تماس با ما خانه
RSS

رسیدن سال نو، رفتن به خانه جدید، تنوع و یا هر دلیل دیگری می توانید اقدام به تغییر دکوراسیون منزل خود کنید. اگر می خواهید این پروژه را خودتان انجام دهید، اما نمی دانید باید از کجا شروع کنید، راهنمایی های کاربردی این مطلب در پیشبرد آن به شما کمک خواهد کرد. اولین کار اولویت بندی برنامه های تغییر دکوراسیون است.

 

قبل از تغییر دکوراسیون به محدودیت های مالی و زمانی توجه کنید

اول تمام هزینه هایی را که می خواهید برای این کار انجام دهید، محاسبه و محدود کنید. اگر از انجام این کار صرف نظر کنید بیشتر از مقداری که مد نظر داشته اید، خرج خواهید کرد و مجبور می شوید در آینده تصمیماتی نادرست و خفیف متقبل شوید.

 

همچنین تاریخی را برای اتمام این فرآیند در نظر بگیرید، حتی اگر دلیل واضحی برای انجام و اتمام آن ها در زمانی معلوم نداشته باشید. انجام دادن کارها بر اساس تاریخ انجام و زمان مقرر شده آن ها، باعث پیشرفت می شود. کامل کردن هر بخشی از پروژه باعث به وجود آمدن سیری در تکامل سایر بخش های آن می شود. در غیر این صورت تکه تکه انجام دادن آن باعث تأخیر در تکمیل پروژه خواهد شد یا حتی ممکن است هرگز تمام نشود.

 

برای بررسی و حسابرسی خرج هایی که می کنید، می توانید از نرم افزار اکسل استفاده کنید. اما حتی یک دفترچه سیمی ساده هم می تواند برای پروژه هایی کوچک مورد استفاده قرار بگیرد. اما نکته اصلی این است که همواره باید به روز باشید و از روند پروژه عقب نیفتید.

 

تمامی رسیدهای تحویل را در یک مکان نگه دارید. با این کار به سادگی می توانید به آن ها دسترسی داشته و اطلاعات لازم برای گارانتی یا حتی مرجوع کردن آن ها را در صورت نیاز در اختیار داشته باشید.

 

قبل از تغییر دکوراسیون نیازها و شیوه زندگی خود را ارزیابی کنید

تفکیک چیزهایی که می خواهید و چیزهایی که به آن احتیاج دارید، کار سختی است. چیزهایی که برای مبلمان و سایر متعلقات آن نیاز دارید را تجسم کرده و آن ها را در ابتدای لیست قرار دهید. سپس به هر مورد بین ۱ تا ۵ امتیاز دهید. امتیاز ۱ نشان دهنده انجام قطعی و ۵ نشان دهنده غیر مهم بودن آن باشد.

 

همچنین باید شیوه زندگی خود و نیازمندی های که امروز به آن احتیاج دارید، بشناسید. از خرید چیزهای غیرضروری پرهیز کنید و چیزهایی که لازم دارید بخرید. برای مثال اگر کودکان از اتاق نشیمن به عنوان فضای بازی استفاده می کنند، محفظه ای برای وسایل بازی را در لیست خود قرار دهید. ممکن است شما به وسایل امنیتی بچه ها نیز احتیاج پیدا کنید. همچنین اگر حیوان خانگی دارید، هر چیز بخصوصی را هم در مورد آن مد نظر قرار دهید که می تواند شامل ریزش موهایشان و یا پنجه کشیدن روی مبلمان شما باشد.

 

از خرید چیزهای غیرضروری پرهیز کنید و چیزهایی که لازم دارید بخرید

 

قبل از تغییر دکوراسیون در مورد چیزهایی که باید بمانند و بروند تصمیم گیری کنید

بر اساس لیستی که تهیه کرده اید، قطعات و وسایلی از مبلمان یا متعلقاتی که قطعاً به آن ها احتیاج دارید، شناسایی کنید. وسایلی را که برنامه ای برای استفاده مجدد از آن ها ندارید، خارج کرده و اگر در وضعیتی مناسب هستند به جایی اهدا کرده یا بفروشید.

 

قطعات و وسایلی از مبلمان یا متعلقاتی که قطعاً به آن ها احتیاج دارید، شناسایی کنید

 

قبل از تغییر دکوراسیون نقشه مقدماتی مبلمان را بکشید

اگر پروژه شما کوچک است، این مرحله لازم نیست. بنابراین اگر مبلمان جدید خریداری کرده اید یا فقط چیدمانی متفاوت از آنچه دارید را مد نظر قرار داده اید، این مرحله کمک بسیار شایانی در شناسایی محل های مختلف به شما خواهد کرد. به طور کلی طرح یک نقشه قبل از انجام این کارها می تواند به تخمین شما از چگونگی و شکل آن ها بسیار کمک کند.

 

برای اندازه گیری فضا به نوارهای اندازه گیری و برای مقیاس سازی به خط کش نیازمند هستید. همچنین می توانید با استفاده از نوار چسب، خطوط بیرون مبلمان را روی زمین بچسبانید.

 

محاسبات فضا را فراموش نکنید. به صورت ایده‌آل ۴۶ سانتی متر بین لبه کاناپه و میز جلوی آن، فاصله نیاز دارید. همچنین درب ورودی به اتاق و راهرو و فضای تردد و وارد شدن به اتاق را اندازه بگیرید که شامل آسانسور ساختمان نیز می شود.

 

محاسبات فضا را فراموش نکنید

 

قبل از تغییر دکوراسیون روی اجناس بزرگ تر تمرکز کنید

ابتدا روی اجناس و وسایل بزرگتر تمرکز کرده، سپس به متعلقات کوچک تر فکر کنید. اغلب مردم در مورد جزئیات وسایل کوچک تر گیج می شوند. از بزرگ به کوچک کار را انجام دهید:

 

مبلمان: بیشتر مبلمان بین ۸ تا ۱۲ هفته برای رویه دوزی زمان نیاز دارند. بنابراین، حتی مبلمان های آماده تحویل نیز ممکن است به موقع تحویل نشوند. اگر برایتان مقدور است نمونه ای از روکش ها و رویه دوزی های آنها یا نمونه ای کامل شده را برای کمک به چیدمان سایر وسایل اتاق بگیرید.

 

ابتدا روی اجناس و وسایل بزرگتر تمرکز کرده، سپس به متعلقات کوچک تر فکر کنید

 

قبل از تغییر دکوراسیون به رنگ سقف و دیوار توجه کنید

دیوارها: در مقایسه با سایر عناصر طراحی، رنگ دیوارها به اتاق بیشترین جلوه را می دهند. انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری برای دیوار بعد از انتخاب مبلمان بسیار ساده تر خواهد بود. پس طوری برنامه ریزی کنید که دیوارهای شما قبل از رسیدن مبلمان، آماده و رنگ شده باشند.

 

سقف: استفاده از رنگ به جای نمای سفید معمولی که برای سقف انتخاب می شود، از دیگر موارد تأثیر گذار بر هزینه است؛ مخصوصاً اگر بخواهید سقف رنگی متمایز از دیوارها داشته باشد.

 

طوری برنامه ریزی کنید که دیوارهای شما قبل از رسیدن مبلمان، آماده و رنگ شده باشند

 

قبل از تغییر دکوراسیون وسایلی با اندازه متوسط انتخاب کنید

بعد از اینکه طرح و رنگ کلی مبلمان خود را تعیین کردید، بر یافتن وسایلی با اندازه متوسط متمرکز شوید. همچنین نقشه از پیش کشیده شده برای مبلمان، به شما در چگونگی قرار گیری فرش و هماهنگی آن با مبلمان بسیار کمک خواهد کرد.

 

طوری برنامه ریزی کنید که دیوارهای شما قبل از رسیدن مبلمان، آماده و رنگ شده باشند

 

وسایل کوچک را برای آخر کار نگه دارید

در نهایت، نمای کلی و شمایل فضای خود را با متعلقات دکوری پر کنید. این کار به شما اجازه می دهد تا ببینید کجای دکوراسیون شما به توجه بیشتری نیاز داشته و حس بهتری از ابعاد و اندازه ها می دهد (مخصوصاً در مورد تابلوها و آثار هنری). وقتی که مبلمان را در فضای مورد نظرتان قرار دادید، می توانید دسترسی های آسان برای فضا داشته باشید.

 

برای اضافه کردن آباژور، پس از اینکه مبلمان در محل خود قرار گرفتند ارتفاع مناسب را پیدا کنید

 

برای اضافه کردن چراغ و آباژور، پس از اینکه مبلمان در محل خود قرار گرفتند می توانید ارتفاع مناسب را پیدا کنید. طول سیم ها و همچنین کلید ها می توانند هنگامی که مبلمان در محل خود هستند به آسانی محاسبه شده و در محل خود قرار بگیرند.

 

منبع: blog.bamilo.com – houzz

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین