تماس با ما خانه
RSS

4

ته‌چین یكی از انواع غذاهای دوست‌داشتنی و خوشمزۀ ایرانی است كه بیشتر با گوشت مرغ طبخ می‌شود اما اگر در تهیۀ آن برخی نكات در نظر گرفته نشود، به جای لذت، دردرسرساز خواهد شد. این نكات را رعایت كنید.

1 – اولین نكته‌ای كه باید در تهیه این غذا درنظر داشته باشید آن است كه مرغ‌ها را با آب كم و كمی ادویه آب‌پز كنید تا هم خوشمزه‌تر شده و هم ارزش غذایی آن حفظ شود. سپس آنها را ریش‌ریش كرده و به مایۀ ته‌چین اضافه كنید. مرغ‌ها را سرخ نكنید زیرا روغن اضافی را به غذا وارد كرده و با این كار زمینه را برای دریافت كالری اضافی فراهم می‌كنید.

2 – در این غذا از ماست به مقدار فراوانی استفاده می‌شود. به شما توصیه می‌كنیم كه ماست كم‌چرب در تهیه این غذا به كار ببرید.

3 – این غذا را در فر تهیه كنید تا از این طریق، میزان روغن مصرفی كه برای سرخ‌كردن استفاده می‌شود، كاسته شود. حتی اگر خواستید از روغن برای سرخ‌كردن استفاده كنید (البته در ته ظرف) از روغن مایع مخصوص سرخ‌كردن یا روغنی كه نقطه دود بالایی دارد، استفاده كنید اما همین روغن را نیز به میزان كم به غذایتان اضافه كنید.

4 – برنج یكی از اجزای اصلی تشكیل‌ دهنده این غذاست. توصیه ما به شما این است كه برنج‌تان را از نوع رژیمی انتخاب كنید تا از میزان كالری كه با خوردن این غذا به شما می‌رسد، كم شود.

5 – به همراه این غذا از سالاد و سبزی‌خوردن استفاده كنید تا وعده غذایی شما كامل شود و همه گروه‌های غذایی در این وعده به چشم بخورد. به‌علاوه، به‌عنوان نوشیدنی در این غذا از دوغ استفاده كنید اما دوغ بدون گاز و كم‌نمك.

6 – خیلی‌ها برای خوش‌عطركردن این غذا به آن كره یا روغن حیوانی اضافه می‌كنند. اگر افرادی كه این غذا را میل می‌كنند از گروه سنی بچه‌ها، جوانان یا افراد لاغراندامند، حضور این ماده غذایی مانعی ندارد اما اگر میانسال یا سالمندند، تا جایی كه امكان دارد از این نوع روغن‌ها به غذایتان اضافه نكنید. این غذا آن‌قدر خوشمزه هست كه نیاز به افزودن این نوع روغن‌ها نباشد.

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین