تماس با ما خانه
RSS

هیچ چیز زیباتر از موی فنری و کاملا فر که مانند آبشار از پشت آویزان است یا اطراف صورت قرار دارد نمی‌باشد! اما نگهداری از موهای فر به زحمت و کار زیادی نیاز دارد. اگر آن را بیش از حد برس بکشید، غیر قابل کنترل، گره خورده و آشفته می‌شود. اگر بیش از حد از محصولات آرایش مو استفاده کنید، کم حجم شده و چرب و ژولیده می‌شود. انواع مختلفی از موی فر وجود دارد. قبل از آنکه از موهای فرتان مراقبت کنید، باید بدانید که مویتان، چه نوع بافتی دارد.

ar4-5180

انواع موی فر

فرهای شل یا مواج
آیا موهای شما داری موج‌های نه چندان مشخص با حدود ۵ سانت عرض است؟ اگر بافت موی شما نرم، و با فرهای نه چندان مشخص و بلند است، شما مویی مواج دارید. از آنجا که موی مواج روی سر می‌خوابد، شما باید به آن حجم دهید. می‌توانید برای افزودن حجم در هنگام آرایش موهایتان، از یک ژل سبک یا موس استفاده کنید.

فرهای متوسط
آیا موی شما فرهای محکم‌تر اما نسبتا عریضی دارد؟ اگر فرهایتان به وضوح دیده می‌شوند و مقدار زیادی حجم و حالت ارتجاعی دارند، یعنی موی شما فر متوسط است. در هنگام آرایش این بافت مو، باید وز مو را به حداقل برسانید. موهایتان را برس نکشید. در عوض، با استفاده از انگشتانتان محصول موی مورد نظر را بکار ببرید. از یک شامپوی مرطوب کننده و پس از آن، از یک نرم کننده‌ی رطوبت رسان استفاده کنید. و در آخر برای داشتن فرهای براق و مشخص، از یک محصول ضد وز مو استفاده کنید.

فرهای محکم یا موی گره خورده (فرفری)
این نوع مو بین زنان و مردان آفریقایی آمریکایی بسیار رایج است. این فرها بسیار محکم می‌باشند. تارهای مو نازک، شکننده و مستعد آسیب هستند. از آنجا که فرهای محکم، مستعد خشکی هستند، موها را بیش از حد نشویید. در عوض از مقدار زیادی نرم کننده استفاده کنید. سپس برای حداکثر رطوبت رسانی، هفته‌ای یکبار از ماسک مو استفاده کنید.

موهای فر را با بی احتیاطی و بی توجهی برس نکشید.

چطور از موی فر مراقبت کنید

استفاده از ابزارهای حرارتی را به حداقل برسانید
گرما می‌تواند به موهای شما آسیب برساند. می‌تواند آنها را شکننده، خشک و زبر کند. سشوار کشیدن یا اتو کشیدن مو می‌تواند جهت رویش طبیعی فرهای شما را بر هم بزند و منجر به پدیدار شدن وز، خشکی موها و غیر قابل کنترل شدنشان شود. شما می‌توانید از ابزارهای حرارتی مو استفاده کنید، اما نه همیشه. موهای براق و صاف را برای مناسبت‌های خاص کنار بگذارید و قبل از استفاده از یک ابزار حرارتی، مو را کاملا آماده کنید. برای جلوگیری از خشکی یا آسیب، از محصولات محافظ مو استفاده کنید.

نرم کردن عمیق
نرم کردن عمیق موها بطور منظم برای تمام انواع موهای فر مفید خواهد بود. از یک نرم کننده‌ی غلیظ و رطوبت رسان روی طول موها استفاده کنید. به انتهای موها بیشتر توجه کنید. سپس یک کلاه دوش تهیه کنید و سرتان را بپوشانید. به موها حداقل ۲۰ دقیقه زمان دهید تا تمام رطوبت را جذب کنند و سپس موها را با آب ولرم (نه گرم) بشویید. آب گرم می‌تواند به فولیکول‌های موی شما آسیب برساند یا آنها را ضعیف کند.

گره موها را به درستی باز کنید
موهای فر را با بی احتیاطی و بی توجهی برس نکشید. برس کشیدن بیش از حد می‌تواند موهای شما را وزدار کند. ما توصیه می‌کنیم که از یک شانه‌ی دندانه درشت و یک برس پارویی نرم استفاده کنید. وقتی موهایتان خیس هستند آنها را شانه کنید. سپس از کرم فر کننده استفاده کنید و اجازه دهید موها بطور طبیعی خشک شوند.

از برس، تنها برای باز کردن گره‌های بزرگ استفاده کنید. هنگامیکه مو خشک است، به آرامی برس بکشید، تا زمانیکه تمام گره‌ها باز شوند. سپس دستانتان را خیس کنید و با استفاده از انگشتانتان، دوباره به کرم فر کننده جان ببخشید. برای حفظ فرها، اجازه دهید موهایتان کاملا خشک شوند.

منبع:زیباشو

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین