تماس با ما خانه
RSS

داشتن یک پوست براق و زیبا مساله غیر قابل دسترسی نیست. فقط کافی است شما با چند ماده غذایی آشنا شوید. این مواد غذایی به شما پوستی زیبا و براق هدیه می دهند.
ar4-4832
کرم های گران قیمت خود را برای مدتی کنار گذاشته و بطور طبیعی از پوستتان محافظت کنید. خانم وانا جیمز متخصص تغذیه بهترین خوراکی ها را که برای پوست مفید است به شما معرفی می کند.
 
گیـــاه پـاپـایـا
حتما از پاپایا برای ضد عفونی و پاکسازی پوست استفاده کرده اید ولی آیا تا بحال آن را میل کرده اید؟ این میوه حاوی مقادیر فراوانی از ویتامین ث است که باعث روشن شدن و سفت شدن پوست میشود. میوه پاپایا هم چنین حاوی آنزیم هضم پاپین است که باعث کاهش قرمزی پوست و آماس پوست می شود.

دستور العمل :
مخلوطی از پاپایا و عصاره بادام و عسل خام معجونی شگفت انگیز برای پوست است.
 
کفیر نارگیل
حتما اسم آب نارگیل را شنیده اید. اکنون ما می خواهیم درباره کفیر نارگیال صحبت کنیم. این محصول از تخمیر آب نارگیل با باکتری های مفید بدست می آید. مقدار کمی از کفیر نازگیل حاوی 15 میلیون پروبیوتیک ( دسته‌ای از این باکتریها که به باکتریهای پروبیوتیک معروف هستند، علاوه بر کمک به گوارش، مولکولهای پیچیده و ترکیباتی مانند ویتامینها و آنتی بیوتیکهای مختلف را تولید می‌کنند که برای بدن مفید می‌باشد. منبع باکتری‌های پروبیوتیک لبنیات و میوه‌ها هستند. ) است که سه برابر هر ماست کارخانه ای مفید است. این باکتری های مفید پوست را صاف و تمیز نگه می دارد و آکنه روی پوست را از بین می برد.

دستورالعل :
کفیر نارگیل را که طعمی شیرین دارد هر روز صبح بصورت ناشتا بنوشید. خالی بودن معده بر پروبیوتیک ها کمک می کنند که بهتر عمل کنند.
 
دانـــه های سیــاه کنــــجد
اگر نوشیدن مایعات الکل دار و یا زیاده روی در خوردن غذا پوست شما را خراب کرده است دانه های کنجد باعث می شود که براقی و نرمی پوستتان باز گردد. دانه های کنجد را اگر به همراه اسید اوریک، آمینو اسید و فیبر و پتاسیم استفاده کنید پوست را تغذیه کرده و تاثیر به سزایی خواهد داشت که توصیه می شود این دانه ها را باهر وعده غذایی مصرف کنید.

دستورالعمل :
دانه های کنجد را روی سالاد فصل ویا آووکادویی که روی نان تست مالیده اید و یا هر سالاد دیگری که میل میکنید بپاشید و مصرف کنید.
 
چغندر
باعث تحریک غدد لنفاوی شده و در نتیجه سلول های مرده را از بین می برد هم چنین جریان خون را تا 400 برابر افزایش می دهد که باعث روشن شدن پوست و شادابی دوباره پوست می شود. هم چنین باعث کاهش کشش پوست شده و لایه پوست را سفت می کند.

دستور العمل :
اگر علاقه ای به خوردن آب چغندر ندارید سالاد چغندر میل کنید و یا در سالاد اسفناج چغندر هم اضافه کنید.
 
لیـــمــو
آبلیمو باعث حل شدن چربی زیر پوست شده و از بروز جوش روی پوست جلوگیری می کند. یک لیوان لیموناد باعث از بین رفتن باکتری های دهان و روده می شود.

دستورالعمل :
روز خود را با یک لیوان آب جوش که چند قطره آبلیمو در آن ریخته اید شروع کنید. برای دفع مسمومیت بدن حداقل باید نصف آبلیمو در آب بچکانید. در رژیم غذایی خود از آبلیمو به همراه روغن زیتون که روی سبزیجات پخته شده ریخته اید استفاده کنید.
 
کــلـــم قــرمــز
کلم قرمز حاوی آنتوسیانیز است یعنی همان دانه های بنفش که در بلوبری وجود دارد. این ماده باعث کاهش چروک پوست می شود. ویتامین ث کلم قرمز 6 برابر کلم سبز است. این گیاه هم چنین سبب سم زدایی بدن می شود.

دستورالعمل :
از کلم قرمز اصولا در سالاد کلم استفاده می کنند که به همراه هویج رنده شده با روغن زیتون و آبلیمو سالاد خوبی خواهد شد.
 
تــخــم کــدو تــنـبــل
اگر از آن دسته افرادی هستید که تخم کدو تنبل را فقط در فصل خودش میل می کنید اشتباه بزرگی می کنید زیرا این ماده غذایی حاوی زینک ، ویتامین E ، سولفور، امگا3 است که باعث تغذیه آبرسانی و شادابی پوست می شود. این ماده حتی قادر به از بین بردن لکه های صورت است.

دستورالعمل :
تخم کدو تنبل را بصورت خام استفاده کنید زیرا در اثر حرارت مواد غذایی خود را از دست می دهد. از آن در سالاد و ساندویچ استفاده کرده و میل کنید.
 
آب گــوجـــه فـرنــگی
روزتان را کنار ساحل و یا استخر می گذرانید؟ روز به این خوبی را با یک لیوان نوشیدنی گوجه فرنگی شروع کنید. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی شما را از صدمات اشعه UVAو UVB محفوظ می دارد. یک لیوان آب گوجه فرنگی مانند کرم ضد آفتاب با SPF5 عمل می کند.

دستورالعمل :
برای جلوگیری از افتادگی پوست آب گوجه فرنگی را فراموش نکنید. هندوانه هم مثل گوجه فرنگی از پوست شما در برابر آسیب های آفتاب جلوگیری می کند.
منبع : ileev.com
 

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین