تماس با ما خانه
RSS

محمد مهدی حاج عبدالحمید متخصص پوست اظهار داشت: در علم پزشكی 2 نوع خال وجود دارد، خال‌های مادر زادی كه بهتر است به روش جراحی برداشته شود تا قابلیت بررسی پاتولو‍ژیك داشته باشد، این در حالی است كه خال‌های اكتسابی كه از دو سالگی در پوست فرد ظاهر می‌شود از نظر طبی نیاز به برداشته شدن نداشته و برداشتن آن تنها جنبه زیبایی دارد.


این متخصص پوست با اشاره به این مطلب كه مهمترین روشی كه برای فرد كمترین عارضه را ایجاد كند تنها بستگی به تشخیص پزشك دارد، ادامه داد: در روش‌هایی همچون لیزر و سوزاندن كه سبب انهدام بافت خال می‌شود و امکان بررسی پاتولوژیك از بین می رود و همچنین قابلیت بررسی آزمایشگاهی نداشته باشد، از نظر علمی و طب درست نیست، این درحالی است که این روش در حال حاضر به صورت شایع در كشور انجام می شود.

حاج عبدالحمید افزود: در مجموع برداشتن خال تنها با روش جراحی و پس از سپری كردن مراحل بافت شناسی سبب می‌شود تا فرد كمتر دچار عارضه شود، چرا كه نظر بالینی فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و مشخص می شود كه آیا فرد دارای زمینه های بدخیمی است یا خیر. یعنی خالی كه احتمال پیش سرطان است، اگر با روش سوزاندن و لیزر برداشته شود، پس از ظهور سرطان فرد دچار بیشترین عارضه می‌شود.

این متخصص پوست تصریح كرد: همچنین اشتباه در لیزر یا سوزاندن هنگام برداشتن خال سبب می‌شود تا در محل ضایعات گوشتی یا گودی به وجود آید كه این امر نیز مشكلاتی برای فرد به وجود می‌آورد چرا كه محل خال ظاهر بدی پیدا می کند.

منبع: برنا

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. اکرم یزدانی گفت:

    باسلام من چند عدد خال رویه صورتم دارم البته قبلا جوش بودن که متاسفانه با دستکاری کردن اونا الان جای جوش شده خال قهو های رنگ آیا میتونم اینارو با لیزر بسوزانم باتشکر

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین