تماس با ما خانه
RSS

24-5-1388-IMAGE633859523408742500

تناسب اندام در برخی از کشورها بسیار افت کرده و حتی خردسالان هم بسیار چاق شده اند.

 

پژوهشگران در خصوص شیوع چاقی در میان دخترها به نسبت پسرها هشدار می دهند، چاقی معمولا در دختران زودتر از پسرها آغاز می شود. سن چاقی در حال حاضر در دختران از حدود ۷ سالگی آغاز می شود.

 

گفتنی است، پزشکان علت این امر را در وهله اول عدم ورزش کردن دختران به میزان کافی در مقایسه با پسران می دانند، همچنین عدم رعایت رژیم غذایی مناسب از سوی برخی از کودکان و خانواده های آنها به همراه فرم خاص بدن دختران و فاکتورهای ژنتیکی و خانوادگی همگی می توانند باعث بروز چاقی حتی در سنین کم در میان دختران شوند.

 

بررسی ها نشان می دهند پزشکان با مطالعه بر روی ۷۰۰۰ دانش آموز دبستانی دریافته اند که از این میان آن دسته از دانش آموزانی که به مدت ۱ ساعت در طول روز ورزش انجام می دهند، وزن متناسب و خوبی در مقایسه با دخترانی دارند که فعالیت فیزیکی ندارند.

 

پزشکان در مقایسه جمعیت دختران ۷ ساله در برخی کشورها دریافته اند که تناسب اندام در برخی از کشورها بسیار افت کرده و حتی خردسالان هم بسیار چاق شده اند که می بایست راهکاری جدی برای مقابله با این مشکل جهانی اندیشیده شود، زیرا چاقی در دوران کودکی به صورت مستقیم با بروز بیماری ها در جوانی مرتبط است.

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. yoosofm گفت:

    ممنون از ملبتون

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین