تماس با ما خانه
RSS

images

موهای خشک: تیره و بی روح هستند، انتهایشان موخوره دارند، به راحتی آسیب می بینند، و شکننده هستند. که علت آن یا فقدان چربی است یا آسیب هایی که به مو وارد شده است.

ز مواد زیر بسته به نوع موهایتان انتخاب کنید و ماسک خود را بسازید. سپس موهایتان را مانند همیشه بشورید. اما بلافاصله بعد از شامپو کردن از کاندیشنر استفاده نکنید. آب موهایتان را بگیرید و شانه کنید. سپس ماسک خود را (قبل از حمام در ظرفی آماده کنید) به موهایتان بمالید 10 تا 20 دقیقه بگذارید بماند سپس با آب ولرم بشویید و در نهایت با آب خنک (نه سرد) آبکشی کنید. 

موهای خشک و آسیب دیده: این مواد بیشتر برای تعمین نیاز مو به چربی و رطوبت و جلوگیری از آسیب های بیشتر مناسب هستند و تا حدی درخشندگی موهایتان را بر میگردانند. براساس موادی که در دسترس دارید  از مواد زیر انتخاب کنید، مخلوط و استفاده کنید.

 

  • آوکادو: آووکادو یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی است، و سرشار از ویتامین و مواد مغذی است مثل ویتامین E و B و روغن طبیعی که دارد فقدان رطوبت موهایتان را برمیگرداند. نصف آووکادو را له کنید. خودش را به تنهایی و یا با ترکیب کردن با مواد دیگر به موهایتان بمالید.

 

  • موز: سرشار از ویتامین و چربی است به خصوص برای بهبود الاستیسیته (قابلیت خم شدن موهایتان) موهایتان مفید است. و برای جلوگیری از موخوره و شکنندگی مو استفاده می شود. و برای شوره سر نیز مفید است. تقریبا نصف موز را له کرده به تنهایی و یا با سایر مواد ترکیب کنید . اگر قبل از مصرف منجمد و بعد یخ آن آب شود برای راحت تر پاک شدنش از لا به لای موها بهتر است.

 

  • عسل: عسل مرطوب کننده خوبی است و مناسب برای موهای خشک است. البته ممکن است رنگ موهایتان را روشن کند. کمی از آن ( مقدار زیاد استفاده نکنید تا موهایتان چسبناک شود) را با سایر مواد مثل آووکادو یا موز استفاده کنید و روی موهای نمدار بگذارید.

 

  • مایونز: به نظر منزجر کننده می آید ولی مایونز از سرکه ، روغن، و تخم مرغ تهیه شده است. که هر سه آنها سالها برای تقویت، آبرسانی و درخشندگی مو استفاده می شوند. برای موهای خشک و آسیب دیده بهتر است همراه آووکادو استفاده شود.

 

  • روغن زیتون: از آن سالیان سال است که برای مرطوب سازی پوست و مو استفاده می شود البته باعث استحکام مو نیز می شود و برای موهای خشک و آسیب دیده هم عالی است! می توان با مواد دیگر مثل آووکادو یا موز ترکیب کرد. روی موهای مرطوب و آب گرم استفاده کنید از ریشه تا نوک موها بمالید.حوله گرم یا کیسه پلاستیکی روی موها بکشید و 20 دقیقه بگذارید بماند سپس آبکشی کنید.

 

  • تخم مرغ: بیشتر بخاطر پروتئین بالا و سایر مواد مغذیش از آن استفاده می شود برای استحکام موها و پیاز مو خوب است. برای موهای آسیب دیده گزینه مناسبی است. به تنهایی و یا با سایر مواد به خصوص روغن زیتون می تواند استفاده شود.

 

باتشکر سلام بانو!

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین