تماس با ما خانه
RSS

درمان تب مالت، طولانی مدت بوده و فرد طی این مدت -حداقل به مدت هشت هفته- از زندگی روزمره بازمی ماند.
sala2
دکتر محمد زینلی گفت استفاده از شیر خام، سرشیر، خامه و پنیرتازه تهیه شده از شیرنجوشیده، فرد را درمعرض ابتلا به تب مالت قرار می دهد. وی ادامه داد: بیشترین موارد ابتلا به تب مالت در فصل بهار و مناطق شمال و شمال غرب کشور گزارش می شود که 80 درصد آن در مناطق روستایی بروز می کند.

کارشناس مسوول مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، اضافه کرد: مسافران مناطق روستایی کشور باید به طور جدی از خرید و مصرف محصولات لبنی خودداری کنند و درصورت مصرف حداقل باید آنها را به مدت پنج دقیقه بجوشانند. زینلی افزود: محصولات لبنی فله ای به ویژه در تعطیلات نوروزی توسط دوره گردها در حاشیه شهرها به فروش می رسد که به هیچوجه نباید از آنها استفاده کرد. وی خاطرنشان کرد: همچنین والدین باید مراقب باشند که کودکان در مناطق روستایی با دام ها تماس نداشته باشند و درصورت هرگونه ارتباطی با دام، دست ها باید با آب و صابون شسته شود.

 

 

کارشناس مسوول مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، گفت: مسافران باید از توقف یا اقامت در مناطق ازدحام دام به ویژه گاو و گوسفند اجتناب کنند. زینلی افزود: تب مالت، یکی از بیماری های قابل انتقال بین حیوان و انسان است که از دو طریق مستقیم و غیرمستقیم تماس با دام و مصرف لبنیات خام به انسان منتقل می شود. وی یادآور شد: درمان تب مالت، طولانی مدت بوده و فرد طی این مدت -حداقل به مدت هشت هفته- از زندگی روزمره بازمی ماند.

زینلی، تب، درد عضلانی به ویژه درد کمر و مفاصل و تعریق شبانه را از جمله علایم تب مالت برشمرد.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین