تماس با ما خانه
RSS

با سرد شدن هوا و همچنین خشک شدن آن هوای داخل خانه هم خشک شده و نیاز است برای جلوگیری از بروز آلرژی و همچنین خشک شدن پوست بدن، الکتریسیته ساکن و افزایش احتمال سرماخوردگی و آنفولانزا رطوبت هوای خانه را بالا ببرید. خصوصا در هوای آلوده برای اینکه هوای مرطوب خانه شما را از آسیب های بیرونی دور نگه دارد، با استفاده از روش های ساده این رطوبت را در خانه ایجاد کنید. حتما با خود می پرسید چگونه رطوبت ایجاد کنیم؟ به شما مژده می دهیم نیازی به خرید دستگاه های مرطوب کننده و بخور نیست؛ این ۶ روش برای افزایش رطوبت خانه را پیش بگیرید:

 

دستگاه بخور

برای شما هم پیش آمده است که در هوای سرد لباس هایتان چسبنده و دارای الکتریسیته شوند؟ آلرژی و آبریزش بینی تان بیشتر از همیشه می شود؟ این اتفاقات دلیل بر هوای خشک خانه است. با وجود اینکه دستگاه بخور به راحتی نصب می شود و به سرعت رطوبت را به هوا منتقل می کند ولی نسبتا هزینه بالایی دارند و با روشن ماندن آن در روز و شب قبض برق هم در آخر ماه شما را شگفت زده خواهد کرد. روش های سبز و طبیعت دوستانه ای که استراتژی های کم تلاشی برای مرطوب کردن هوای خانه پیشنهاد می شوند، ایده های کم دردسرتری خواهند بود.

 

دستگاه بخور به سرعت رطوبت را به هوا منتقل می کند ولی نسبتا هزینه بالایی دارند

 

از گیاهان آپارتمانی غافل نشوید

تعرق در گیاهان فرآیندی است که طی آن رطوبت از سطح برگ و ساقه گیاهان تبخیر شده و رطوبت مناسبی را به هوای خانه شما اضافه می کنند. اگر هوای خانه شما خشک باشد، جذب رطوبت برای گیاهان به نوعی نبرد تبدیل می شود. پس مطمئن باشید که آبیاری گیاهان را به اندازه کافی انجام داده اید.

 

تعرق در گیاهان رطوبت مناسبی را به هوای خانه شما اضافه می کند

 

گلدان گل را در آفتاب قرار دهید

گلدان پر آب که گل شاخه بریده یا شاخه برگی را درون آن قرار داده اید را پشت پنجره آفتابگیر خانه قرار دهید. نور آفتاب باعث می شود آب به آهستگی تبخیر شود و این رطوبت به هوای درون خانه وارد شود.

 

گلدان پر آب که شاخه بریده یا شاخه برگی را درون آن قرار داده۳ را پشت پنجره آفتابگیر خانه قرار دهید

 

اجاق گاز را فراموش نکنید

با استفاده از اجاق گاز، مزایای ورود رطوبت به هوای خانه را به زودی حس می کنید. از دستگاه چای ساز، کتری برقی و مایکروویو حداقل برای این روزهای سرد و خشک دوری کنید و کاری که با آنها باید انجام دهید را به اجاق گازتان بسپارید. به هر حال این لوازم خانگی هم نیاز به مرخصی سالانه دارند!

 

با استفاده از اجاق گاز، مزایای ورود رطوبت به هوای خانه را به زودی حس می کنید

 

در حین دوش گرفتن، در حمام را باز بگذارید

زمانی که در حال دوش گرفتن در هوای مرطوب و گرم حمام هستید، در را باز بگذارید تا به همین سادگی رطوبت و بخار حمام وارد فضای داخلی خانه شما شود. اگر از وان حمام با آب داغ برای حمام استفاده می کنید، بعد از تمام شدن کارتان آب درون وان را تخلیه نکنید. اجازه دهید تا زمانی که آب سرد می شود، از مزیت بخار آب و تبخیری که انجام می شود برای مرطوب کردن هوای خانه تان استفاده کنید.

 

با باز گذاشتن در حمام هنگام دوش گرفتن بخار حمام را وارد خانه کنید

 

یک کاسه آب روی وسیله گرمایشی خود قرار دهید

این روش را شاید بتوان بهترین روش برای افزایش رطوبت خانه دانست. بک کاسه فلزی یا سرامیکی را با آب پر کنید و آن را روی بخاری یا رادیاتور خانه خود قرار دهید تا تبخیر شده و هوای خانه را مرطوب کند. البته بهتر است برای بخاری برقی یا گازی از جنس فلز برای کاسه استفاده کنید تا دچار آسیب و شکستگی نشود. شاید این روش برای شما هم آشنا به نظر برسد؛ زمانی که در خانه های قدیم مادربزرگ ها همیشه یک کاسه روحی پر آب روی بخاری گازی های گوشه خانه وجود داشت و نمی دانستید دلیل آن چیست.

 

بک کاسه فلزی یا سرامیکی را با آب پر کنید و آن را روی بخاری یا رادیاتور خانه خود قرار دهید

 

رخت پهن کن را به درون خانه بیاورید

حتما شما هم برای خشک شدن لباس های شسته شده از بند یا رخت پهن کن استفاده می کنید. اگر عادت دارید لباس ها را درون تراس و بالکن یا حیاط خانه تان پهن کنید، در هوای سرد بهتر است آنها را به فضای درون خانه بیاورید و اجازه دهید درون خانه و با دمای محیط خشک شوند. با این کار طی روند خشک شدن و تبخیر نم لباس ها، رطوبت وارد هوای خانه می شود.

 

یا آوردن بند رخت در خانه روند خشک شدن و تبخیر نم لباس ها، رطوبت وارد خانه می شود

 

منبع : chidaneh.com

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین