تماس با ما خانه
RSS

افرادی که مشغول دور کاری، حرفه های خانگی و مشاغل آزاد هستند معمولا نیاز به محل کاری در خانه خودشان دارند، تا امور شغلی و کارهای روزانه خود را به صورت منظم انجام دهند.

 

مطمئنا آنچه که باعث می شود این افراد به کار در منزل خودشان روی بیاورند، دور شدن از محیط های شلوغ کاری، و استرس های بیرون از خانه است. کسانی که کارهای خودشان را به صورت آنلاین و در منزل خود انجام می دهند، به طور کلی در زندگی شان افراد شادتری هستند و بازدهی کارشان نسبت به دیگران بیشتر است.

 

در عین حال راحتی و آسایشی که هنگام کار در خانه دارند با هیچ یک از مواردی که در بیرون از خانه با آنها مواجه می شوند قابل مقایسه نیست، به این ترتیب است که حتی بعد از ساعت ده صبح کارشان را شروع می کنند، هر زمان که بخواهند به صرف غذا و میان وعده می پردازند و با لباس راحتی پشت میز کارشان قرار می گیرند.

 

لازمه کار کردن به صورت بهینه و کارآمد، داشتن یک محیط کار مناسب است

 

اما لازمه کار کردن به صورت بهینه و کارآمد، داشتن یک محیط کار مناسب است. اگر واقعا جایی که در آن کار می کنید را دوست نداشته باشید و به آن علاقه ای نداشته باشید، زمان کارتان به سختی سپری خواهد شد. پس همه چیز باید برای انجام کارهایتان آماده و مهیا باشد، حتی اگر در خانه خودتان مشغول به کار باشید.

 

مهم ترین کار در اولین قدم، انتخاب فضایی مناسب برای تبدیل آن به محیط کار روزانه است. شاید تصور کنید که بهترین مکان برای انتخاب دفتر کار خانگی، کوچکترین اتاق خواب منزلتان باشد، اما آیا انتخاب یکی از اتاق خواب های مهمان که نورگیر بسیار خوبی هم دارد، گزینه بهتری نخواهد بود؟ یا حتی شاید این اتاق بتواند در زمان هایی که مهمانی در خانه شما است، کاربرد دوگانه هم برایتان داشته باشد. اگر خانه ای که در آن سکونت دارید در یک محله پر رفت و آمد و شلوغ واقع شده است، انتخاب یکی از اتاق های نشیمن که در قسمت پشت خانه قرار دارد، انتخاب مناسب تری است تا از هیاهو و سر و صداهای احتمالی خیابان تا حد امکان دور باشید.

 

برای تغییر کاربری اتاقتان نیاز نیست که حتما تمام جزئیات دکوراسیون و وسایل تزئینی را به انبار خانه منتقل کنید. چون اصلا قرار نخواهد بود که اتاق کارتان مملو از کاغذ و خودکار و پوشه و پاکت شود. قطعا زمان هایی از وقتتان را می خواهید به استراحت بپردازید و برای صرف غذا و میان وعده هم نیاز به محیطی به راحتی اتاق نشیمن دارید. پس به هیچ وجه به ترکیب کلی دکوراسیون اتاق هایتان دست نزنید.

 

ذاتا همه ما انسان ها تمایل به احساس شادی داریم و خوشبختانه این احساس شادی و سرخوشی می تواند در بهره وری ما تاثیری مثبت بگذارد. احساس شادی و سرزندگی هنگام قرار گرفتن در معرض نور طبیعی خورشید افزایش می یابد. سعی کنید اتاقی را به عنوان محل کار خودتان انتخاب کنید که دارای پنجره های بیشتری باشد و نور طبیعی خورشید به اندازه کافی به آن راه داشته باشد. همچنین در صورت امکان میز کار خودتان را هم روبروی پنجره قرار دهید، به گونه ای که در هنگام کار رو به پنجره بنشینید.

 

البته اگر تمام پنجره های دنیا را هم در اتاقتان داشته باشید، به هرحال در مواقع تاریکی به نور چراغ ها نیاز خواهید داشت! پس باید به چیدمان منابع نوری هم به اندازه کافی توجه داشته باشید. در عین حال استفاده از نور چراغ ها بهترین ایده برای دکوراسیون هر دفتر کاری خواهد بود. بنابراین یک چراغ را به عنوان منبع اصلی نور اتاق در نظر بگیرید که می تواند همان لوستر اتاقتان باشد. حتما یک چراغ مطالعه را هم روی میز کارتان قرار دهید که روزهای زمستانی و در هنگام شب کمک بسیار خوبی برایتان خواهد بود. از نورهای غیر مستقیم در حاشیه دیوارها هم می توانید برای دکوراسیون و هر چه زیباتر شدن نورپردازی اتاق بهره ببرید.

 

یکی از مهم ترین ویژگی های دفتر کاری که در خانه خواهید داشت این است که دیگر خبری از قفسه های فلزی و زمخت و بد ترکیب نخواهد بود. اما قطعا نیاز به جایگزین مشابهی خواهید داشت تا وسایل و کاغذهای خودتان را در آن قرار دهید و به اتاقتان نظم و ترتیب ببخشید. برای این منظور از قفسه های دکوری تمیز و مرتبی که با ظاهر کلی دکوراسیون اتاقتان همخوانی داشته باشد استفاده کنید. سعی کنید در طبقات درب دار و پوشیده، وسایل مصرفی و کاغذهای خودتان را جای دهید و در دیگر بخش های این قفسات از تزئینات دکوراتیو کوچک هم استفاده نمایید.

 

دفتر کارتان را با گیاهان سبز تزئین کنید و محیط کارتان را بیش از پیش سبز و زنده نگاه دارید

 

بدون شک قرار دادن یک یا چند گیاه آپارتمانی سبز و زیبا می تواند در هر کدام از اتاق های خانه تاثیر بسیار متفاوتی در روحیه و حس سرزندگی شما داشته باشد. پس دفتر کارتان را هم با گیاهان سبز تزئین کنید و محیطی که در آن کار می کنید را بیش از پیش سبز و زنده نگاه دارید. ساکولنت ها برای چنین مواردی بسیار مناسب هستند. همچنین گیاهان پهن برگ یا گیاهان رونده سبز هم برای نگهداری در فضای بسته اتاق گزینه خوبی خواهند بود.

 

مطمئنا مهم ترین دلیلی که باعث می شود کار در خانه را انتخاب کنید و دفتر کاری را در گوشه ای از خانه برای خودتان داشته باشید، احساس راحتی بیشتری است که می خواهید در زمان انجام کارهایتان تجربه کنید.

 

اما احساس راحتی در هنگام کار، حسی فراتر از پوشیدن لباس های راحتی و استفاده از میز و صندلی های دفتری راحت است. اگر دفتر کارتان به اندازه کافی فضا دارد، یک یا چند مبل راحتی را هم به اتاقتان اضافه کنید تا هر از گاهی روی آن ها بنشینید و به استراحت بپردازید. به خصوص اگر این احتمال وجود دارد که از تعدادی مهمان در دفتر کارتان پذیرایی کنید، و قرارهای کاری خودتان را در آنجا برنامه ریزی کنید، بایستی حتما از مبلمان کافی در اتاقتان بهره گیرید.

 

فرقی نمی کند که محل کار خودتان را در خانه خود انتخاب کنید یا دفتر کاری در خارج از خانه را برای انجام کارهای روزانه خودتان داشته باشید، به هر حال شخصی سازی محیط دفتر کارتان می تواند تاثیر بسیار خوبی در عملکرد شما و احساس رضایت از کارتان داشته باشد. بنابراین از تصاویر خانوادگی خودتان در فضای دفتر کار استفاده کنید و جملات و نقل قول های الهام بخش، یا آثار هنری مورد علاقه تان را در بخش های مختلف اتاق نصب نمایید. یادتان باشد که دفتر کار شما مهم ترین بخش زندگی شماست و باید رابطه بسیار عمیقی با احساسات شخصی شما داشته باشد.

 

منبع : bartarinha.ir

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین