تماس با ما خانه
RSS

با اینکه احساس گرسنگی یکی از قسمت های جدا ناپذیر رژیم های کاهش وزن است اما غذاهایی وجود دارد که می توانید با خوردن آنها به کمتر شدن احساس گرسنگی کمک کنید.

بادام

تنها یک مشت بادام منبعی غنی از آنتی اکسیدان، ویتامین E و منیزیم است. بادام ها همچنین نشان داده اند می توانند احساس سیری را در افراد افزایش دهند و به کنترل وزن کمک کنند. پس منتظر چه هستید؟! از بادام به عنوان میان وعده ی بعدی خود استفاده کنید.

قهوه

با وجود اینکه خوردن بیش از دو فنجان قهوه در روز ممکن است باعث عصبی و نگران شدنتان شود اما استفاده متعادل از قهوه می تواند باعث تقویت سوخت و ساز و همچنین سرکوب اشتها شود. قهوه آنتی اکسیدان هم دارد، فقط سعی کنید با شکر و خامه این تاثیرات را از بین نبرید.

زنجبیل

بسیاری از تمدن ها از ریشه زنجبیل به خاطر قدرت هضم قوی آن استفاده می کردند. زنجبیل مانند محرکی عمل می کند که به بدن انرژی می دهد و هضم را بهبود می بخشد، در نتیجه کمتر گرسنه می شوید.

فلفل قرمز

بر اساس تحقیقات اخیر تنها نصف قاشق چای خوری فلفل قرمز می تواند سوخت و ساز بدن را مقداری افزایش دهد. ناگفته نماند برای کسانی که معمولا از فلفل قرمز استفاده نمی کنند اضافه کردن آن به یک وعده می تواند اشتها را در وعده بعدی کاهش دهد.

سیب

سیب ها از هر نوعی که باشند به دلایل زیادی می توانند جلوی اشتها را بگیرند. اول اینکه سیب ها سرشار از فیبر محلول و پکتین هستند که کمک می کند احساس سیری کنید. سیب ها گلوکزتان را تنظیم و سطح انرژی تان را نیز تقویت می کنند. در آخر باید گفت سیب ها به جویدن زیادی نیاز دارند، بنابراین سرعتتان را کاهش داده و به مغز این اجازه را می دهد تا پیغام سیری را دریافت کند. همچنین سیب ها طعمی فوق العاده دارند!

تخم مرغ

تحقیقات نشان داده خوردن یک یا دو تخم مرغ به عنوان صبحانه در مقایسه با خوردن شیرینی با همان مقدار کالری، باعث می شود افراد رژیمی در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنند. تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین بالا دیرتر هضم می شود بنابراین احساس سیری طولانی تری را تجربه خواهید کرد.

آب

ممکن است کاهش اشتها به سادگی نوشیدن یک یا دو لیوان آب باشد؟ تحقیقات نشان داده افرادی که قبل از خوردن وعده غذایی یک لیوان آب می نوشند در مقایسه با کسانی که آب نمی نوشند حدود ۷۵ تا ۹۰ کالری کمتر غذا می خورند.

سیب زمینی شیرین

محققان می گویند سیب زمینی حاوی یک نوع خاص از نشاسته است که در برابر آنزیم های گوارشی مقاومت می کند و باعث می شود برای مدت زمان بیشتری در معده بماند. همچنین سیب زمینی شیرین سرشار از ویتامین A و ویتامین C است.

شکلات تلخ

شکلات دوست دارید اما نمی توانید خودتان را در برابرش کنترل کنید؟ دفعه بعد که هوس شکلات کردید یک یا دو قطعه شکلات تلخ حداقل ۷۰ درصد را به آرامی میل کنید. تنها مقدار کمی شکلات تلخ کمک می کند هوستان فروکش کند چون طعم تلخ آن باعث می شود اشتهایتان کاهش پیدا کند. ناگفته نماند که استریک اسید موجود در شکلات تلخ، باعث کاهش سرعت هضم و در نتیجه کمک به سیری طولانی تر می شود. اگر شکلات تلخ برایتان خیلی تلخ است سعی کنید با یک فنجان قهوه میل کنید چون باعث می شود شیرینی اش را نشان دهد.

آب سبزیجات

میخواهید سبزیجات بیشتری را وارد برنامه غذایی خود کنید؟ آب سبزیجات یکی از ساده ترین روش ها است. اما یک خبر خوب دیگر هم داریم: آب سبزیجات می تواند به سیر شدنتان نیز کمک کند. یک لیوان آب سبزیجات قبل از وعده غذایی کمک می کند کالری کمتری از آن وعده دریافت کنید.

سبزیجات دارای برگ های سبز

اگر واقعا به دنبال غذایی مقوی هستید که کمک کند برای ساعت ها احساس سیری کنید نباید از سبزیجات برگ دار بگذرید. از کلم گرفته تا اسفناج! این سبزیجات سرشار از فیبر می توانند به خوبی دررژیم کاهش وزن کمکتان کنند.

سالمون

ماهی هایی مانند سالمون که سرشار از اسید چرب های امگا ۳ هستند، باعث می شوند بدنتان هورمون لپتین را در سیستم خود افزایش می دهد. لپتین را به خاطر سرکوب کنندگی اشتها می شناسند. اگر سالمون دوست ندارید می توانید از دیگر ماهی های سرشار از امگا ۳ استفاده کنید مانند ماهی تن.

دارچین

دفعه بعد که خواستید میوه، غلات، یا حتی چای یا قهوه بنوشید روی آن کمی دارچین بریزید. دارچین مانند دیگر ادویه جات به کاهش قند خون کمک می کند که در نتیجه اشتهایتان کاهش پیدا می کند.

بذر کتان

بذر کتان با میکسی از فیبرهای محلول و اسید چرب های ضروری، تبدیل به یک انتخاب عالی برای اضافه کردن به ماست، سالاد و اسموتی شده است. بذر کتان کمکتان می کند برای مدت زمانی طولانی سیر بمانید.

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین