تماس با ما خانه
RSS

اگر شما در صورتتان به ویژه اگر در مثلث خطر باشد، با رشد جوش یا دمل مواجه هستید هرگز نباید اقدام به دستکاری و به اصطلاح ترکاندن آنها بکنید. زیرا فشردن این نقاط خطر عفونت را در پی دارد اما با این وجود، وسوسه میشیم و این وسوسه ممکن است حتی به قیمت جانمان تمام شود!!

ar4-6862

پزشکان درباره دستکاری و فشار دادن جوش‌ها و دمل‌‌ها در نقاط خاصی از صورت که به مثلث خطر معروف است، هشدار دادند.مثلث خطر Danger Triangle اصطلاحی است که متخصصان پوست به محدوده ای از صورت انسان اطلاق می‌کنند و همواره درباره رشد جوش و دمل در این ناحیه از صورت که شامل بینی و لب‌ها می‌شود، هشدار داده‌اند.

اگر شما در صورتتان به ویژه اگر در مثلث خطر باشد، با رشد جوش یا دمل مواجه هستید هرگز نباید اقدام به دستکاری و به اصطلاح ترکاندن آنها بکنید.بسیاری از ما به خوبی از این مسئله آگاه هستیم که فشردن این نقاط خطر عفونت را در پی دارد اما با این وجود، وسوسه میشیم و این وسوسه ممکن است حتی به قیمت جانمان تمام شود.

به گفته متخصصان پوست شما باید تا جایی که ممکن است در برابر این وسوسه مقاومت کنید البته نه به این خاطر که آن عملی غیر بهداشتی است بلکه به این دلیل که آن می‌تواند شما را بکشد. مثلث خطر ممکن است نام یک فیلم ترسناک را به ذهن متبادر کند اما در واقع هشداری جدی است برای اینکه نظافت شخصی را جدی بگیریم.

این منطقه که بخشی از چشم را پوشش می‌دهد بعد از عبور از بینی و گوشه دهان خود را به لب بالا می‌رساند و اگر عفونی شود می‌تواند عواقب جدی به همراه داشته باشد.بر اساس این گزارش، رگ‌های خونی این منطقه به قسمت پشت سر انسان متصل هستند و با یک خط مستقیم به مغز می‌رسند و این بدان معنی است که هر گونه عفونت در این منطقه می‌تواند به طور مستقیم به مغز و مرکز عصبی انسان منتقل شود.

در حالی که خطر مرگ و میر ناشی از این اتفاق فوق‌العاده نادر است، اما اگر عفونت توسعه یابد می‌تواند به از دست دادن بینایی، فلج دائمی و یا حتی مرگ منجر شود پس بهترین توصیه به شما تحمل و صبوری بیشتر است تا جوش و دمل ایجاد شده به مرور زمان برطرف شود.

منبع: tasnimnews.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین