تماس با ما خانه
RSS

میکرونیدلینگ، که به درمان تحریک کلاژن سازی نیز معروف است یکی از روش هاییست که امروزه برای جوانسازی پوست و ترمیم پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این روش برای چندین دهه جهت از بین بردن جای زخم های روی صورت مورد استفاده قرار می گرفت، اما امروزه این روش بعنوان یکی از موثرترین روش های جوانسازی پوست شناخته شده است.

در عملیات میکرونیدلینگ، از یک وسیله که سر آن سوزن های کوچک و باریک قرار گرفته است استفاده می شود. این وسیله به آرامی روی پوست کشیده می شود و سوراخ های ریز در سطح پوست ایجاد می کند. اگر از سوزن می ترسید این درمان برای شما پیشنهاد نمی شود چرا که باید کمی صبور باشید و اندکی درد را نیز تحمل کنید اما در عوض با جای جوش ها، زخم ها و چروک های روی پوست مبارزه خواهید کرد.

باید این را بدانید که سوراخ های ریزی که روی پوست ایجاد می شوند کاملا درمانی هستند و باعث تحریک تولید کلاژن شده و به مرور زمان خطوط اخم و چروک های روی پوست را ناپدید کرده و باعث جوانسازی پوست می شود.

این را بدانید که میکرونیدلینگ فقط مختص صورت نیست بلکه این عمل برای همه قسمت های بدن از جمله گردن، دست ها، پا و حتی پشت دست مورد استفاده قرار می گیرد.

برای انجام این عمل، ابتدا مقداری کرم بی حس کننده روی پوست زده میشود تا فردی که میکرونیدلینگ روی او انجام میگیرد دچار درد و استرس نشود. پس از آن متخصص پوست کمی آب روی پوست می زند تا آن را مرطوب کند. وسیله ای که با آن عمل میکرونیدلینگ را انجام می دهد به راحتی روی پوست حرکت کند. این کار معمولا سی دقیقه طول می کشد و پس از آن پوست قرمز و ملتهب خواهد بود. اصلا نگران نباشید چرا که این کاملا طبیعی است و معمولا چند روز طول خواهد کشید اما نتیجه ای که پس از آن خواهید گرفت کاملا مشهود و چشمگیر خواهد بود.

رشد طبیعی کلاژن ها هفته ها و ماهها پس از انجام میکرونیدلینگ آغاز خواهد شد، بنابراین باید این را بدانید که خیلی سریع منتظر نتیجه نباشید اما بعد از چند هفته کاملا متوجه تغییر در پوست می شوید.

نکته دیگری که باید بدانید این است که میکرونیدلینگ را باید بیش از یک بار انجام دهید تا بهترین نتیجه را گرفت. وابسته به نوع پوست و میزان صدمه ای که دیده است معمولا باید این کار را سه تا شش بار تکرار کرد.

منبع: بانوی شهر

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین