تماس با ما خانه
RSS

كاهش وزن توسط عمل جراحی معده فعلا به سه روش ذیل انجام می پذیرد :
روش Roux-en-y-bypass
ایجاد برش عمودی بروی معده
Bypass كیسه صفرا و لوزالمعده

روش Roux-en-y-bypass :
در این روش اندازه معده به میزان قابل توجهی كاهش می یابد , در ابتدا كیسه كوچكی در سر معده نگهداشته سپس قطعه ای از روده كوچك را به این كیسه متصل می كنند , روش عمل جراحی كاملا تهاجمی است , پس از عمل غذا سریعا از قسمت اول معده به روده وارد شده و فرد از نظر تعداد دفعات خوردن محدود نمی شود ولی به طور خیلی وسیعی حجم مواد جذب شونده توسط بدن كاهش می یابد , البته بعضی موارد طول روده باریك بیشتر از مقدار مورد نیاز بریده می شود كه بسیار خطرناك است چون از نظر جذب بعضی مواد و ویتامین ها بدن دچار مشكل می شود .
این روش فقز در موارد ضروری آن هم در مردان بالاتر از 200 كیلو گرم و زنان بیشتر از 175 كیلو گرم توصیه می شود .
بعد از عمل جراحی فرد باید از غذاهای خاص استفاده كند كه منجر به تهوع , گرفتگی عضلات شكم و اسعال نگردد , در این روش هیچ تضمینی برای میزان وزن كم كردن فرد وجود ندارد , پزشكان عقیده دارند این روش سریعی برای رسیدن به تناسب اندام نیست , بلكه تناسب اندام در واقع به تغییر رفتار خوراكی نیاز دارد .

ایجاد برش عمودی بروی معده :
در این روش فقط حجم غذای دریافتی كاهش می یابد ولی روند هضم و جذب به صورت طبیعی باقی می ماند , عمل جراحی بدین صورت است كه در ابتدا قسمت بالای معده نزدیك به مری به طور عمودی توسط گیره ای بسته می شود , به نحوی كه كیسه كوچكی در قوس داخلی معده به وجود آید .
محل پیوستن سوراخ این كیسه با بقیه معده به وسیله باندی كه از ماده مخصوصی تهیه شده است كمی مسدود می شود .
این باند تخلیه غذا را از كیسه اولیه كند تر نموده و فرد احساس سیری می كند در نتیجه غذای دریافتی كاهش می یابد .

Bypass كیسه صفرا و لوزالمعده :
در این روش مسیر ترشحات كیسه صفرا و لوزالمعده تغییر می كند , در نتیجه غذای دریافتی و مقدار كالری و مواد جذب شده توسط بدن كاهش می یابد . در این جراحی قسمت عمده ای از معده دست نخورده باقی می ماند نظیر دریچه پیلور ( دریچه خروجی معده ) كه تنظیم كننده آزاد سازی محتویات معده به داخل روده است .
روده كوچك نزدیك این دریچه ( ابتدا اثنی عشر ( به دوقسمت تقسیم می شود , قسمتی از روده كوچك كه متصل به روده بزرگ است به اثنی عشر كوتاه شده نزدیك معده می چسبد , باقیمانده روده كوچك به لوزالمعده و كیسه صفرا می چسبد ( ترشحات كیسه صفرا و لوزالمعده به تزدیكی روده بزرگ تخلیه می شوند ) در نهایت محتویات دو قطعه روده كوچك در محلی به نام كانال عمومی مخلوط شده و به روده بزرگ می ریزد .
صفرا و لوزالمعده موجب هضم و جذب بسیاری از مواد در روده كوچك می شوند از این طریق حجم موا جذبی كاهش یافته و فرد لاغر می شود .

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. masoome zareyan گفت:

    من35 ساله هستم وازوقتی یادمه رژیم می گیرم ولی نه تنهالاغرنشدم بلکه روز به روز چاقتر هم میشم من 160قدمه و85کیلووزنم.بهترین روش جراحی برای من برای لاغری کدوم روشه؟لطفاهزینه اش رو هم بگید.باتشکرفراوان

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین