تماس با ما خانه
RSS

در این گزارش ۵ خوراکی که بلافاصله آن را باید کنار بگذارید تا سلامتی تان تضمین شود را به شما معرفی کرده ایم.

مواد غذایی که باید دور آن یک خط قرمز بکشید!!

اکثر متخصصان تغذیه با رژیمی سرشار از سبزیجات و میوه های تازه موافق هستند، مصرف گوشت به اندازه کافی و کربوهیدرات های پیچیده مانند جو و عدس را می پذیرند و آن را یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامتی بدن می دانند.

نوشابه های گازدار

این نوشیدنی پرطرفدار که حاوی ۴۶ گرم کالری شیرین است در راس خوراکی های پر ضرر قرار دارد. پوسیدگی دندان، چاقی، ابتلا به دیابت نوع ۲، زوال عقل، حملات قلبی، سکته های مغزی و ابتلا به برخی از سرطان ها گوشه‌ای از خطرات مصرف این دسته از نوشدنی هاست.

گوشت های فرآوری شده

سوسیس، کالباس، هات داگ، بیکن و دیگر فرآورده‌های گوشتی صنعتی، فرآوری شده محسوب می‌شوند. همان طور که می‌دانیم این خوراکی ها سرشار از نیترات بوده و مصرف آن دیابت، بیماری های قلبی و سرطان را به همراه دارد. محققان می گویند مصرف گوشت‌های فراوری شده علائم مربوط به آسم را نیز وخیم تر می کند.

همچنین یک پژوهش نشان داد، کسانی که زیاد گوشت فراوری شده می‌خورند، معمولا سبک زندگی ناسالمی دارند، سیگار می کشند، کم ورزش می‌کنند و اکثرا چاق هستند. در طی این پژوهش حدود ده هزار نفر به علت بیماری های قلبی، سرطان و بیماری های تنفسی جان خود را به دلیل مصرف این دسته از خوراکی ها از دست دادند.

ذرت تهیه شده در ماکروویو

یک گزارش از اداره غذا و دارو (FDA)، نشان می دهد مصرف ذرت تهیه شده در ماکروویو موجب ابتلا به سرطان و بیماری‌های تنفسی می شود. ذرت تهیه شده در ماکروویو شامل ترکیبات شیمیایی است که ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می دهند.

چرا که نوعی روکش شیمیایی نچسب که در لایه داخلی بسته بندی های ذرت هایی که مخصوص گرم کردن در مایکروویو هستند، وجود دارد که طی فرایند گرم کردن ذرت، تجزیه می شود و اسید «پرفلورواوکتانوئیک» تولید می‌کند. این ماده شیمیایی، با افزایش خطر بروز برخی سرطان ها مثل سرطان کبد و سرطان پروستات، در ارتباط است.

سس سویا

این خوراکی سرشار از سدیم بوده و مصرف زیاد نمک موجب ابتلای افراد به بیماری های قلبی و فشار خون بالا می‌شود. تحقیقات نشان داده است که مصرف بیش از اندازه سویا به دلیل وجود نمک فراوان می‌تواند موجب از دست دادن حافظه و آلزایمر شده و علاوه بر آن سکته قلبی، پوکی استخوان، سرطان معده، آسم و بیماری کلیوی به همراه داشته باشد.

چربی های ترانس

کلسترول بد خون را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به شدت بالا می برد. چربی های ترانس همچنین باعث ایجاد التهاب در دیواره عروق شده و از این راه نیز در ایجاد پلاک‌های چربی و انسداد رگ‌های خونی قلب نقش دارند. چربی های ترانس در روغن های شیرینی پزی، روغن نباتی جامد، مارگارین‌ها، شیرینی جات، غذاهای حاضری، غذاهای سرخ شده مثل پیراشکی و سیب زمینی‌ سرخ کرده و سایر غذاهایی که با روغن های هیدروژنه، پخته یا سرخ شده‌اند، یافت می شوند.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین