تماس با ما خانه
RSS

تاتو خط چشم یکی از رایج ترین آرایش های دائم است که بین خانم ها طرفداران بسیاری دارد. قبل از انتخاب مدل تاتو خط چشم این مقاله را بخوانید.

انواع تاتو خط چشم 

 کسانی که تاتو خط چشم انجام می دهند، در مورد انتخاب تاتو برای چشم چنین پیشنهاد می دهند:

اگر چشمان درشتی دارید

تاتو خط چشم پهن کاملا برای شما برازنده است و چشمان شما جذابتر می کند البته اگه می خواهید چشمانتان کوچکتر و گردتر نمایش داده شود بهتر است از تاتو خط مژه که در داخل چشم کشیده می شود استفاده کنید(بهتر است پهنا و اندازه تاتو خط چشم را کمتر از حالتی که به صورت عادی آرایش می کنید انتخاب کنید)

اگر چشمان گود رفته دارید

یک  تاتو خط چشم باریک و ظریف می تواند چشمان شما را زیباتر نشان دهد (تاتو خط مژه چشمان شما را کوچکتر نشان می دهد بنابراین گزینه مناسبی برای شما نیست)

اگر چشمانی از حدقه بیرون زده دارید

یک تاتو خط چشم پهن در بالای پلک ها می تواند چشمان شما را زیباتر نشان دهد (بهتر است پهنا و اندازه تاتو خط چشم را کمتر از حالتی که به صورت عادی آرایش می کنید انتخاب کنید)

اگر چشمان ریزی دارید

برای درشت جلوه کردن چشم‌ها بهتر است هم بالای چشم خط بکشید و هم پایین آن؛ چون به‌طور کلی وقتی تاتو خط چشم پایین را انجام می دهید چشم‌ها درشت‌تر جلوه می‌کنند.

اگر چشمان با فاصله دارید

بهتر است از خط‌چشم‌های گوشه‌دار استفاده کنید، یعنی خط‌چشم از گوشه داخلی چشم بیرون بیاید  این کار باعث می‌‌شود فاصله میان چشم‌های شما کمتر خودش را نشان دهد چون تاتو خط‌ چشم این فاصله را می‌پوشاند.

اگر چشمانی نزدیک به هم دارید

شما نباید تاتو خط‌ چشم‌ تان را از ابتدا بکشید بهتر است از خط‌چشم نیمه استفاده کنید یعنی از نصف پایانی یا یک سوم انتهایی آن خط چشم بکشید تا فاصله بین چشم‌ها بیشتر جلوه کند.

اگر چشمان گردی دارید

شما باید نیمه ابتدایی چشم را خطی بسیار باریک بکشید و بعد به مرور تا انتها آن را پهن کنید در ضمن بهتر است گوشه خارجی چشم را بکشید تا چشم کشیده‌تر به‌ نظر برسد و گردی آن را بپوشاند.

مراقبت بعد از تاتو خط چشم

۱ – تا سه روز بعد از انجام تاتو از شستن چشم ها خودداری کنید

۲ – به مدت ۲۴ ساعت کمپرس یخ بر روی پلک ها بگذارید.برای این کار بهتر است یخ را داخل یک پلاستیک فریزی قرار داده و بعد روی پلک ها قرار دهید سعی کنید یخ را برای مدت طولانی روی چشم قرار ندهید که باعث سردرد شود.

۳ – از روز اول به مدت یک هفته از پماد ویتامین آ چشمی استفاده نمایید ( روزی ۳ بار با استفاده از گوش پاک کن روی چشم ها بمالید)

۴ – از روز اول به مدت یک هفته از پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده نمایید( روزی یک بار با استفاده از گوش پاک کن روی چشم ها بمالید )

۵ – از خاراندن و کندن های ایجاد شده در محل تاتو پرهیز کنید.

۶ – به مدت یک هفته از رفتن به سونا و استخر خودداری کنید.

۷ – تزریق واکسن هپاتیت B نیز پیش از تاتو کردن احتمال ابتلای شما را به این بیماری می کاهد. پس از تاتو هم باید با استفاده از کرم های آنتی بیوتیک پوست را ضدعفونی کنید یا با پانسمان مدتی آن را پوشیده نگه دارید و تا زمان بهبود نسبی زخم ها زیر تابش مستقیم آفتاب قرار نگیرید و حتما از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.

 البته فکر تاتوی خطرناک خط چشم را برای همیشه از ذهن تان دور کنید که بسیار خطرناک و پرعوارض است.

منبع : nabzema.ir

 

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین