تماس با ما خانه
RSS

بسیاری از این بیماری های زمستانی به علت کمبود مواد معدنی یا ویتامین رخ می دهد از این رو با مصرف ویتامین ها، می توان انرژی مورد نیاز بدن را تامین و از بروز این بیماری ها پیشگیری کرد:

ویتامین سی:

شروع زمستان همراه با عفونت هایی مانند سرماخوردگی، سرفه، تب و آنفلوآنزا است. این در حالی است که مصرف ویتامین سی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش طول دوره این بیماری ها می شود. ویتامین سی نوعی آنتی اکسیدان است که باعث کاهش التهاب در بدن نیز می شود. در زمستان می توانید ویتامین سی مورد نیاز خود را از طریق مصرف مرکبات، سبزیجات تیره رنگ و مکمل های این ویتامین دریافت کنید.

ویتامین دی:

اگرچه مصرف ویتامین دی در تمام طول سال مورد نیاز است، اما در فصل زمستان و با مایل شدن نور خورشید، نیاز شما به این ویتامین بیشتر می شود. در طول زمستان احتمال بروز دردهای استخوانی و مفصلی به دلیل عدم تابش کافی نور خورشید بیشتر است. به گفته متخصصان تمام بزرگسالان زیر ۷۰ سال باید روزانه ۶۰۰ واحد بین المللی ویتامین دی مصرف کنند و حداقل ۳۰ دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید باشند.

مصرف ویتامین سی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

ویتامین ای:

مصرف این ویتامین برای کمک به حفظ سلامت پوست ضروری است و از خشکی پوست در زمستان جلوگیری می کند. گوشت و ماهی، اسفناج، بروکلی، بادام سرشار از این ویتامین هستند.

ویتامین ب کمپلکس:

تمام ویتامین های گروه ب را در زمستان به میزان کافی مصرف کنید. این ویتامین ها کربوهیدرات را به انرژی تبدیل می کند تا چربی ها و پروتئین ها برای سوخت، مصرف شود. به همین دلیل است که با مصرف ویتامین ب به ویژه ویتامین ب ۱۲ افسردگی و اضطراب ناشی از کوتاه شدن روزها در زمستان را کاهش می یابد.

امگا ۳:

این یک ویتامین نیست اما نقش مهمی در فصل زمستان برای سلامت شما دارد. اسیدهای چرب امگا ۳ سطح چربی خوب خون یا اچ دی ال را حفظ می کنند. بسیاری از افراد در طول زمستان دچار بیماری های مفصلی میشوند و این در حالی است که مصرف امگا ۳ منجر به کاهش درد و سفتی مفصلی که از نشانه های آرتروز و آرتریت روماتوئید است می شود.

منبع:iec.behdasht.gov.ir

امتیاز شما به این مطلب :

» ارسال نظرات

کلیه حقوق این سایت ، متعلق به نازخاتون می باشد و استفاده از مطالب و تصاویر این سایت با ذکر منبع بلامانع است .
طراحی سایت : بلاگ اسکین