تماس با ما خانه
RSS

روتختی را می توان در چیدمان اتاق خواب نقش اول در زیبایی دانست اما روتختی علاوه بر زیبابودن باید کیفیت و مقاومت داشته باشد.

اتاق خواب از جمله بخش های منزل است که علاوه بر زیبابودن باید مکانی پر از آرامش باشد زیبایی و سادگی اتاق خواب نقش قابل توجهی در آرامش آن دارد. یکی از گزینه های مهم که در زیبایی اتاق خواب نقش چشمگیری دارد روتختی است. روتختی را می توان در چیدمان اتاق خواب نقش اول در زیبایی دانست اما روتختی علاوه بر زیبابودن باید کیفیت و مقاومت داشته باشد.

۹ نکته در انتخاب یک روتختی زیبا و با کیفیت

می خواهید روتختی تا چه میزان پایین تر از تخت و تشک بیاید

۱٫ سایز تختخواب

ابتدا سایز تخت خود را معین کنید و بعد تصمیم بگیرید که می خواهید روتختی تا چه میزان پایین تر از تخت و تشک بیاید.

۲٫ رنگ روتختی متناسب با اتاق خواب

رنگ روتختی را با سایر رنگ های موجود در اتاق خواب ست کنید

رنگ اتاق خواب هم مهم است. برای انتخاب رنگ دو حالت وجود دارد: یکی انتخاب رنگی که با سایر رنگ های موجود در اتاق همخوانی داشته باشد و دیگری انتخاب رنگی که با کل رنگ ها کاملاً متفاوت باشد و در حقیقت ضد رنگ های موجود در اتاق باشد. اگر بیشتر به طرح های سرد و ساده علاقه دارید انتخاب مدل های تک رنگ بهترین گزینه خواهد بود. برای تنوع بیشتر از رنگ هایی استفاده کنید که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

انتخاب روتختی برای اتاق خواب به دلیل تنوع در رنگ و شکل شاید کار دشواری باشد. اگر قبل از خرید نکاتی همچون سنتی یا امروزی بودن آن؛ مجلل یا ساده بودن؛ رنگ سرد یا گرم داشتن آن را در نظر بگیرید می توانید انتخابی درست داشته باشید.

حتما این نکته را به یاد داشته باشید هر روتختی؛ برای هر تختخوابی مناسب نیست زیرا تختخوابی با چوب های سنگین و کارشده حتما روتختی مجلل و سنگین را طلب می کند و روتختی ساده با رنگ های ملایم برای تختخواب های ساده که تاجی بلند ندارد بسیار مناسب است.

۳٫ مرغوبیت و کیفیت روتختی

بهتر است قبل از خرید روتختی و روبالشتی و ملحفه ها از سایز دقیق تشک و بالشت ها مطمئن شوید زیرا بعضی از تشک ها و بالشت ها اندازه استاندارد ندارند.

حتما ملحفه ای که روی تشک قرار می گیرد از جنس نخ یا کتان و نرم و لطیف باشد تا هنگام تماس بدن با آن حساسیت ایجاد نکند. به دلیل شست و شو زیاد ملحفه روتشکی حتما از جنس مرغوب و باکیفیت انتخاب شود.

۴٫ روتختی هایی با نقش و نگار اسلیمی

برای چیدمان اتاق خواب سنتی از روتختی هایی با نقش و نگار اسلیمی استفاده کنید

اگر مایل هستید اتاق خوابی با چیدمانی سنتی داشته باشید بهتر است از روتختی هایی با نقش و نگار اسلیمی یا روتختی های چهل تیکه استفاده کنید و با کوسن های ترمه دوزی شده روتختی و تختخواب خود را تزئین کنید.

روی پاتختی ترمه ای زیبا؛ هماهنگ با رنگ روتختی و کوسن بیندازید و با قراردادن آباژوری پارچه ای که از نظر رنگ و جنس هماهنگ با روتختی و کوسن هاست نمایی زیبا و چشم نوازی به اتاق خواب دهید.

۵٫ نوع پارچه روتختی

انتخاب نوع پارچه از جمله موارد حائز اهمیت است. اگر می خواهید روتختی شما صرفاً مصرف دکوری داشته باشد که به راحتی می توانید نمونه های مختلفی پیدا کنید. اگر قصد دارید که به عنوان روکش هم از آن استفاده کنید، پس باید قدری گرم تر باشد. اگر فرزند کوچک داشته باشید، طبیعتاً باید پارچه ای را انتخاب کنید که نیاز به مراقبت کمتری داشته باشد و تمیز کردنش نیز آسانتر باشد.

۶٫ روتختی های کتان

برای اتاق خواب هایی که وسایل آن فانتزی است و با آباژورهای کوچک شیشه ای و لوسترهای تک حباب رنگی چیدمان شده بهتر است از روتختی های کتان که بسیار نرم و طرح های بسیار شاد و رمانتیک دارد استفاده شود که فضای اتاق خواب را امروزی و جوان پسندانه می کند.

۷٫ روتختی هایی از جنس ابریشم و ساتن

روتختی های ساتن و ابریشمی برای اتاق خواب های فانتزی و اسپرت گزینه مناسبی نیستند

جنس و رنگ روتختی نقش بسیار زیادی در زیبایی اتاق خواب دارد. پس بهتر است از نوع مرغوب و باکیفیت آن خریداری شود تا در صورت شست و شو زیبایی و کیفیت آن حفظ شود و رنگ آن در شست و شو از بین نرود.

روتختی هایی از جنس ابریشم و ساتن به دلیل نرم و براق بودنشان و نیز تنوع در رنگ و شکل آنها بسیار برای اتاق خواب مناسب است. نکته قابل توجه اینکه روتختی های ساتن و ابریشمی برای اتاق خواب های فانتزی و اسپرت گزینه مناسبی نیستند.

۸٫ انتخاب روتختی با توجه به فصول سرد، فصول گرم

در انتخاب روتختی حتما ابتدا به رنگ دیوار یا رنگ دیگر وسایل موجود در اتاق خواب توجه کنید تا هماهنگی میان آنها به اتاق خواب رنگ و حجم و عمق دهد. اگر دوست دارید روتختی اتاق خوابتان در هر یک از فصول به یک رنگ باشد در فصول سرد سال رنگ های زرشکی و سورمه ای و در فصول گرم رنگ های روشن و کمرنگ بسیار مناسب است.

۹٫ آلرژی و حساسیت

موضوع سلامتی بحث مهم دیگر در انتخاب روتختی است. از آنجایی که ما روزانه بین ۵ تا ۹ ساعت را در تخت خواب سپری می کنیم باید از ایمنی کامل تشک و لحاف خود مطمئن باشیم. در حال حاضر مدل هایی در بازار وجود دارند که کاملا از محصولات ارگانیک تهیه شده اند به این معنی که از مواد شیمیایی (رزین، چسب ها و رنگ های صنعتی) در آنها خبری نیست و کاملا طبیعی و سالم هستند.

تعدادی از افراد نسبت به بعضی از مواد به کار رفته در روتختی ها حساسیت دارند. اگر شما هم نسبت به پشم و پلی استر و یا سایر مواد شیمیایی آلرژی دارید، هنگام خرید می بایست این نکته را نیز مد نظر قرار دهید.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین