تماس با ما خانه
RSS

موی شما نیاز به مراقب های خیلی عجیب و غریب ندارد، اما نباید به آن هم بی توجه بود. بسیاری از افراد به خاطر رعایت نکردن همین اصول ساده به عنوان قاتل موهایشان شناخته می شوند. این مطلب را بخوانید تا شما از دسته قاتلان نباشید.

 گرما را کاهش دهید

نباید موهای خود را کاملا با سشوار خشک کنید. بلکه باید آن ها را به درستی خشک کنید. بهتر است وقتی که آب اضافی از موها گرفته شده، برای خشک کردن از سشوار استفاده شود استفاده از حوله های میکروفیبر برای گرفتن رطوبت اضافه موها آسیب کمتری نسبت به حوله های قدیمی به مو وارد می کند. شما همچنین می توانید از اسپری یا سرم محافظت کننده مو در برابر حرارت استفاده کنید.

استفاده صحیح از شامپو

به جای اینکه هر روز با شامپو موهای خود را شست و شو دهید می توانید سه روز در هفته شامپو بزنید ولی اگر شما موهای چربی دارید و زود آلودگی محیط را به خود میگیرد و کثیف می شود، مجبور نیستید از این مورد پیروی کنید شما می توانید هر روز از شامپو استفاده کنید، ولی به محض این که شامپو روی موها کف کرد، سریع با آب شست و شو دهید. همچنین خیلی خیلی خوب است که شما موهایتان را با آب سر شست و شو دهید.

در مصرف رنگ مو صرفه جویی کنید.

رنگ های دائمی یا موقتی حاوی مقداری پراکسید هستند. پراکسید لایه محافظ مو را تخریب می کند، هنگام رنگ زدن موها سر موها را رها کنید و رنگ را فقط به ریشه موها بزنید و در دقایق پایانی موها را به سمت پایین شانه بزنید. سپس از شامپو و حالت دهنده مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید تا موهایتان به خوبی بدرخشد.

به آرامی و ملایم سشوار بکشید

برای سلامتی موهایتان با یک برس نرم موها را شانه بزنید در حالی که دمای سشوار ملایم است. یک سشوار با کیفیت خیلی سریع موها را خشک می کند در حالی که به مو فرصت زیاد گرم شدن نمی دهد، خشک کن های یونی با حداقل توان 2000 وات توصیه می شود، از برس های گرد بزرگ و نرم استفاده کنید. و در پایان دو چیز را فراموش نکنید. از تکان دادن سریع موها خودداری کنید و سشوار را تا می توانید با موها فاصله دهید. پنج سانتی متر فاصله قابل قبولی است.

موها را با ملایمت فراوان مرتب کنید

اگر این گونه عمل کنید، موهایتان از شما تشکر خواهند کرد: موها را مدت طولانی اتو نکشید، دستور العمل اتوی مو را حتما مطالعه کنید و از ماکزیمم زمان پیشنهادی تجاوز نکنید. از اتوهایی استفاده کنید که از صفحات گرمکن سرامیکی بهره می برند. طرفداران صاف کننده های شیمیایی باید در نظر داشته باشند که درمان های کراتینی، تارهای مو را پوشش نرم می دهد، ولی لایه رویی را تغذیه نمی کنند

امتیاز شما به این مطلب :

comment rss - Trackback

  1. رویا فلاح گفت:

    عالی بود فقط در مورد اینکه موهامون موخره نشه چیکار باید بکنیم ممنون

  2. neda vahidi گفت:

    سلام خيلي خوبه براي اينکه موها بعد از رنگ کردن وز نشه چيکار کنيم مرسي

  3. Darya گفت:

    سلام
    ممنون. خوب بود
    فقط اگه میشه در مورد خارش پوست سر و پوسته شدن موها بعد از استحمام هم مطلبی قرار دهید .
    موفق و پاینده باشید .

  4. marjan گفت:

    سلام اگه میشه در مورد موخوره بنویسید ممنون

  5. fariba گفت:

    سلام خوب بود،براي موهاي خشک ورنگ شده چه کاربايد کردمرسي

  6. fariba گفت:

    سلام خوب بود،موهام موخوره داره خشک وظاهرشون مرده!رشدطولي دارن امابه خاطرموخوره جون نمي گيرن!چه کارکنم؟مرسي

  7. سارا گفت:

    سلام عالی بود .برای موخوره توضیح بدید ممنون

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین