تماس با ما خانه
RSS

نزدیک عید  است؛ بسیاری از خانم ها سخت مشغول خانه تکانی و آماده کردن خانه برای عید هستند. استفاده از انواع سفید کننده و پاک‌کننده‌ها می توانند طراوت و شادابی را از دستان شما بگیرند. درمانگران طب سنتی و مکمل با ارائه راهکارهایی شادابی را به دستان شما باز‌می‌گردانند.

با ماساژدرمانی می توانید نحوه خون رسانی را به دستان تان افزایش دهید. عملکرد عضلات ناحیه دست به خوش فرم شدن دست‌ها و افزایش نشاط و زیبایی آنها کمک می‌کند. با انجام حرکات زیر علاوه بر حفظ شادابی، ماساژ درمانی برای پیشگیری از بیماری ها هم نقش مهمی دارد.

برای این ماساژ به لوسیون یا روغن گیاهی احتیاج دارید. روی میز دستمالی پهن کنید و دست‌های‌تان را به روغن گیاهی آغشته کنید و برای ماساژ دست‌ها آماده شوید. در مرحله نخست باید ساعد و پشت دست را ماساژ دهید و با ایجاد حرارت در این ناحیه به افزایش جریان گردش خون در دست‌ها کمک کنید. در این مرحله بعد از آغشته کردن سرانگشتان به روغن مشت فرد را با دست چپ نگه دارید و مانند تکیه‌گاه عمل کنید و با دست راست خود ساعد را از بالا به سمت سرانگشتان دست ماساژ دهید. در این مرحله باید به خوبی همه نقاط پوست را تحت تاثیر قرار دهید.  برای ماساژ روی دست از انگشت شست و برای ماساژ سطح‌های پایینی از ۴ انگشت دیگر کمک بگیرید.

در این مرحله با تحریک سلول‌های پوستی به گرم شدن پوست و عضله و بالارفتن سرعت جریان گردش خون کمک کنید. برای اجرای این تکنیک سرانگشتان هر دو دست را به روغن آغشته کنید و با نیشگون‌هایی که از عضله و پوست دست می‌گیرید این تکنیک را از سرانگشتان تا نزدیک آرنج دست تکرار کنید. این روند را باید در دو بخش رو و پشت دست تکرار کنید و مراقب باشید که نیشگون‌هایی که می‌گیرید دردناک نباشد.

بعد از آنکه با تکنیک نیشگون به افزایش و بهبود جریان گردش خون خود کمک کردید، می‌توانید از تکنیک مالشی یا تکنیک مسواک  کمک بگیرید. این تکنیک هم علاوه بر آنکه به ریزش سلول‌های پوستی مرده و فرتوت کمک می‌کند، به فرم گرفتن ماهیچه‌ها و عضلات دست نیز کمک می‌کند. برای اجرای این تکنیک پنجه‌های هر دو دست را دور مچ حلقه کنید و با کمک انگشت شست دست دیگر پوست فرد را از سمت پایین به بالا ماساژ مالشی دهید، یعنی با هر بار ماساژ کمی پوست دست را به سمت بالا هدایت کنید.

در این مرحله باز از یکی از دستان‌تان به عنوان پایه استفاده کنید. سرانگشتان دست فرد را بگیرید و به این ترتیب دست فرد را حمایت کنید تا حرکت اضافه نداشته باشد. سپس با حرکت‌های فشاری و لحظه‌ای نقاط عصبی پشت و روی دست را ماساژ دهید. برای این کار باید روی فشار سرانگشت دست‌ خودتان حساب کنید. این فشار نباید به حدی باشد که موجب درد یا آزار ماساژ گیرنده شود. این ماساژ را روی کف دست، پشت دست و ساعد تا آرنج هر دو دست تکرار کنید.

بعد از آنکه کل سطح پوست و عضلات دست را تا آرنج ماساژ دادید بهتر است به صورت متمرکز انگشتان هر دست را نیز ماساژ دهید. برای این کار  با کمک یک دست کف دست فرد را بگیرید به گونه‌ای که چهارانگشت کف دست را لمس کند و انگشت شست روی دست قرار بگیرد. بعد با کمک سرانگشتان دیگر با فشارهای نقطه‌ای هر انگشت را ماساژ دهید و بعد از ماساژ با حلقه کردن دو انگشت شست و سبابه روی بند آخر هر انگشت، عضلات هر انگشت را از بند آخر به سمت سرانگشتان ماساژ دهید.

در ادامه ماساژ دست سراغ کف دست بروید. ماساژ این بخش از دست به این دلیل که پایانه‌های عصبی فراوانی در آن قرار دارد بسیار حائز اهمیت است. انتخاب فشار نقطه‌ای برای ماساژ کف دست به شما کمک می‌کند تا نقاط مختلفی از پایانه‌ عصبی کف دست را تحریک کنید و به این ترتیب انرژی مورد نیاز ارگان‌های درونی بدن را از این طریق به هر یک از اندام‌ها هدایت کنید. می‌توانید برای ماساژ از هر دو انگشت شست کمک بگیرید.

این بخش که در ادامه مرحله قبلی قرار دارد ماساژ بخش‌های کناری دست است که از کناره سرانگشت کوچک هر دو دست آغاز می‌شود و تا نزدیک مچ دست ادامه پیدا می‌کند. در این مرحله نیز با فشار نقطه‌ای انگشت شست ماهیچه‌های کناری دست را که ممکن است در ماساژ‌ها کمتر به آن توجه کنیم به خوبی ماساژ دهید و این حرکت را روی عضلات کناری هر دو دست تکرار کنید.

در مرحله هشتم آماده گرم کردن مچ دست عضلات و ماهیچه‌های اطراف آن شوید. برای این کار با یک دست مچ دست فرد را بگیرید به گونه‌ای که مچ دست او بین انگشت شست و چهارانگشت دیگر او ثبات داشته باشد و بی حرکت باشد اما مراقب باشید که بیش‌از اندازه به مچ دست او فشار وارد نکنید. سپس انگشتان دست دیگر را در انگشتان دست ماساژ گیرنده قلاب کنید و با آرامش و خیلی آرام مچ دست را به سمت بالا و پایین و چپ و راست هدایت کنید.

در آخرین مرحله دوباره طبق روال مرحله اول کمی دست‌های‌تان را با روغن آغشته کنید. از یک دست به عنوان پایه استفاده کنید و با کف دست دیگر و با کمک سرانگشتان دست به ماساژ پشت دست، مچ و ساعد دست ماساژ گیرنده بپردازید و همین روال را برای سرانگشتان دست، کف دست، و روی ساعد دوباره تکرار کنید و فراموش نکنید که هر مرحله‌ای را که روی یک دست اجرا می‌کنید حتما روی دست دیگر نیز با همان کیفیت اجرا کنید.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین