تماس با ما خانه
RSS

با افزایش سن، تولید کلاژن طبیعی و بافت الاستیک (که به جوان و سالم ماندن پوست کمک می‌کند) سالیانه در حدود یک تا دو درصد کاهش می‌یابد. در نتیجه، پوست ضخیم‌تر و زبرتر می‌شود و چروک‌ها ظاهر خواهند شد. روند پیری پوست اجتناب‌ناپذیر است. با این حال، راه‌هایی وجود دارد که سرعت این فرایند را کاهش می‌دهد.

ar4-5916

۱٫ هر روز ضد آفتاب بزنید
مواجهه با نور آفتاب و اشعه ماوراءبنفش یقیناً روند پیر شدن پوست را سرعت می‌بخشد و به دشمن دیرینه پوست شما مبدل می‌گردد. در حالی که شما برای جذب میزان ویتامین D موردنیاز روزانه خود تا حدودی نیاز دارید در معرض آفتاب قرار گیرید، اما اگر بخواهید روند پیری پوست را کند نموده و از مشکلات پوستی مرتبط با آفتاب اجتناب کنید لازم است از خودتان در برابر آفتاب محافظت کنید. از کرم‌های ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید، حتی اگر در ساحل دریا لم نداده‌اید، درست کردن کباب در حیات خلوت یا پیاده‌روی در بعد از ظهر می‌تواند آسیب جدی به پوست شما وارد سازد.

۲٫ در برنامه غذایی خود حتما از ماهی استفاده کنید
ماهی به علت وجود مقدار زیادی از اسیدهای چرب در بهترین غذاست برای اینکه شما جوانتر به نظر برسید.

یک راه مهم برای مبارزه با روند پیری پوست آن است که تا حد امکان از غذاهای سالم استفاده کنید

۳٫ آب انگور تازه بنوشید
آیا می‌دانید آب انگور حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است؟ این آنتی‌اکسیدان رسوراترول نام دارد و به طرق مختلف می‌تواند به مقابله با روند پیری پوست کمک کند. از همه مهم‌تر، این آنتی‌اکسیدان شانس ابتلا به سرطان و برخی از انواع بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

۴٫ سیگار نکشید

سیگار کشیدن  و یا در معرض دود سیگار  قرار گرفتن می‌تواند فرآیند پیر شدن طبیعی پوست شما را تسریع کند و به ایجاد چین و چروک کمک کند. تغییرات پوست که بر اثر سیگار کشیدن ایجاد شده، در پوست بزرگسالان جوانی که حداقل به مدت ده سال سیگار کشیده اند، قابل دیدن است.

۵٫ انار ترش بخورید

آیا می دانید انار ترش برای سلامت پوست بسیار مفیدتر از انار شیرین است. انار منبع مهم آنتی‌اکسیدان، پتاسیم و ویتامین C است و روند پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد.

۶٫ مواد غذایی سالم و متنوع بخورید
یک راه مهم دیگر برای مبارزه با روند پیری پوست آن است که تا حد امکان از غذاهای سالم استفاده کنید. بالاخره زمان آن فرا رسیده است تا برای سلامتی‌تان از شر فست فودهای چرب راحت شوید و در بشقاب خود سبزیجات رنگارنگ سرو کنید! بین آنتی‌اکسیدان‌ها و چروک‌های کمتر، با روی، بتا کارتن و ویتامین C ارتباط مستقیمی وجود دارد که به پیشگیری از «دژنراسیون ماکولا یا تباهی لکه زرد در چشم» کمک نموده یا روند آن را کند می‌سازد.

اگر تصور می‌کنید آن‌قدر جوانید که نیازی ندارید به این نکات ضد پیری توجه کنید باید بدانید که این‌طور نیست. برای اجتناب از رویارویی با این مشکلات در درازمدت از همین امروز اقدامات پیشگیرانه را آغاز نمایید.

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

منبع: لایت مد

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین