تماس با ما خانه
RSS

همه با نقش موثر جاروبرقی در خانه آشنا هستیم. اگر خانه ی شلوغ و پر رفت و آمدی دارید و یا فرزند کوچکی دارید بی شک جاروبرقی یکی از پرمصرف ترین وسایل خانه ی شما محسوب می شود که به مرور زمان به دلیل کثیف شدن فیلترها و یا پر شدن کیسه ی آن کارایی اولیه خود را از دست می دهد و نیاز به نظافت دارد تا کارایی اولیه خود را باز یابد. به همین منظور امروز ما می خواهیم روش ساده تمیز کردن جارو برقی را با شما در میان بگذاریم با ما همراه باشید.

  ۲-۲

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن جاروبرقی

آب
چاقو یا قیچ
صابون ملایم
مواد معطر
کیسه ی نو جاروبرقی

در مرحله ی اول تمیز کردن جارو برقی درب آن را بازکنید، وسایل جانبی جاروبرقی از قبیل کیسه جمع آوری زباله، لوله و اتصالات آن را جدا کرده و با با یک ماده ضدعفونی کننده ملایم و ضد بو بشویید. بهتر است برای این کار از وان حمام استفاده کنید.

در مرحله اول وسایل جانبی جاروبرقی را جدا کرده و با یک ماده ضدعفونی کننده ملایم و ضد بو بشویید

باز کردن کیسه ی جاروبرقی

در مرحله بعد کیسه ی جارو برقی و فیلتر را باز کنید. توجه داشته باشید که حتما برا این کار از ماسک استفاده کنید چرا که این کیسه حاوی گرد و خاک بسیاری است که به شما آسیب می رساند.

کیسه ی جارو برقی و فیلتر را باز کنید

شست و شوی فیلتر جاروبرقی

فیلتر جارو برقی را زیر آب با دقت بشویید و اجازه دهید کاملا خشک شود. توجه داشته باشید برای شستن صحیح فیلتر دستورالعمل دستگاه را مطالعه کنید. معمولا فیلتر را داخل آب گرم و صابون ملایم خیس می کنند و پس از آب کشی در هوای آزاد می گذارند تا خشک شود.

فیلتر جارو برقی را زیر آب با دقت بشویید و اجازه دهید کاملا خشک شود

تمیز کردن غلطک جاروبرقی

در مرحله ی بعدی تمیز کردن جاروبرقی پرز، مو و ضایعات چسبیده به غلطک جاروبرقی را با چاقو یا قیچی تمیز کنید.

در این مرحله غلطک جاروبرقی را تمیز کنید

تمیز کردن فضای داخلی جارو برقی

حالا داخل جاروبرقی را با یک پارچه مرطوب تمیز، گرد و غبار و کثیفی ها را پاک کنید. در صورتی که داخل جاروبرقی بوی ناخوشایندی می دهد، چند روز آن را باز بگذارید یا از صابون معطر برای تمیز کردن آن استفاده کنید. همچنین می توانید از مواد معطر خانگی برای از بین بردن بوی ناخوشایند و ایجاد رایحه های خوش استفاده کنید. مطلب ساخت خوشبو کننده هوا خانگی برای چهار فصل سال! در ساخت انواع خوشبو کننده ها به شما کمک می کند.

در این مرحله داخل جاروبرقی را با یک پارچه مرطوب تمیز، گرد و غبار و کثیفی ها را پاک کنید

جای گذاری وسایل داخلی جارو برقی

در مرحله ی آخر تمیز کردن جاروبرقی تمام وسایل جانبی جاروبرقی از قبیل لوله، شلنگ و اتصالات را بعد از خشک شدن در جای خود قرار دهید و کیسه ی تازه را قرار دهید. حالا جاروبرقی شما مثل روز اول کارایی دارد و به شما کمک خواهد کرد.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین