تماس با ما خانه
RSS
جهت نمایش تصاویر در اندازه واقعی ، روی آنها کلیک کنید!

در مطالعه ای كه اخیرا انجام شده است نشان داده شده است كه لباسهایی كه دارای راه راه های افقی هستند موجب چاقتر دیده شدن شما نمی شود . 

اگر چه قبلا شنیده اید كه لباسهایی كه دارای راه راه افقی هستند باعث می شود كه چند سانتی به دور كمرتان اضافه گردد اما با شهامت هر چه تمامتر به سراغ لباسهای با راه راه های پر رنگ رفته و از پوشیدنشان لذت ببرید . شاید این حرف توصیه خیلی هوشمندانه ای نباشد .

اخیرا مطالعه ای كه توسط دكتر ویرن سوامی Viren Swami كارشناس بخش جذابیت ظاهری سایت You Beauty انجام شده است حكایت از آن دارد كه لباسهای دارای راه راه های افقی خیلی هم بد نیستند . 
در این مطالعه محققین از خانمی كه به عنوان داوطلب شركت كرده بودند خواستند در سه نوبت مختلف لباسهایی با راه راه های افقی ، عمودی و لباسهایی كه راه راه نبودند را بپوشد . ( در هر بار زمینه این لباسها سفید بود و رنگ راه راه ها آبی روشن بود ) و در هر بار شركت كنندگان واقعی سایز بدن او را تخمین بزنند. 

معلوم شد زمانی كه خانم مذكور لباسی با راه راه افقی می پوشد شركت كنندگان كمی او را چاقتر دیده اند اما این تفاوت خیلی قابل توجه نبوده است . 
دكتر سوامی می گوید : مردم نباید خیلی نگران نوع راه راه های لباسشان باشند چرا كه تفاوت زیادی در میزان قد و وزن آنها ایجاد نمی كند .

یكی دیگر از كارشناسان همین سایت به نام سام سابورا Sam Saboura می گوید : قوانین علی الخصوص قوانین مربوط به مد باید شكسته شود . همه چیز به قیافه و تیپ شما برمی گردد . وقتی شما خودتان از پوشیدن لباسی احساس خوب دارید و آن لباس به شما می آید هیچ كسی حق ندارد با شما بحث كند .

وی برای پوشیدن لباسهای راه راه 6 پیشنهاد به شرح ذیل ارائه می كند :

1 – مطابق با سایز اندامتان باشد 

اندازه راه راه ها متناسب با سایز كلی اندامتان باشد . اگر كه قد بلند و تو پر هستید راه راه های لباستان می تواند پهن و بزرگ باشد .

خانمهای ریز نقش می بایست لباسهایی با راه راه ریز و نزدیك به هم بپوشند و زنانی كه از اندام متوسط برخوردارند اندازه راه راه های لباسشان نسبت به اندام متوسط شان باشد ، شما با این كار تعادل را برقرار می كنید .

سابورا می گوید زنانی كه اندام توپری دارند از پوشیدن لباسهای راه راه خجالت می كشند درحالی كه نیازی نیست . برای اینكه نگاهها را متوجه خط مركزی اندامتان نمایید به دنبال لباسهایی با راه راهای V شكل باشید . 

2 – تیپتان را لایه بندی كنید 
به پیشنهاد سابورا Saboura لباسهای راه راه را به عنوان جزیی از لباسهای بیرونتان امتحان نمایید . مثلا یك تی شرت راه راه را در زیر یك كت بلیزر یا ژاكتی با رنگ یك دست بپوشید تا اثر راه راه ها را كم كند . 

3 – لاغری خود را حفظ كنید
بسته به این كه كدام قسمت از اندامتان لاغرتر است برای آن قسمت از لباس راه راه استفاده نمایید . مثلاً افراد دارای اندام هفتی شكل ( كمر باریك و سرشانه های پهن ) می بایست از بلوز یا پیراهن های راه راه استفاده نمایند و افراد با اندام هفت برعكس ( افرادی كه پایین تنه پری دارند ) می بایست برای لباسهای قسمت پایین تنه مثل شلوار و شلوارك از طرحهای راه راه استفاده نمایند .

زنان ریز نقش تمایل دارند از بلوزهای تك رنگ با راه راه های ریز استفاده نمایند اما زنان بلند قد هر كاری دلشان بخواهد می توانند انجام دهند . 

4 – شیك پوش باشید 
سابورا می گوید پیش می آید كه در تابستان پیراهن راه راه بپوشم .یك سارافون یا پیراهن كوتاه بپوشید و برای رویش هم از كت مورد علاقه تان استفاده كنید یا اینكه انفجاری از رنگهای روشن به راه اندازید . با پوشیدن یك كت بلیزر رنگارنگ یا یك كفش با رنگ تند و انداختن یك گردنبند مانع از خودنمایی لباسهای راه راه تان شوید . 

5 – از لوازم جانبی راه راه استفاده نمایید 
برای استفاده از طرح راه راه و جایی كه می خواهید از این طرح استفاده نمایید میدان عمل وسیعی دارید . استفاده از یك كفش یا یك كیف با طرح راه راه جلوه دیگری به لباستان می بخشد یا اینكه می توانید لباسهایتان را ساده انتخاب كرده و بر رویش یك كت راه راه بپوشید . اگر هم كه واقعاً نگران مد هستید می توانید یك روسر ی راه راه سرتان كنید . 

6 – با رنگها بازی كنید 
به عقیده سابورا استفاده از راه راه های تك رنگ باعث می شود كه لاغرتر دیده شوید و نگاهها خیلی متوجه شما نشوند . اگر كه می خواهید تیپی شهری بزنید می توانید از لباسهایی با زمینه مشكی و راه راه های طوسی استفاده نمایید .

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین