تماس با ما خانه
RSS

جراحی زیبایی در برخی کشورها آماری باورنکردنی رابه خود اختصاص داده است . طبق آمارهای ارائه شده از سوی انجمن بین المللی جراحان پلاستیک مربوط به سال ۲۰۱۳ ، بر محبوبیت عمل های جراحی زیبایی در بین زنان افزوده شده است.

ناگفته نماند مردان نیز به دلیل تغییر فیزیولوژیک وچهره به جراحی زیبایی تمایل پیدا کرده اند.شاید شما نیز افرادی را سراغ داشته باشید که برای عمل جراحی بینی خود دلایل دیگری را مطرح می کنند مانند رینیت. عمل رینوپلاستی جراحی است که برای بهبود عملکرد بینی و تغییر ظاهر آن انجام می شود اما برای انجام این عمل هم باید نکاتی را در نظر داشته باشید و به این گفته دکتر ابهری متخصص علوم رفتاری هم توجه کنید «۶۵ درصد جراحی های زیبایی غیرضروری است و۸۰ درصد افراد بعد از جراحی بینی به این واقعیت رسیدند که چهره آن ها تغییر چندانی نکرد.»

هدف جراحی پلاستیک صورت، حفظ کارکرد طبیعی صورت و ایجاد نمای زیبا و طبیعی است؛ اما در کشور ما افراد زیادی متقاضی تغییرات بسیار روی بینی هستند و بیشتر آن ها تمایل دارند، بینی عروسکی داشته باشند؛ ۶۰ سال پیش اروپاییان نیز همین تمایل را داشتند و پس از آن به طور کلی این جراحی ها کنار گذاشته شد.

دکتر ساعدی، دبیرعلمی ششمین کنگره بین المللی انجمن علمی راینولوژی ایران در این باره افزود: طی ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته در کشورهای آمریکایی و اروپایی جراحی بینی به صورتی انجام می گرفت که بخش زیادی از غضروف بینی برداشته و بینی پس از جراحی بسیار کوچک می شد.

این مسئله عوارضی را به همراه داشت و سبب بروز مشکلاتی برای افراد می شد؛ به همین دلیل، نهضتی علیه جراحی بینی شکل گرفت و پس از آن جراحی های صورت بیشتر برای حفظ ظاهر فرد و عملکرد آن انجام شد.

به گزارش ایران اکونومیست، جراحی زیبایی روی بینی، گونه و لب بسیار شایع شده است و افراد تمایل دارند لب های برجسته، گونه های بزرگ و بینی عروسکی داشته باشند.

مشکلات سال ها بعد از جراحی

وی افزود: اگر ساختار بینی زیاد تغییر کند و جراح از نسج بینی بخش زیادی را بردارد و بینی بیش از اندازه کوچک شود، شاید یک تا دو سال پس از جراحی مشکلی پیش نیاید اما در آینده به دلیل تنگی دریچه بینی و در پی آن گرفتگی شدید بینی، فرد در تنفس دچار مشکل می شود.

وی بیان کرد: ۵۰ درصد مقاومت راه هوایی از بینی صورت می گیرد و درواقع نیمی از عمل تنفس از طریق این عضو انجام می پذیرد و کوچک شدن اندازه بینی مشکلات زیادی را برای فرد به همراه دارد.

با افزایش سن، قابلیت الاستیسیته پوست کاهش پیدا می کند و نوک بینی و عضلات قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد؛ در نتیجه اگر در جوانی جراحی بینی عروسکی انجام شده باشد، دردسرساز می شود.

نتیجه جراحی بینی عروسکی در آینده یک نمای فوق العاده زشت برای فرد است که به هیچ عنوان قابل تحمل نیست.

پشیمانی سودی ندارد! 

در صورتی که فرد بخواهد بینی عروسکی خود را که دچار آسیب شده است دوباره عمل کند به دلیل این که ساختاری در بینی فرد نمانده است، نمی توان برای جراحی مجدد از بینی خود فرد و نسوج او استفاده کرد و باید از غضروف گوش، غلاف عضله گیجگاهی یا از دنده فرد استفاده شود.

فلوشیپ جراحی صورت افزود: این مسئله سبب می شود که یک جراحی ساده ترمیمی به عمل جراحی فوق العاده پیچیده تبدیل شود و فرد به جای عمل دو ساعته نیاز به یک جراحی پنج تا شش ساعته داشته باشد.

وی درباره بزرگ کردن بیش از اندازه لب گفت: تزریق بیش از اندازه ژل در لب علاوه بر نمای غیرعادی، گاهی ممکن است کارکرد طبیعی عضلات لب را دچار اختلال کند؛ همچنین این مسئله می تواند سبب عفونت لب شود که مشکل آفرین است.

در موارد نادر نیز اگر تزریق ژل در لب با روش درست انجام نگیرد، به بسته شدن عروق لب و سیاه شدن بخشی از لب و از دست دادن این عضو از بدن منجر می شود.

مراقب آبسه وعفونت باشید! 

تزریق پروتز غیرمعمول که با صورت فرد تناسب نداشته باشد، مشکل آفرین است که یکی از آن ها جابه جایی پروتز است؛ چرا که اگر جسم خارجی را با فشار وارد صورت کنیم، سبب جابه جایی آن می شود.

اگر از پروتز بزرگ برای گونه استفاده شود، علاوه بر نمای غیر عادی سبب ایجاد فضا زیر پروتز و تجمع مایع می شود و فرد را مستعد عفونت و آبسه می کند.

ساعدی اضافه کرد: فلسفه جراحی پلاستیک صورت حفظ کارکرد طبیعی صورت و ایجاد یک نمای زیبا و طبیعی است؛ در غیر این صورت عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد بنابراین همه افراد قبل از جراحی لازم است از این موضوع آگاهی داشته باشند و پس از آن برای جراحی اقدام کنند.

منبع: سلامت نیوز

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین