دوستانتان صبور باشید، فقط دعوا راه خواهید انداخت.

اما اگر سعی کنید در کسانی که نمیشناسید، ویژگیهای خوب ببینید، باعث میشود این رفتار را در دوستی هایتان هم نشان داده و نقاط مثبت دوستانتان برایتان پررنگ تر شود. آنوقت به جای کوتاهی هایشان، مهربانی هایشان به چشمتان خواهد آمد.

دوستان بیشتری را به سمت خود می کشانید
مهربان بودن با غریبه ها کمکتان می کند افکار و روحیاتتان را به طریقی آموزش دهید که مثبت تر باشد. اگر ادم مثبت تری باشید، به طور طبیعی دوستان بیشتری را به سمت خودتان جذب می کنید.

مثبت گرایی به این معنی نیست که شخصیت یا اخلاقیات قوی داشته باشید، یعنی رویکردی که نشان میدهید برای افراد جدید جالب باشد. مثلاً اگر دو نفر را در مهمانی دیده باشید که یکی بسیار مثبت بوده و رویی گشاده دارد و یکی جز شکایت کردن کار دیگری نمی کند، به سمت کدامیک کشیده می شوید؟

مهربان بودن با آدمهایی که نمی شناسید، به دوستان جدیدی که میخواهند بیشتر با شما آشنا شوند کمک می کند. بقیه دیگر به خودتان بستگی دارد.
منبع:مردمان

 

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین