تماس با ما خانه
RSS

متأسفانه، کاهش وزن برای برخی افراد سخت تر است و نیاز به روش های تکمیلی دارد. از جمله این روش ها استفاده از برخی مکمل هاست که علاوه بر مفید بودن برای سلامت جسمی، باعث کاهش وزن نیز می شود. در این مطلب به ۶ نوع از بهترین انواع مکمل های کاهش وزن اشاره شده است.

he2489

روغن ماهی: این روغن که خواص متعددی دارد، تقویت کننده پوست، کاهش دهنده مشکلات قلبی عروقی و کاهش دهنده وزن است. روغن ماهی حاوی اسید دوکوهگزائنوئیک است که مانع از شکل گیری سلول های جدید چربی می شود و به بدن اجازه سوزاندن چربی موجود را می دهد. طی تحقیقی که انجام گرفت، مشخص شد داوطلبانی که طی ۶ هفته هر روز روغن ماهی مصرف کردند، حدود یک کیلوگرم چربی بدن خود را از دست دادند و حدود نیم کیلوگرم عضله به دست آوردند.

 

این در حالی بود که این افراد هیچ نوع تغییری در برنامه غذایی یا ورزشی شان ایجاد نکرده بودند. علاوه بر آن ادله زیادی نشان می دهد، مصرف مکمل ماهی روی میزان سراتونین تأثیر می گذارد، در نتیجه فرد به مدت طولانی تری احساس سیری می کند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی به آسانی به انرژی تبدیل می شود و برای سلامت کل بدن نیز مفید است.

 

پروتئین: اگرچه پودر پروتئین تأیید شده وزارت بهداشت در اصل برای ورزشکاران تولید شده است، اما از آن جا که باعث کاهش وزن می شود، مردم عادی نیز به مصرف آن رو آورده اند. برای هضم پروتئین به انرژی بالایی نیاز است و این یعنی مصرف آن سوخت و ساز را افزایش می دهد و در نتیجه بدن چربی بیشتری می سوزاند. برای هضم پروتئین نسبت به غذاهای دیگر به انرژی بیشتری نیاز است.

 

بنابراین مصرف پروتئین کمک می کند تا طی روز، کالری بیشتری مصرف کنید.
از طرفی هضم پروتئین کندتر انجام می شود و به همین دلیل فرد به مدت طولانی، احساس سیری می کند. مصرف پروتئین، توده عضله را افزایش می دهد که به کاهش سریع وزن منجر می شود. برخی دیگر از تحقیقات نشان می دهد مصرف پروتئین باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش درد عضلات پس از ورزش می شود.

کافئین: مصرف میزان محدود کافئین، باعث تحریک سیستم مرکزی عصبی و بهبود عملکرد قلب، عضله ها و رگ های خون و کاهش وزن می شود. اما مصرف افراطی آن به تپش قلب و از دست رفتن آب بدن منجر می شود. کافئین با بهبود بخشیدن به میزان انرژی و افزایش دادن میزان متابولیسم، قدرت بدن را برای سوزاندن کالری بیشتر می کند. در این شرایط عملکرد ورزشی بهبود پیدا می کند و حتی هنگام استراحت میزان انرژی که بدن می سوزاند، افزایش می یابد. با هضم کافئین، سلول های چربی مقداری از محتویات خود را رها می کند تا از طریق لیپولیز، چربی به انرژی تبدیل شود.

 

چای سبز: شکی نیست که روزانه نوشیدن چند فنجان چای سبز باعث کاهش وزن و افزایش چربی سوزی می شود.مصرف چای سبز باعث افزایش کوتاه مدت اما چشمگیر میزان متابولیسم می شود که به چربی سوزی حتی هنگام استراحت می انجامد. نتیجه این چربی سوزی در قسمت احشایی آشکارتر است. علاوه بر آن، خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی را کاهش می دهد، با بیماری آلزایمر مقابله می کند و از رشد غده های سرطانی در مثانه، سینه، ریه و معده پیشگیری می کند.

CLA: مخفف اسید لینولیک است. این اسید در فرآورده های لبنی، گوشت بوقلمون و گوشت گاو موجود است و مصرف مکمل های آن باعث افزایش توده عضلانی می شود.از آن جا که عضله بیشتر از چربی کالری می سوزاند، بدن به طور روزانه چربی ذخیره شده را دفع می کند. علاوه بر آن روی قند خون نیز تأثیر می گذارد و در نتیجه میزان چربی ذخیره شده کاهش پیدا می کند. از طرفی «CLA» در کاهش میزان کلسترول و مقاومت انسولین و تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با بیماری ها نقش دارد.
فیبر:برای خیلی از افراد یکی از سخت ترین قسمت های رژیم گرفتن، پرهیز از خوردن مواد غذایی چرب و شیرین است. اما مکمل های فیبر با کند کردن تخلیه معده باعث کاهش اشتها می شود.

در صورت مصرف مکمل های فیبر، مصرف آن باید تدریجی و با میزان زیاد آب باشد تا دچار یبوست نشوید. البته مصرف مکمل تنها در صورتی مفید است که قصد کاهش وزن سریع دارید، در غیر این صورت داشتن یک برنامه غذایی سالم و ورزش منظم بهترین راهکار برای کاهش وزن است.

 

منبع: افتاب

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین