تماس با ما خانه
RSS

پوست چرب معمولا مراقبت بیشتری نیاز دارد چرا که زودتر آلودگی های اطراف را به خود می گیرد. بنابراین بیشتر در معرض مشکلاتی نظیر جوش یا منافذ باز قرار دارد. پوست چرب معمولا چربی طبیعی بیشتری را تولید می کند بنابراین برای کنترل این چربی نیاز است تا مراقبت بیشتری از پوست صورت بگیرد.

برای از بین بردن  چربی پوست و جلوگیری از بوجود آمدن جوش و لک های پوستی می توانید از ماسک صورت مخصوص پوست چرب کمک بگیرید. انواع این ماسک ها را می توانید در خانه و با مواد طبیعی که دارید تهیه کنید و با استفاده از آنها چربی پوستتان را کنترل کنید.

به غیر از اینکه می توانید در داروخانه ها انواع شوینده های صورت و ماسک های صورت مخصوص پوست چرب را تهیه کنید، خودتان نیز می توانید درمانگر خودتان باشید و با استفاده از آنچه در خانه دارید به بهبود و کنترل پوست چرب کمک کنید.

۱ ) ماسک صورت موز برای پوست چرب

این ماسک صورت بهترین ماسک برای پوست چرب است. برای تهیه این ماسک به مواد زیر احتیاج است :

۱ عدد موز، ۱ قاشق غذاخوری عسل و یک پرتقال یا لیمو

موز را له کرده و با عسل مخلوط کنید. شما می توانید این دو را در مخلوط کن نیز با هم ترکیب کنید. چند قطره آب لیمو یا آب پرتقال به آن اضافه کنید. ماسک را روی صورت بگذارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس پوست را با آب ولرم بشویید و در نهایت با کرم مرطوب کننده کمی چرب کنید.

۲ ) ماسک صورت پوست پرتقال برای پوست چرب

پوست پرتقال یک ماده موثر و طبیعی برای کنترل چربی پوست است. پوست پرتقال را خشک کنید تا حدی که بتوان آن را پودر کرد. پودر را با آب یا ماست ترکیب کنید تا یک ماسک صورت موثر برای پوست چرب بسازید.

این ماسک صورت طبیعی به خوبی می تواند منافذ پوست را تمیز کند و در عین حال چربی اضافی پوست را از بین می برد.

۳ ) ماسک صورت گوجه فرنگی برای پوست چرب

ماسک صورت گوجه فرنگی برای کنترل چربی پوست بسیار موثر است چرا که میزان چربی اضافی پوست را از بین برده و در عین حال منافذ بیش از حد باز پوست را نیز به اندازه مناسب می بندد.

ساده ترین روش تهیه ماسک صورت گوجه فرنگی این است که گوجه فرنگی را له کنید و روی پوست چرب بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس پوست را بشویید.این ماسک را می توانید دو یا سه بار در هفته روی صورت بزنید تا به سلامت پوست کمک کنید.

۴ ) ماسک صورت آب لیمو برای کنترل پوست چرب

لیمو برای پوست صورت بسیار موثر است، برای کاهش لک و یا التهاب و همچنین برای زمانی که می خواهید چربی پوست را کنترل کنید. آبلیمو سرشار از ویتامین C است، بنابراین برای پوست چرب بسیار مفید است. فایده دیگر آب لیمو برای پوست این است که رنگ پوست را روشن می کند.

افرادی که پوست چرب دارند بیشتر در معرض لک، جوش های سرسیاه یا معمولی قرار می گیرند و آبلیمو به خوبی می تواند کاری کند تا این مشکلات پوست برطرف شوند.

روش کار ساده است، می توانید آب لیموی طبیعی را گرفته و روی قسمت های چرب پوست بمالید تا از شر چربی آن خلاص شوید. حتی افرادی که احساس می کنند پوست بدنشان نیز چرب است می توانند مقداری آبلیمو به پوستشان بزنند یا در وان حمام خود آب لیمو بریزند.

منبع: بانوی شهر

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین