تماس با ما خانه
RSS

حتی اگر شما یک دونده مشتاق باشید که در هر فصلی و بدون در نظر گرفتن آب و هوا برای دویدن بیرون می‌روید، احتمالا از چند راهنمایی برای دویدن در سرما سود خواهید برد. در حالی‌که بسیاری از افراد برای ورزش کردن در طول ماه‌های سرد به باشگاه‌ها روی می‌آورند، اما بقیه انگیزه‌شان را از دست می‌دهند و به اندازه قبل ورزش نمی‌کنند یا حتی آن را کنار می‌گذارند. اگر برای دویدن در آب‌و‌هوای سرد به نکات زیر توجه کنید، بهتر قادر خواهید بود که در تمام طول سال سالم و باانگیزه بمانید.

va4-519

از پاهایتان محافظت کنید 

در حالی‌که بسیاری از افرادی که در طول ماه‌های سرد می‌دودند، نگران خشک و گرم نگه‌داشتن بقیه قسمت‌های بدنشان هستند، اما پاها درست به اندازه سایر بخش‌های بدن مهم هستند. مطمئن شوید کفش‌های ضخیمی‌دارید که منافذ زیادی ندارند، زیرا به آب و رطوبت اجازه داخل شدن می‌دهند. به دنبال کفش‌هایی با یک لایه محافظ گورتکس باشید و قبل از دویدن به کفش‌های جدیدتان لایه ای از اسپری ضدآب بزنید.

زیاد لباس نپوشید 

اگر هوای بیرون سرد باشد، معمولا تمایل دارید که هنگام بیرون رفتن از خانه، تا آنجا که ممکن است لباس بپوشید. با اینحال هنگامی‌که در هوای سرد می‌دوید، نباید به اندازه زمانی که برای پیاده روی بیرون می‌روید، لباس بپوشید. در عوض باید لباس‌هایی بپوشید که شما را تا حد ممکن گرم نگه خواهد داشت، بدون آنکه باعث شود در هنگام دویدن بیش از حد احساس گرما کنید. همچنین این لباس نباید در توانایی طبیعی شما برای حرکت‌کردن یا عرق‌کردن اختلال ایجاد کند.

لایه لایه لباس بپوشید 

لایه لایه پوشیدن لباس‌ها یک راه عالی برای عایق‌بندی و محافظت اضافه در برابر سرماست، بدون آنکه توانایی شما برای حرکت را محدود کند یا به وزن شما به مقدار قابل توجهی بیفزاید. بررسی کنید که با توجه به درجه حرارت بیرون به چند لایه اضافه نیاز دارید و مطمئن شوید که علاوه بر پوشیدن لایه‌های مورد نیاز، از دستکش، کلاه و شال گردن مناسب نیز استفاده می‌کنید.

ضد آفتاب بمالید 

ممکن است شما متوجه نشوید اما احتمال آفتاب سوختگی در ماه‌های سرد زمستان، اگر بیشتر از تابستان نباشد، درست به اندازه آن است. به خاطر داشته باشید خواه خورشید به شدت در حال تابیدن باشد و خواه نه، باید به درستی از خودتان محافظت کنید. ایده خوبی است که از ضدآفتابی استفاده کنید که در برابر رطوبت و عرق مقاوم است و حتما به صورت، گردن، دست‌ها و پاهایتان و همچنین هر ناحیه دیگری که ممکن است با لباس پوشیده نشده باشد، ضدآفتاب بزنید.

به مقدار نیاز آب بنوشید 

اگرچه ممکن است شما در هنگام دویدن در سرما، احساس متفاوتی داشته باشید و شاید آنقدر که در هوای گرم متوجه می‌شوید، از عرق کردن‌تان باخبر نشوید. اما هنوز هم مهم است که قبل، در حین و بعد از تمرین‌تان به مقدار مناسب و کافی آب بنوشید. مطمئن شوید که آب کافی می‌نوشید و اینکه در هنگام دویدن نیز به آب دسترسی دارید. این کار شما را مطمئن می‌سازد که در هنگام دویدن در هوای سرد بیرون، دچار مشکلات سلامتی دیگری نمی‌شوید.

منبع: زیباشو دات کام

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین