تماس با ما خانه
RSS

به عنوان یه مادر آیا اطلاع دارین که بهترین مواد غذایی برای مادران شیرده چی هست؟ آیا غذای مخصوصی هست که باید بخورین؟ آیا غذاهای ویژه ای وجود دارن که بتونن شیر شما رو افزایش بدن؟ اگه شما هم چنین سوال هایی تو ذهنتون دارین پیشنهاد می کنم که این مطلب رو از دست ندین.

اینجا چند ماده غذایی فوق العاده رو برای مادران شیرده معرفی می کنم که بهتره اون ها رو در رژیم غذایی خودتون قرار بدین.

دانه های شنبلیله از بهترین مواد غذایی برای مادران شیرده
دانه های شنبلیله غنی از فیتواستروژن ها هستن که اثرات استروژن را به وجود می آورد. این دانه ها پر از دیوسژنین هستن که به تولید شیر مادر کمک می کنن. دانه های شنبلیله مناسب همه افراد نیست. مثلا اگر شما یک فرد دیابتی هستین از این دانه ها استفاده نکنین زیرا که سطح گلوکز خون شما را پایین می آورد. این ماده غذایی جزء بهترین مواد غذایی برای مادران شیرده می باشد.

سبزیجات قرمز پر از آهن هستن
سبزیجات قرمز همانند هویج و چغندر پر از بتا کاروتن می باشن که شیر مادران رو افزایش میده. هویج و چغندر پر از آهن هستن که میتونن از شما در مقابل بیماری هایی مانند کم خونی مراقبت کنن. این مواد غذایی برای شیردهی عالی هستن.

دانه های زیره مفید برای شیردهی
دانه های زیره بخشی جدایی ناپذیر از غذاهای مردم کشور هندوستانه. این دانه ها جدای از اینکه باعث میشن غذاتون خوشمزه و مطبوع بشه، میتونن به مادران شیرده برای افزایش شیردهی کمک زیادی کنن.

مصرف اسفناج رو از قبل بارداری شروع کنین
اسفناج یکی از غنی ترین مواد از لحاظ وجود آهن هست. علاوه بر آهن پر از کلسیم، ویتامین K,A و فولاته که از مواد غذایی ضروری برای مادران شیرده هستن. در واقع بهتره که شما خیلی قبل تر از به دنیا آوردن بچه از اسفناج استفاده کنین. یه ماده غذایی فوق العاده دیگه برای مادران شیرده، حتما امتحانش کنین.

در دوران بارداری، جنین بسیاری از ذخائر بدن مادر را مصرف می کند

دانه های رازیانه برای دوران شیردهی مفیدند
رازیانه یکی از معروف ترین تمیز کننده های دهانه که مورد استفاده قرار میگیره. دانه های رازیانه به افزایش تولید شیر کمک زیادی می کنه. علاوه بر اون این دانه ها به تسکین یبوست کمک می کنه و به سلامت روده ها کمک میکنه.

استفاده خوراکی و موضعی از زردچوبه مفید برای دوران شیردهی
زردچوبه یکی از معروف ترین ادویه هاست. این ماده غذایی فواید زیادی برای انسان داره و قادره که شیر مادران رو افزایش بده. علاوه بر آن طب سنتی بیان میکنه که استفاده موضعی از زردچوبه میتونه زخم نوک پستان رو درمان کنه.

جو و خواص بی نظیرش
جو یکی از سالم ترین مواد غذایی هست. سوپ جو لاکتوژنیکه یعنی موجب ترشح شیر میشه و در واقع تولید شیر رو افزایش میده. جو سرشار از آهنه و از کم خونی جلوگیری میکنه. اونها همچنین به کاهش و التیام یبوست کمک می کنن و گوارش رو تقویت میکنن.

مصرف لذت بخش سقز
بسیاری از زنان به مصرف سقز علاقه دارن. از پوست درخت صمغ تولید میشه و باعث مستحکم تر شدن استخوان ها میشه و تولید شیر رو هم افزایش میده. به بالاتر رفتن سطح انرژی شما کمک میکنه و به بدن شما جان تازه ای می بخشه.

مصرف با احتیاط سیر در دوران شیردهی
سیر یکی دیگه از انواع معروف ادویه ها هست که برای مادران شیرده بسیار مناسبه و به تولید شیر کمک میکنه. تنها مسئله ای که وجود داره اینه که مقدار زیاد سیر مزه شیر مادر رو تغییر میده. اگه کودک شما به خاطر مزه سیر اذیت بشه، بهتره که دیگه از سیر استفاده نکنین. اما اگه کودکتون از مزه جدید خوشش بیاد استفاده از سیر مشکلی نداره.

خواص فوق العاده زنجبیل برای مادران شیرده
زنجبیل مدت طولانی هست که به عنوان دارویی برای بسیاری از ناراحتی ها استفاده میشه. علاوه بر این ثابت کرده که یک ماده غذایی فوق العاده برای مادران شیرده هست. زنجبیل نه تنها تولید شیر رو افزایش میده بلکه نقش حیاتی در خروج شیر از مجاری شیردهی داره. هورمون هایی مثل اکسیتوسین و پرولاکتین باعث خروج شیر میشن که در واقع یه واکنش غیرارادی به مکیدن سینه شما توسط کودکتون هست. مغز شما سیگنالی را به نوک پستان شما می فرسته و شیر از سینه شما خارج میشه.

منبع: ۲nafare.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین