تماس با ما خانه
RSS

شیشه های خانه همیشه در معرض باران، برف و باد هستند از این رو خیلی زود کثیف می شوند و تمیز کردن آن ها نیز خیلی سخت است. استفاده از شوینده های مختلف برای تمیز کردن شیشه یکی از راهکارهای خوب در این کار است اما اگر قصد دارید شیشه های خانه را به بهترین نحوه تمیز کنید در ادامه همراه ما باشید:

 

13-weird-car-wash-tricks-004-window-cleaner-salemzi

** همیشه وسیله های مورد نیاز را در اختیار داشته باشید که برای پاک کردن شیشه ممکن است نیاز شوند. این وسیله های می توانند یک ابرتمیز، دستمال های تمیز، مواد شوینده و یک سطح آب گرم است.

** از شستن پنجره ها در هنگام ظهر و زمانی که خورشید در بالاترین وضعیت خود قرار دارد خودداری کنید. در این حالت هر چه شما پنجره را بشویید سریع خشک شده و احتمال کثیف ماندن آن باقی است.

 

 

** برای تمیز کردن شیشه می توانید از سرکه سفید استفاده کنید. محلول سرکه و آب میتواند در شفافیت و براقی شیشه های شما معجزه آفرین باشد. البته در ذهن داشته باشید که نیاز نیست از میزان زیادی سرکه استفاده کنید. جل کردن دو یا سه قاشق در یک سطل آب کافی است.

** استفاده از دستمال های میکروفایبر و نرم برای تمیز کردن شیشه ها بسیار مناسب است اما عده از کارشناسان بر این اعتقاد هستند که هیچ چیز نمی تواند مانند روزنامه به داد شیشه ها رسیده آن ها را تمیز کند.

 

** برای تمیز کردن شیشه ها قسمت های داخلی را به صورت افقی کشیده و قسمت های بیرونی را عمودی تمیز کنید. این کار لکه های مختلف را در اطراف شیشه از بین خواهد برد و متوجه می شوید هر لکه مربوط به کدام قسمت است.

در این مقاله روش‌‌های مختلفی به شما معرفی ‌می‌شود که شما ‌می‌توانید با بکار گرفتن آنها خودتان با مواد شوینده ای که معمولا” در همۀ خانه‌‌ها پیدا ‌می‌شود شیشه‌‌های پنجره‌‌ها را تمیز کنید.

این روشها بسیار ساده هستند و ضمنا” حضور بچه‌‌ها به هنگام تمیز کردن شیشه‌‌ها هم چندان خطرناک نیست( ولی برای اطمینان، تا حد امکان آنها را از آن محیط دور کنید).

این روشها طی چند مرحله قابل اجرا هستند.

وسایل مورد نیاز:

فضایی که هوا در آن جریان داشته باشد. به این ترتیب بو و بخار مواد شوینده شما را اذیت نخواهد کرد.
مواد شوینده ای که در هر روش نامبرده شده است با حفظ دقت در مقدار گقته شده تهیه شود.
فنجان‌‌های جداگانه برای استفاده از هر یک از مواد شوینده
ظروف جداگانه برای نگهداری هر یک از مواد شوینده

 

 
رول‌‌های حوله‌‌های کاغذی یا روزنامه ( هر کدام را که ترجیح ‌می‌دهید انتخاب کنید).

مرحلۀ اول:بپذیرید که شیشه‌‌ها باید تمیز شوند. یادتان باشد که هیچ کس شیشه شستن را دوست ندارد، چون اصلا” کار دوست داشتنی ای نیست. ولی حالا که قرار است زحمت بکشید، نگذارید با ک‌می‌اهمال و بی توجهی زحماتتان هدر رود.

مرحلۀ دوم:آنچه که نیاز دارید عبارت است از: ¼ فنجان سرکۀ سفید، ¼ فنجان آمونیاک خانگی، 1 قاشق غذاخوری آرد ذرت، ½ 1 فنجان آب گرم شیر و یک بطری آب فشان.

مواد نامبرده را در یک کاسۀ متوسط بریزید و خوب مخلوط کنید. حال این محلول را در یک بطری آب فشان بریزید و روی شیشه‌‌ها اسپری کنید و بعد با یک حولۀ کاغذی آن را پاک کرده و خشک کنید.

 

مرحلۀ سوم :1 فنجان الکل ایزوپروپیل ( مراقب باشید، قابل اشتعال است)، 2 فنجان آب سرد شیر، 1 قاشق غذاخوری سرکۀ سفید و 2 قطره رنگ غذای آبی تهیه کنید.

آب و الکل را در یک کاسۀ متوسط خوب مخلوط کنید.

سپس سرکه و رنگ آبی را نیز اضافه کرده و محلول را هم بزنید. این مایع دقیقا” مثل شیشه شوی آبی عمل خواهد کرد.

 

مرحلۀ چهارم:2 قاشق غذاخوری سرکۀ سفید را با حدود ا لیتر آب سرد شیر مخلوط کنید. حال محلول را در بطری آب فشان بریزید و تکان دهید تا مخلوط شوند.

مرحلۀ پنجم:4 قاشق غذاخوری آب لیمو یی که در کمی ‌آب حل شده و یک گالن ( 3/7853 لیتر ) آب سرد شیر را در یک ظرف بزرگ و مناسب بریزید و خوب مخلوط کنید.

بخشی از این محلول را در یک بطری آب فشان بریزید و استفاده کنید.

 

مرحلۀ ششم:½ فنجان آب لیموی خالص را با 2 فنجان آب گرم شیر مخلوط کنید. محلول بدست آمده را در یک بطری آب فشان بریزید و خوب تکان دهید تا مخلوط شود.

مرحلۀ هفتم:1قاشق غذاخوری آرد ذرت، ¼ فنجان سرکۀ سفید و 1 لیتر آب گرم شیر آماده کنید. این مواد را در یک سطل بریزید و خوب مخلوط کنید.

این محلول را ‌می‌توانید با یک کهنه یا اسفنج برای شستشو مورد استفاده قرار دهید و یا در بطری آب فشان بریزید و اسپری کنید. قبل از استفاده آن را خوب تکان دهید.

 

مرحلۀ هشتم:این فرمول برای شستشوی شیشه‌‌ها در فصل زمستان ایده آل است ؛ چون شستشو دهندۀ ضد یخ شیشه‌‌ها است.½ فنجان الکل ایزو پروپیل و 1 لیتر آب گرم شیر تهیه کنید.

این مواد را در یک ظرف کوچک بریزید و خوب مخلوط کنید. با اسفنج محلول را روی شیشه‌‌ها بمالید و با یک حولۀ کاغذی خشک کنید.
نکات و هشدارها:
1.از دستکش استفاده کنید
2. برای محافظت در برابر بخار مواد، از ماسک صورت استفاده کنید.
3. هرگز وقتی آفتاب به شیشه‌‌ها ‌می‌تابد آنها را تمیز نکنید چون خیلی سریع خشک ‌می‌شوند و خطوطی را روی شیشه جای ‌می‌گذارند.
4. روزنامه و یک شویندۀ مناسب شیشه‌‌ها را برق ‌می‌اندازند.

 

 
5.برای سطح بیرونی شیشه‌‌ها همیشه از مواد شویندۀ قوی تر استفاده کنید زیرا این قسمت از شیشه‌‌ها بیشتر در معرض آلودگی هستند و با گرم و سرد شدن هوا قطرات آب مثل اشک روی آنها لک ‌می‌اندازند.
6.هرگز خودسرانه شوینده‌‌ها را با هم مخلوط نکنید مگر آنکه دستورالعمل معتبری داشته باشید.
7. همیشه در فضایی کار کنید که هوا در آن جریان دارد.
8.هرگز اجازه ندهید بچه‌‌ها به طرف مواد شوینده بیایند.
9. همیشه مواد شیمیایی شوینده را دور از دسترس بچه‌‌ها نگه دارید.

 
منبع : دلگرم

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین